Monterey, Pismo beach en Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu Monterey, Pismo beach en Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Monterey, Pismo beach en Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Diane

29 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Waar zijn we gebleven voor het laatste reisverslag? Zal wel een lang verslag worden dus bij deze alvast een waarschuwing.

Vertrokken uit SF en naar Monterey gereden via de kustroute. En inderdaad….het was de moeite waard om te rijden. Af en toe even gestopt om van het uitzicht te genieten. Op tijd aangekomen in Monterey en gelijk naar de bekende Fisherman’s wharf gereden om te lunchen en te kijken of we de beroemde zeeleeuwen of zeeotters konden vinden. Kaar nam weer het broodje gevuld met soep en voor mij een lekkere kipsalade. We wilden de 17miledrive gaan rijden dus na de lunch weer weggegaan en die zeebeesten zouden we morgen wel zien omdat we dan de walvistoer hadden. De 17-miledrive was oke maar wij vonden m niet supermooi of extra bijzonder. De natuur is mooi maar we hadden al veel langs de kust gereden en dit voegde niks toe voor ons. De golfbanen zijn daar wel mooi aangelegd en toen wij ineens een hert midden op de golfbaan zagen staan, wilden wij daar een foto van maken. Ik had nog nauwelijks een voet richting de grasmat gezet toen ik door een man en vrouw in een golfkar werd aangesproken of ik wel betaald had om daar te mogen lopen! Uhm nee maar ik wil alleen even een foto maken. Dus niet en werd er gewoon af gejaagd haha. Daar wonen hele rijke mensen langs de 17miledrive dus die zullen wel grof betaald hebben om daar te mogen golfen.
Daarna het hotel opgezocht en rustig aan gedaan. De volgende ochtend werden we wakker met regen en we hadden die boottocht dus daar werden we niet vrolijk van. Gelukkig bij de boot aangekomen, werd het droog en trok het open en was de zee niet te ruig. Na ongeveer een half uur varen, zagen we een grote groep spelende zeeotters en volgens de gids zouden er daar walvissen moeten zitten. En ja hoor….eerst werd er uitgeademd dus ging er water in een soort van nevel de lucht in en kwam de walvis omhoog. Wat een groot beest is dat! Ze komen niet als een dolfijn het water uit  dus je ziet een groot stuk lijf en dan als laatste die mooie staart elegant het water in gaan. Gedurende de 2 uur zagen we er nog meer en wat een supergaaf moment was, was dat er 1 bij de boot kwam en langs de boot wegzwom en nog net in het zicht zijn staart het water in liet glijden. Gelukkig een filmpje van kunnen maken.
Na de toer gelijk in de auto gestapt om richting Pismo beach te rijden. Dat ging weer langs die mooie kustroute. Het is toch steeds wel min 4 uur rijden naar ons volgende verblijf en op een gegeven moment zijn we daar wel klaar mee. We hebben al bijna 5000 km gereden in een kleine 4 weken ( dat rij ik normaal in een jaar met mijn privéauto)

Aangekomen in Pismo beach zagen we langs de weg nog een outlet. Huh…toch nog een outlet op de route. We hadden ze toch allemaal al gehad?? Tsja…we hadden wat tijd over en Kaar wilde nog graag een broek van Adidas dus dan maar even stoppen weer. Het einde van het liedje was dat we weer met een aantal tassen weggingen maar het scheelde echt weer veel geld op sportkleding en daar kan je nooit genoeg van hebben  (overigens geen adidas broek)

