Cape Tribulation, Port Douglas en Mission beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Diane Feron - WaarBenJij.nu Cape Tribulation, Port Douglas en Mission beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation, Port Douglas en Mission beach

Blijf op de hoogte en volg Diane

14 Oktober 2017 | Australië, Mission Beach

Inmiddels zijn we alweer 2 weken onderweg en vliegt de tijd zeg! Dat komt omdat we overal maar even blijven. We hebben al best veel gedaan en gezien! Hieronder het reisverslag van bijna een week dus wederom een lange zit voor degene die het gaat lezen!

Van Cairns naar Daintree NP/ Cape tribulation

De vlucht naar Cairns was 2.5 uur vertraagd dus dat is best knap als er wel 1 hele vlucht in de namiddag vertrekt. Van Qantas kregen we al bij de incheckbalie een bon twv 50dollar om te eten dus dat was netjes geregeld.
Laat in het hotel aangekomen en de volgende dag ( dinsdag ) weer redelijk op tijd weg om de camper op te halen. Wel hebben we eerst over de boulevard een klein stukje hardgelopen ( zijn elke dag toch nog steeds vroeg wakker ) en erg leuk is dat ze daar aan de boulevard een buitenzwembad hebben waar iedereen in kan plonzen en dat er overal fitnesstoestellen staan dus we vonden t ook wel even tijd om weer eens iets aan beweging te gaan doen.

Bij het ophaalpunt van Britz werden we geholpen door een mega enthousiast meisje die de "gebruiksaanwijzing" van de camper goed uitlegde. Spliksplinternieuwe Toyota Hitop kregen we mee incl een Ipad waarop Tomtom aanwezig is en zelfs 1gb aan wifi dus goed geregeld daar bij Britz! ( of hebben we daar gewoon voor betaald?? ) Het is een automaat met cruisecontrol dus niks te klagen en toen op zoek naar een supermarkt. Het werd de bekende Coles en met een kar vol weer naar buiten. Alles in de koelkast en kleine lades/kastjes gepropt en op pad naar de 1e camping in Cape Tribulation. Wat een schitterende route hebben we gereden. Rechts de zee met de mooie stranden en links de bergen en het regenwoud. Echt supermooi. Wel weer even wennen om links te rijden en regelmatig ging de ruitenwisser weer aan ipv de richtingaanwijzer haha. Aan het einde met het pontje de Daintree rivier overgestoken en het laatste stuk via heuvels en kleine haarspeldbochten naar de camping Cape tribulation gereden. Ik had goeie reviews gelezen en deze alvast maar gereserveerd. Leuke camping aan het strand en met alle gemakken voorzien. Toen het bed alvast maar opgemaakt en gelukkig is deze 1.55m breed ipv die 1.20m die we vorig jaar in Namibië hadden!! Bed blijft lekker opgemaakt de aankomende tijd dus gebruiken we de binnentafel en de bank niet aangezien we daar bovenop liggen. Je leeft tenslotte hier buiten. Camper is zelfs voorzien van een magnetron, waterkoker en broodrooster dus een kleine beetje luxe is het wel! Nog even zoeken waar alles ligt en wat we waar moeten leggen om dingen binnen handbereik te hebben.
Als diner hadden we een zelfgemaakte macaroni stroganoff die erg lekker smaakte dus hé...wij hebben Peggy helemaal niet nodig haha. Morgen gaan we 2 uur paardrijden door het regenwoud en over het strand dus dat wordt leuk. Daarna denk ik dat we maar eens gaan luieren op het mooie strand hier.
Nu eerst maar eens een kop thee zetten terwijl we naar de prachtige sterrenhemel kijken. Life is good!

Cape tribulation
Onze 1e nacht in de camper hebben we best goed doorstaan. De ruimte is groot genoeg alleen was het erg warm omdat alles dichtzit op een paar kleine raampjes na waar ook nog een horretje voor zit. Dus wel weer vroeg wakker maar dat zijn we inmiddels wel gewend en zijn we heerlijk een strandwandeling gaan maken. Het was al goed warm ook!
Op ons gemakkie ontbeten en naar Cape Tribulation horse rides gewandeld alwaar we om 11 uur hadden afgesproken. Er was nog een stel uit Volendam, Leon en Anna, dus dat was een gezellig ritje door het regenwoud, over het strand en een stukje door de zee. De gids had gezegd dat sommige paarden het lekker vonden om in de zee te gaan zitten en als dat zou gebeuren, moesten wij van de rug afspringen haha. Nou die van mij was denk ik bang voor natte voetjes want die bleef mooi aan het randje lopen. Na het paardrijden even heerlijk van de zon genoten op het strand en op ons gemakkie het avondeten, salade met een kipburger, klaargemaakt. We zitten midden in het regenwoud en het is super relaxed hier. Staan denk ik nog zo'n 8 campers en wij hebben echt de kleinste maar wel de leukste vinden wij. Je ziet mensen met complete huizen en een auto erachter! Dit is een ideaal campertje om, als we later echt oud zijn en misschien geen grote verre reizen meer maken, binnen Europa rond te toeren. Morgen gaan we via Mossman Gorge naar Port Douglas waar we ook weer 2 nachten verblijven en waar we gaan duiken en snorkelen. Nu eerst Karin inmaken met een spelletje rummikub haha.

