Begin vakantie, 1e paar dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Diane Feron - WaarBenJij.nu Begin vakantie, 1e paar dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Begin vakantie, 1e paar dagen Sydney

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Diane

04 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Begin vakantie, 1e paar dagen Sydney

Na een reis van 23 uur aangekomen in Sydney. Vanwege ruim 1 uur vertraging op Schiphol, omdat het Duitse luchtruim kort dicht was na een computerstoring, haalden we net op tijd onze overstap in Dubai. Daarna die megalange vlucht ( Emirates is zeker een aanrader ) en rond 23.45u kwamen we in het hotel aan. Probeer dan maar gelijk te slapen na wat korte hazeslaapjes in het vliegtuig ( hadden 4 stoelen met zn tweetjes ) en je lichaam nog in de NLtijd van 14.30u staat. De ingenomen slaappil hielp een beetje maar aangezien de 1e excursie naar the Blue Mountains al om 07.25u op het programma stond, moesten we ook alweer vroeg weg. Vond ons lijf ook niet zo leuk kan ik je vertellen!! Maar the Blue Mountains wilden we heel graag zien dus keuzes maken en de vakantie dan maar gelijk goed beginnen haha.
Het was toch even schakelen voor ons beiden want 2 dgn geleden zaten we nog thuis en nu loop je gewoon door Sydney en ben je in Australië. Besef moet nog even komen zeg maar!
Voordat we bij the Blue Mountains aankwamen, bezochten we eerst het Featherdale wildlife park waar we onze 1e ontmoeting hadden met skippy. Meerdere skippys huppelden vrolijk tussen de mensen door en ze zijn best lekker zacht! En wie er nog meer rondhuppelden, zijn de kuddes Japanners. Het maakt werkelijk niet uit in welk continent je bent...bussen vol met die lui worden overal gedropt. En ze kunnen beter foto' s van de omgeving van internet halen want ze maken alleen maar foto's van zichzelf en elkaar!!
Maar goed, ook de 1e koala's werden gespot in de bomen. Deze beestjes slapen 20 uur per dag. Ze eten alleen ecalyptusbladeren en daar schijnen ze stoned van te worden dus slapen ze lekker de rest van de tijd hun roes uit. In het park zagen we o.a wombats, tasmanian devils, crocodils en nog veel meer maar wij vonden skippy en mr koala al helemaal leuk!
Vervolgens geluncht in een liefelijk dorpje waar ik de naam allang weer van kwijt ben. En toen door naar the Blue Mountains. Het is een national park met 27 dorpjes en totaal 19000 inwoners. Bij echopoint zag je "de 3 zusters" ( 3 uitgehouwen rotsen ) waar natuurlijk een heel verhaal aan vast maar waar wij nauwelijks naar geluisterd hebben. Zal vast de vermoeidheid zijn geweest. En bij de 3 zusters had je een mooi uitzicht over de bergen en de bebossing. Met 2  kabelbanen over het gebied heen gegaan en beneden een kleine wandeling gemaakt. Daarna weer met een heeeeel steil treintje naar boven.
Het is een mooi gebied maar wij merken wel dat wij inmiddels erg verwend zijn door wat wij al gezien hebben. Dit was voor ons een soort van kruising tussen de rotsen van Amerika en het groene van Zuid-Afrika.
Op weg naar de boot merkte ik dat mn hoofd steeds op mn schoot lag dus de jetlag en het weinige slapen, deed zn werk wel. We zijn terug gevaren naar Circular Quay, de haven van Sydney.
Eindelijk de beroemde harbour bridge gezien en waarom ie nu zo beroemd is eigenlijk? Het is en blijft een stalen brug en we hebben wel mooiere gezien in de wereld. Langs het Opera House gevaren en het was leuk om die een keer in het echt te zien.
Morgen gaan we door Sydney fietsen en komen we er weer langs en dan zal de gids wel het eea erover gaan vertellen  ( gaan we dit keer maar wel luisteren ).