Het hotel was erg mooi en luxe en was eigenlijk 1 van de goedkoopste op onze route. Overal is het wel goed geregeld dat er een koelkast is, er overal shampoo, conditioner enz staat en je overal gratis koffie/thee kan pakken. Wat trouwens ook goed is in Amerika is dat er echt overal wc’s zijn waar je gratis gebruik van kan maken en als je eten besteld in een restaurant je altijd gratis water krijgt. Daar kan Nl echt een voorbeeld aan nemen hoor. ‘s-avonds klein hapje gegeten en daar zaten ook collega’s van de plaatselijke politie te eten. Wij liepen naar de auto en toen zagen we “de hondjes staan. Dus een praatje gemaakt met de collega en hij haalde gelijk zijn hond uit de hond om te laten zien en we hebben wat ervaringen uitgewisseld. Zijn koppel was iets voller dan die van ons ( alleen al 48 patronen) en hij vertelde dat hij in de auto ook nog een shotgun, een riotgun en een beangun had. Ze rijden altijd solo en moeten zich dus goed kunnen verdedigen.

De volgende ochtend wilden we nog even naar de pier een wandeling maken en ik had gelezen dat je mogelijk ook dolfijnen of walvissen kon spotten. En ja hoor….we liepen de pier op en een walvis liet zich zien en bleef met zijn staart op het water slaan. Gaaf om te zien en vervolgens zagen we nog een aantal keer een walvis. Blijkbaar is het niet standaard dat ze omhoog komen en zo sierlijk met hun staart het water ingaan want nu zagen we dat geen 1 keer. (Nu begrijpen we beter waarom die gids zo lyrisch was dat we bij de toer die staart zo vaak zagen.)

Daarna naar Los Angeles, de laatste stad van de vakantie, gereden en het viel best mee in het verkeer. Tuurlijk was het druk maar men rijdt hier heel relaxed. Ingecheckt en we zitten nu redelijk vlakbij het strand van Venice beach. Op advies van de manager van het hotel lekker de bus voor 1$ richting Venice genomen (ivm parkeren ) om iets te gaan eten en wat sfeer te proeven. In de bus werden we aangesproken door een nl vrouw die sinds 2008 in LA woont. Ze vond het gezellig om even Nederlands te kletsen en ons van advies te voorzien. Vooral niet ‘s-avonds laat de boardwalk van Venice op want dan is de sfeer anders dan overdag. Veel zwervers en junkies en af en toe een schietpartijtje. Dus maar niet gedaan en hebben we in de buurt een burger met frietjes gegeten.

Gisterochtend maar weer eens de sportkleding aangedaan en met de bus richting Venice beach om daar te gaan hardlopen. ( was te ver om al lopend te doen) Heel erg leuk om te zien hoeveel mensen daar een sport bedrijven. Overal zie je hardlopers en fietsers maar ook skaters en op een parkeerplaats wordt er hockey en korfbal gespeeld en op het strand volleybal en rugby. Tuurlijk werd er aan de gewichten gehangen op muscle beach dus grappig om te zien.
Uiteindelijk zijn wij van Venice naar Santa Monica over de beroemde boardwalk gaan hardlopen en konden we al wat sfeer proeven. Zag er echt gezellig uit.‘s-middags terug gegaan en zijn we gaan wandelen naar de pier van Santa Monica waar het beroemde reuzenrad staat. Wij kijken bijna geen films of series maar blijkbaar komt daar dat reuzenrad wel in voor. En natuurlijk herkenden we de strandwachthuisjes uit Baywatch wel 
Overal zie je kunstenaars en muzikanten en het is prachtig om mensen te kijken want je ziet toch wel veel verschillende types lopen. Aangekomen in Santa Monica de pier opgelopen waar veel livemuziek was. Een enorm lekker ijsje gegeten en via de brug naar 3th street gelopen. Dat is de winkelstraat van hier. Dit keer gingen we niet om te winkelen maar gewoon om te kijken. Toch?? Of toch niet haha en kreeg ik heel lief van Kaar het beroemde luchtje van de winkel Abercrombie en Fitch. Dat geurtje ruik je buiten al als je de winkel nog moet inlopen en elke keer als we daar gingen shoppen ( en dat was best vaak he Delano en Ynoah  ) , spoten we het geurtje op dus nu kunnen we het in Nl ook gebruiken. Wederom weer heerlijk Thais gegeten want dat blijft toch het lekkerst voor ons en weer met de bus terug. Dat was wel even een dingetje maar uiteindelijk kwamen we toch bij het hotel aan. Moe en versleten zeg maar. We hebben thuis weer tijd nodig om uit te rusten haha want we staan redelijk vroeg op en maken lange dagen waarin we veel lopen maar we klagen niet hoor. Zoveel mogelijk eruit halen wat erin zit, is ons motto deze vakantie.