Richting Port Douglas
We zijn aardig gewend aan het vroeg wakker worden maar we liggen er ook op tijd in. Na 22u is het doodstil op de camping. Vanochtend een klein stukje gejogd over het strand, rustig ontbeten en de camper weer reisklaar gemaakt. Althans dat dachten we. Na een paar km en een hoop gebonk achterin zagen we dat we de kastjes en lades niet allemaal vergrendeld hadden. Tsja dan is er een kans dat het servies achterin ligt haha. Net zoals je het gas moet afsluiten en het waterknopje moet omzetten. En laat vooral het knopje van de koelkast aan staan. Ik was iets te enthousiast geweest met de schakelaars. Maar goed...we zijn pas 2 dgn verder in ons leuke campertje en al doende leer je wel!
Onderweg naar Port Douglas gestopt in Mossmann Gorge. Ook dat is een stukje regenwoud. We hadden ons er iets meer van voorgesteld en als je het niet bezoekt, is het in onze ogen geen ramp!
Kort daarna kwamen we aan in Port Douglas en in Nl had ik de camping al uitgezocht en er was nog plek voor 2 nachten dus prima. Gelijk een was gedraaid en weer wat kleine boodschappen in het centrum gehaald. Dit is een erg gezellig centrum met winkeltjes en restaurantjes. Daarna nog even naar het beroemde four mile beach gereden en er staan hier huizen die in Wassenaar niet zouden misstaan. Luxe plaatsje dit!
We hadden nog macaroni over van dinsdag dus dat was een makkie. Bord in de magnetron en klaar.
De campkitchens zijn perfect op de campings. Er staan grote koelkasten waar je je tas met eten in mag zetten. Er staan vaak meerdere gasfornuizen, een bbq en een gedeelte om af te wassen. Dus in principe hoef je dat dus niet in je camper te gebruiken!
Ideaal is de waterkoker die bij ons campertje zit en daar hebben we al veel plezier van gehad.
Morgen om 08u verzamelen in de haven want dan gaan we duiken en snorkelen op/in/boven het Great Barrier Reef. Spannend want duiken is voor mij denk ik alweer 12 jaar geleden en het is morgen vrijdag de 13e maar gelukkig zijn we allebei niet bijgelovig. Morgen voorspellen ze een mooie zonnige dag, rond de 30 graden en we zitten de hele dag op een boot met eten en drinken. Wij hebben in ieder geval helemaal niks te klagen en wij beseffen ons ook echt heel goed dat wij dankbaar moeten zijn dat we dit allemaal kunnen doen!
De haven ligt bijna om de hoek van de camping en na het inchecken, kregen we een briefing waarin in 20 min werd uitgelegd wat het duiken zo'n beetje inhield. Daar heb ik meerdere dgn voor moeten blokken in Egypte om mn PADI te halen maar dit noemen ze een introductieduik en je houdt je vast aan de arm van de instructeur. Maar goed...alsnog ga je naar 12 meter dus als je er goed over nadenkt, is het best apart dat dit zo kan!!
Ik had wel verteld dat ik mn PADI ooit had gehaald en die blijft net zoals bijv een rijbewijs gewoon geldig. Dus ik kreeg iets meer vrijheden. Karin ging snorkelen maar stond eerst heel lief foto's te maken van het duiken. En toen een rondje zwemmen rond het reef. Hele mooie fel gekleurde vissen gezien en mooi koraal. Het was eigenlijk veel te snel voorbij en ik had de smaak weer te pakken. Het was voor mij toch wel even spannend hoe ik het duiken weer zou ervaren. Inmiddels behoorlijk honger gekregen en we kregen een lunch dus dat was prima geregeld en toen 1 duik bijgeboekt. De boot voer eerst naar een ander stuk reef en nu mocht ik zelfstandig duiken maar moest uiteraard in de buurt van David de instructeur blijven! Weer een half uurtje rond gedoken en het was echt heel mooi. Alsof je in een aquarium zwom! Kaar hing boven ons te snorkelen en na het duiken zijn we samen nog gaan snorkelen en toen zagen we ineens 2 haaien. Hoe vet was dat zeg? Klein stukje op de onderwatercamera kunnen vastleggen dus dat was een kadootje. Inmiddels was het half 3 en moesten we nog 1 1/2u terugvaren. Dan maar even uitrusten in de zon want je moet wat hè op zo'n boot. Het was een superleuke dag en helaas zit het er hier alweer op. Morgenvroeg gaan we eerst naar Kuranda om via de Atherton tablelands door te rijden naar Mission beach waar we een camping aan het strand op het oog hebben.

