La, Palm Springs en Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu La, Palm Springs en Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu

La, Palm Springs en Williams

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Diane

06 September 2014 | Verenigde Staten, Williams

Eindelijk zijn we dan in het land waar alles groot, groter, grootst is! Na een lange dag met twee vluchten gisteravond aangekomen in Los Angeles. De controle bij de immigratie ging redelijk vlot en de beambte stelde heeeeel veel vragen en ook wat je beroep was! Toen wij vertelden dat we een police-officer en een detective waren :-) was de beste man zeer vriendelijk en vooral geinteresseerd in hoeveel moorden wij in Nl hadden en of vuurwapenbezit ook legaal was!

De 2e vlucht was mooi omdat het heel helder was en wij zoveel verschillende landschappen hebben gezien vanaf New York naar LA. We vlogen over death valley en de grand canyon en vooral die laatste gaf een aantal WAUW momenten. Op 10 km hoogte was het zelfs niet mogelijk om de GC in 1 blik te vangen. Wat is dat enorm groot! Wij gaan a.s maandag een helicoptervlucht boven de GC doen dus dan mogen we het van dichtbij aanschouwen!
Daarna de huurauto opgehaald en we hadden een midsize besteld en dat is zeer prima! We hebben een Toyota Corolla met 2500 km op de teller met alle luxe erop en eraan meegenomen dus daar zijn we blij mee! Vervolgens naar de Wallmart gereden en een paar kleine boodschapjes gedaan en een piepschuimen koelbox gekocht zoals iedereen hier doet. Even ergens een zak ijs halen en we hebben de hele dag gekoelde drankjes en eten bij ons!
Toen moesten we nog eten en je hoeft hier echt niet bang te zijn dat je honger krijgt. Op een klein stukje zitten zoveel verschillende soorten restaurants en wij kozen voor een wokrestaurant want om nu al aan de burgers en patat te gaan! Karin bestelde al eerste een kleine portie en ik moest nog een keuze maken. Maar toen wij zagen hoeveel Kaar kreeg, hebben we haar portie maar gedeeld! Ook hier waren wij al voor "gewaarschuwd". Alles is big hier! (Ook de achterwerken van de meeste dames haha)
Om 22.00u (nl tijd 07.00u) gaan slapen want we waren inmiddels al 29 uur wakker. En nu is het 03.30u en ben ik alweer klaarwakker...leve de jetlag en nu weet ik weer waarom ik zo blij ben dat ik van de nachtdiensten af ben ;-). Ook Kaar was vroeg wakker maar van vrienden die nu ook in Amerika zitten, hoorde ik dat je elke dag iets langer gaat slapen. Dat hopen we dan maar!

Dus op tijd ontbijten en op weg naar het mondaine Palm Springs. We gaan met de tramway de berg op want dat schijnt erg mooi te zijn en vanmiddag even lekker luieren bij het zwembad!

Dag 2
Dat was even wennen aan de Amerikaanse snelwegen en afritten maar men rijdt hier relaxed en geen getoeter om je heen als je even twijfelt over bijv een afslag. Vandaag hoefden we maar 180km te rijden dus dat was prima. Gelijk doorgereden naar de aerial tramway die je naar de top van de San Jacinto mountain brengt (2600m) echter er was een stroomstoring dus de kabaalbaan ging niet omhoog. De temperatuur was om 11 uur al zo'n 37 graden. Palm Springs is een plaats aangelegd in de woestijn en en het kan hier wel 50 graden worden.
Toen maar een subway opgezocht voor de lunch en gelukkig konden we een paar uur eerder inchecken in het hotel. Even een paar uur bij het zwembad gelegen ( wat was het warm) en daarna gekeken of de tramway wel omhoog ging en dat was het geval.
Wat een verschil met beneden zeg qua landschap en temperatuur. Vanaf boven kon je goed zien dat je eigenlijk beneden in de woestijn verblijft maar boven was het prachtig groen met veel bomen en eekhoorntjes in alle maten! Een korte wandeling en wat foto's gemaakt en toen weer naar beneden. Vervolgens weer de walmarkt opgezocht ( afmeting van 3x de AH xl ) en wat taco's gegeten bij del Taco. We waren best moe dus even een snelle hap. Die jetlag hakt er lekker in dus op tijd slapen met als gevolg dat we waarschijnlijk wel weer rond 04.00u wakker zullen zijn.

Morgen dan weer vroeg op pad om Joshua Treepark te gaan bezoeken en vanuit daar doorrijden naar een klein plaatsje Williams. Daar slapen we alleen een nachtje omdat we zondag naar de Grand Canyon gaan!