Vandaag (zondag ) met de hop off/on een stukje van Hollywood bekeken zoals o.a de walk of fame, het Hollywoodsign, Rodeo drive, Beverly Hills, Melrose ave en Hollywoodboulevard. Wij vinden allebei LA leuker dan San Fr. omdat er meer sfeer is en misschien omdat het bekender is. ‘s-middags geluncht bij een stop van de bus genaamd Farmers market. Wij hadden er niks over gelezen maar was leuk om te zien. Een market waar je van alles kan eten en waar je bijv ook veel fruit en groente kan kopen. Aan de market lag een winkelstraat waarin we het eea bekeken hebben maar waar de prijzen een stukkie hoger lagen dan wat wij hier gewend zijn dus voor het eerst niks gekocht dus we leren het wel!!
Na de lunch weer op de bus gestapt en het rondje afgemaakt. Daarna heerlijk op een terrasje mensen gekeken want je ziet echt wat voorbij komen hoor. Op de Hollywoodboulevard staan veel “bekende” figuren zoals Johnny Depp, Harry Potter, Michael Jackson enz maar ook de Disney figuren. En als je maar aanstalten maakt om een foto van ze te maken dan willen ze natuurlijk geld.
Morgen gaan we de hele dag naar Universal studio’s dus we zijn benieuwd wat we ervan vinden mede omdat wij dus weinig series en films kijken dus zijn we nieuwsgierig naar dat wat we evt gaan herkennen.

Ik ga kort zijn over vandaag. Was een hele leuke dag en gelukkig waren we op tijd en was het niet te druk met een maximale wachttijd van 20 min voor een attractie. Geweldig alles met 3D en we hebben een spectaculaire show Waterworld gezien. Morgen gaan we de laatste dag uitrusten op het strand van Venice beach en sluiten we af bij de Thai  en vliegen we woensdagochtend (amerikatijd ) weer naar huis.

We hebben 4 mooie weken gehad (ook qua weer) waarin we veel gereden, gezien en gedaan hebben. Echt uitgerust zijn we misschien niet helemaal omdat het best een druk programma was maar we gaan met mooie herinneringen, indrukken en foto’s weer naar huis.

• 30 September 2014 - 08:22

Rinus:

Hoi meisjes,

Jullie laatste reisverslag schat ik zo maar in. Vijfduizend kilometer gereden en veel, heel veel gezien. Je kunt trouwens beeldend schrijven, ik heb de walvissen en alle andere bijzonderheden van jullie reis, mee kunnen beleven.
    Woensdagochtend Amerikatijd weer naar huis. . . . .niet alleen de bijzonderheden zijn minder hier, het begint herfst te worden, je merkt het nog niet echt aan het weer, wel aan de files. . . . .gisteren weer een top dag op het asfalt, maar goed, niet klagen!
    Ik wens jullie vanaf hier alvast een goede reis en we zien elkaar en dat is ook wel weer fijn toch?

x

• 30 September 2014 - 08:57

Lisette:

Wat een belevenis! Veel gezien en gereden. Ik ben benieuwd naar de foto's. Goeie reis terug!

• 30 September 2014 - 14:57

Ina:

Dat was weer een mooi verslag van een zeerindrukwekkende reis !ik geef het morgen aan je moeder door,ik ben nu nog in Leidschendam.morgen komt Jackie terug van vacantie en kan ik weer naar huis !Een goede terugreis en Welkom thuis.dat word weer wennen!en jetlag.