Op weg naar Mission beach
Om de drukte bij de railway van Kuranda te ontwijken, waren we al vroeg op pad gegaan. Kuranda is een dorpje in het regenwoud die je oa met de trein vanaf Cairns of via de kabelbaan kan bereiken. De trein was geen optie vanwege de beperkte tijd dus via de kabelbaan omhoog. We misten alleen nog de skies onder onze voeten! Je ging over een megagroot gebied heen met enorme bomen. Bij elk tussenstation kon je uitstappen en rondwandelen. De natuur veranderde steeds en Kuranda was het eindpunt. Klein dorpje met een markt en winkels en eettentjes. Vervolgens in 1x terug naar het beginstation en daarna niet de standaard route naar Mission beach genomen maar via de Atherton tablelands gereden. En daar hebben we totaal geen spijt van gehad. Wij vonden dit allebei 1 vd mooiste routes die we ooit gereden hebben. Moeilijk uit te leggen maar het was heel groen en heuvelachtig en we zagen thee- en koffieplantages, bananenbomen, wijnhuizen maar ook boerderijen met veel koeien. Heel afwisselend maar het  omrijden de moeite waard! Toen nog de Millaa Millaa watervallen bekeken en in dat rondje lagen nog 2 andere watervallen. Heel raar om door weilanden en heuvels te rijden en ineens is daar een waterval!
Redelijk laat door de extra kms op de beoogde camping aangekomen en nog snel wat boodschappen gedaan, eten klaargemaakt en gerelaxd.
Morgen wordt een onverwachte lange dag...plannen zijn veranderd. Omdat men dinsdag slecht weer verwacht in Airlie beach is onze dagtrip naar de Whitsundays geannuleerd. Of we niet a.s maandag mee konden? Oeps...dat komt wel slecht uit zeg want 500km rijden op 1 dag is best veel. Maar we doen het toch dus geen overnachting in Townsville maar in 1x door naar Airlie beach en daar dan 3 nachten blijven ipv 2. Nu maar hopen dat het maandag beter weer wordt dan dat ze voor dinsdag voorspeld hebben. De temp is tot nu toe top en elke dag rond de 28 a 30gr dus we zien het wel. Hi mate, no worries zouden de Australiers zeggen.!! Nog 4 weken te gaan!

• 15 Oktober 2017 - 08:49

Ina Vd Graaf:

Nou dat was zeker een lang verhaal.Prachtig voor een mooie zondag morgen in Drachten!!

• 15 Oktober 2017 - 09:31

Frederike:

Leuk weer! Prima te lezen op de zondagochtend met een bakkie, hoor!

• 15 Oktober 2017 - 09:56

Disy:

Lekker zeg! Ik wil ook wel!
    Jullie moeten straks echt wennen als je thuis komt Haha
    Voorlopig nog niet op de helft dus geniet ervan
    Nu al benieuwd naar het volgende verhaal. En waar blijven die foto's?

• 15 Oktober 2017 - 16:06

Suus:

Maar een héééééééél klein beetje jaloers....... Maar het is jullie van harte gegund!

• 15 Oktober 2017 - 21:12

Rinus:

Hallo dan meisjes,

het lijkt wel werk. Jullie hebben het aardig druk, alleen van het lezen word ik al moe, maar goed ik ben dan ook wat ouder. Echt leuk om te lezen wat jullie meemaken, ik krijg een aardig goed beeld van de reis.

Geniet en x, ook van Elly

• 18 Oktober 2017 - 10:41

Maschja:

wat een geweldige ervaring!!!!! Jullie genieten volop zo te lezen! Die camper klinkt super!
    En dat jullie die haaien hebben gezien is natuurlijk helemaal vet! Diaan nog gewonnen met het spelletje?
    nog heerlijk 4 weken vakantie! have fun lieffies xxxx