Nog even een klein voorbeeld dat alles hier groter en meer is. In de schappen liggen zakken M&M's. Bij ons hebben we 3 smaken/kleuren waaruit we kunnen kiezen. Hier liggen er 9 smaken/ kleuren en dat is met heel veel producten zo. Uiteraard hebben we de M&M's laten liggen :-). (fotootje bijgevoegd)

Dag 3
Wederom zeer vroeg wakker dus ik ben maar even gaan sporten want van 3 uur naar het plafond staren, wordt je conditie ook niet beter  en Kaar is nog even lekker blijven liggen.
Op tijd weer in de auto want het zou een lange reisdag worden en dat werd het ook!. Verkeerd gereden dus aan de verkeerde kant Joshua treepark in. Dus eerst het hele park door zodat we aan de goeie kant eruit konden. Het park op zich vonden wij een beetje tegenvallen en als je m mist dan is dat ook niet zo erg denken wij! En toen op weg naar Williams via de beroemde route sixtysix. Hadden eerst niet in de gaten dat we op die weg reden maar toen we het beroemde teken zagen, wisten we het gelukkig wel. Karin is nog even snel uit de auto gesprongen om het beroemde teken op het wegdek te fotograferen. Wat een lang en dood stuk zeg! Er kwam geen einde aan zeg maar. Wel verschillende landschappen gezien en de airco op standje hard want het was zo'n 44 graden vandaag. Misschien eigenlijk wel fijn dat we dan lekker in een koele auto konden vertoeven. De koelbox met ijs doet zn werk ook goed en gelukkig hadden we genoeg eten en drinken meegenomen want onderweg kwamen we uren niks tegen. Inmiddels hadden we de staat California verlaten en zaten we in de staat Arizona.
Aangekomen in Williams even door het dorpje geslenterd. Ze zijn hier een beetje stil blijven staan in de tijd. Fantastisch! De mannen met een cowboyhoed, giletje en laarzen aan. overal de geu van bbq en steaks en wat deden wij?? Wij aten bij de Thai haha maar daar hadden we gewoon zin in!
Morgen weer vroeg op maar dat zal geen probleem zijn met de jetlag en dan de hele dag in Grand Canyon national park vertoeven. We slapen ook in het park aan de rim dus dat is wel top en dan maandagochtend vroeg met de helicopter een vlucht maken boven de Grand Canyon en daar kijken we echt heel erg naar uit. Nu lekker op tijd naar bed want het lampje gaat langzaam uit!

• 07 September 2014 - 11:27

Rinus:

Zo meisjes, slapen is het niet echt met die jetlag!
    Heb ik één keer gehad, maar ik ben ook niet zo bereisd, ik heb er een week last van gehad, daarom gewoon maar in Nederland blijven, voor mij gek genoeg!
    Gek land de States, dikke achterwerken, grote hamburgers, alles extra large en het blijven Amerikanen, ze hebben geen geschiedenis! Ik vind het wel dapper hoor zo met z'n tweetjes door het land en dan die eindeloze snelwegen. "Get you're kicks on route 66", maar kennelijk moet je de borden zien om te weten dat je er rijdt!
    Dan kom je ook nog in een cowboydorp, natuurlijk zonder cows, heel bijzonder.
    Ik heb natuurlijk even gegoogled waar jullie nu zitten en waar jullie naartoe gaan, maar jullie hebben nog wel wat mooie dingen voor de boeg!
    Ik ga je niet vertellen wat er hier gebeurt, hoewel, de WW valt mee en de sportschool geeft spierpijn, dat is het wel zo'n beetje.
    Geniet en ik blijf jullie volgen,

x

• 07 September 2014 - 12:22

Mathilde:

Dat klinkt allemaal al erg goed. Hoop indrukken. Hopelijk komt jullie slaap snel weer in gewoon ritme. Heel veel plezier in de cg. XXX uit Spanje

• 07 September 2014 - 14:06

Daan Dees En Olive:

Nou "deze vrienden in Amerika" zijn vandaag alweer om 5.50 uur opgestaan ;)
    Toch nog een lang verhaal geworden. Gaaf he?! Heel veel plezier vandaag in de GC.
    Xx

• 07 September 2014 - 14:41

Mike:

Gaaf om te horen dames! Ik ben in 2007 ook in palm springs geweest, niet normal warm en een wind boven op die berg!!!! Ik ben erg jaloers dat jullie de GC gezien gaan hebben.. die staat ook erg hoog op mijn lijstje! Die komt nog wel aan de beurt.

Ga er van genieten, en ik kijk erg uit naar jullie volgende verslag!
    Groetjes uit een heerlijk Bali!

Mike.

• 07 September 2014 - 18:20

Danny:

Hey vakantiegangers,

Leuk stukje en mooie foto's. Wij hadden die M&Ms niet laten liggen en die burgers zouden ons ook wel smaken hahahaha. Geniet ervan en blijf jullie volgen.

Gr. van ons

• 08 September 2014 - 06:56

Anniet:

Herkenbaar!
    Mooi dat de reis goed gestart is;-)
    Vandaag veel plezier in de heli! Mooi hè die landschappen!
    Af en toe ook eens afwijken van je route / plan hè dan maak je nog verrassende dingen mee lol.

Ps
    Kun je je voorstellen dat die gekke Koos Rangelrooij ( collega paarden) daar nu ergens bij jullie in de buurt fietsend de USA doorkruist. Net ook zijn verslag zitten lezen van de afgelopen dagen. Hij is net Colorado binnengefietst onderweg naar Mexico. >2000km heeft hij er al opzitten.
    Meiden een fijne dag in de GC

X A