Woensdag 04 oktober
Vandaag een halve dag door een stukje van Sydney gefietst. Leuke groep mensen waaronder uiteraard een aantal Nederlanders ( ook die zie je op ieder continent haha ) De gids liet ons leuke en gezellige gedeeltes zien zoals Chinatown, Hyde park, de botanische tuinen, Darling harbour enz. Ook nog een stuk over de brug gefietst. Je kan ook als excursie op de brug lopen. Gigahoog en het leek mij supergaaf maar de tijd ontbreekt helaas. Na het fietsen de ferry naar Manley beach genomen. Dat is een waar surfersparadijs. Vanaf daar kan je naar het beroemde Bondi beach lopen maar daar was het te laat voor en ons lijf trok dat ook even niet meer. We zijn helemaal versleten. Morgenvroeg reizen we door naar Alice Springs ( the outback ) alwaar we vrijdag tm zondag een tour naar o.a de beroemde Ayers rock gaan doen. Dat wordt denk ik best een beetje afzien. Het is daar 37 tot 40gr, slapen we in een tentenkamp, gaan we behoorlijke afstanden wandelen en daarbij staan we iedere dag om 04.45 uur op dus alle ingrediënten om er 3 onvergetelijke dagen van te maken haha. Dus we zijn dan ook even 3 dagen uit de lucht. Lekker rustig om eens een  boek te gaan lezen ofzo. Tot later!

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

• 04 Oktober 2017 - 12:09

Maschja:

Zoooooooo de vaart zit er lekker in!!!! Goed te lezen dat jullie eerste stappen aan het andere eind van de wereld goed bevallen!
    Jullie hebben al weer veel gedaan en gezien, en dat in combinatie met een jetlag. Niet zo gek dat je dan je hoofd ineens op je schoot voelt........
    Ben benieuwd naar jullie verslag van de komende dagen! Heel veel plezier!!! xxxxx

• 04 Oktober 2017 - 12:14

Frederike:

Zo dan, zo het vliegtuig uit, zo de cultuur in. Benieuwd naar de foto's! Super leuk om zo mee te lezen...Njoy!!

• 04 Oktober 2017 - 13:16

Wendy:

Lekker hoor, maar inderdaad wat een reis om er te komen. Geluk dat jullie 4 stoelen hadden zeg. Geniet er lekker van.

• 04 Oktober 2017 - 16:38

Cynthia:

Klinkt alsof jullie een vliegende (en ietwat vermoeiende) start hebben gemaakt.
    Geniet van het binnenland!

Kus!

• 04 Oktober 2017 - 22:18

Kees:

Lekker de vaart er in en de marathon gaat verder haha. Even wat adem halen dames, jullie hebben nog wat voor de boeg. Mooi om te zien dat het goed gaat bij jullie. Genieten om jullie reisverslag te lezen en bekijken.

• 05 Oktober 2017 - 07:00

Petra Prinsen:

Zo dan!! Niks uitrustende vakantie ;-) Maar jullie hebben gelijk hoor: zoveel mogelijk genieten!
    Wel fijn als je af en toe even je rust kunt pakken want jullie hebben nog wel een paar weken te gaan.
    Leuk om weer mee te kunnen lezen en af en toe wat fotootjes te zien (al is het dan van een vakantie van vorig jaar haha)
    Een fijne tijd daar met elkaar!!

• 05 Oktober 2017 - 16:01

Daisy:

Ik dacht dat het een strand vakantie werd ;)
    Ja wie wat wil zien moet daar een beetje slaap voor inleveren haha
    Nou straks zijn jullie lijven gewend aan de tijd. Komt helemaal goed.
    Geniet van alles! Ben benieuwd naar het volgende verhaal :)

• 07 Oktober 2017 - 13:10

Ina Vd Graaf:

Een zwaar begin voor jullie.Maar meteen boeming er in!!wel veel gedaan al.ik kijk af en toe naar mijn voeten en dan denk ik daar onder lopen en reizen zij!!