Van Moab naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu Van Moab naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Diane

18 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ons verslag loopt een beetje achter maar we zitten nu in Las Vegas en er is dus even weinig tijd om te tikken want er moet geshopt en geleefd worden maar daar kom ik straks op terug. Waar was ik gebleven? Oh ja vanuit Moab vertrokken naar Torrey over de route 24. Dat was ook weer een erg mooie route om te rijden. In Torrey hebben we niks gedaan (was ook niks te doen daar ) en was ook alleen maar een tussenstop om de volgende dag vroeg naar Bryce Canyon te rijden.

Volgende ochtend dus via de route 12 naar Bryce Canyon gereden. Utah is echt een leuke staat om doorheen te rijden want onderweg is er genoeg te zien qua natuur. Redelijk op tijd in Bryce aangekomen zodat we alles konden zien en nog wat trails konden lopen. Bryce was ook weer een uniek park op zich. Veel mooi gekleurde hoodoo’s gezien en we hebben de Navajo trail gelopen. Dan daal je dus af in de canyon en sta je onderaan de hoodoo’s en loop je er tussendoor dus mooie ervaring weer. Als je afdaalt, moet je ook weer omhoog dus dat was een pittig klimmetje zeg maar. (gelijk weer een beetje gesport :-)

De volgende dag naar het plaatsje Springdale gereden. Dat ligt dus in het national park Zion. We zijn via de route Mount Carmel gereden en dat was prachtig om te zien. Lekker wat haarspeldbochten erin maar overal in Amerika is goed te rijden en niemand gedraagt zich alsof men wordt opgejaagd!
We waren best redelijk moe dus besloten we lekker na aankomst van de zon te genieten bij het zwembad. Het was ruim 33 graden dus heerlijk warm! Ik wilde bij het zwembad gaan lezen dus zocht ik mijn Ereader in mijn koffer. Alles overhoop gehaald maar geen Ereader. Waar was dat ding gebleven? Ik moest m dus ergens hebben laten liggen maar waar? Ik heb alle hotels gemaild en gevraagd of ze mijn Ereader gevonden hadden en gelukkig kreeg ik bericht van het hotel in Moab dat iemand een Ereader bij het zwembad had gevonden!!! Lekker bijdehand dus. Er bestaan gelukkig nog eerlijke mensen dus hij wordt opgestuurd naar ons laatste hotel in Los Angeles en dan worden wij weer herenigd 
De volgende dag met de shuttlebus de scenic drive gereden want er mogen geen auto’s op die route. Lekker makkelijk en je stapt uit waar je wilt en zolang als je wilt. Zion is echt een park voor ervaren wandelaars en je hebt routes van gemiddeld zo’n 12 km. Nou wij zijn geen ervaren wandelaars en in die hitte zeker niet. Dus wij hebben een paar korte trails gedaan en zijn daarna heerlijk gaan uitrusten bij het zwembad. Ook dat is vakantie!

Gisteren vanuit Springdale vertrokken naar Las Vegas….the city that never sleeps. Eindelijk konden we shoppen na twee weken geen normale winkel gezien te hebben! We waren rond 11.00u hier en omdat we pas vanaf 16.00u in het hotel mochten maar gelijk doorgereden naar de North outlet. Ongelofelijk wat een grote outlet. We wisten niet waar wij moesten beginnen maar uiteindelijk kwam alles goed en hebben we leuke inkopen gedaan. Overal ging bijna 50% vanaf dus dat is lekker winkelen hoor haha. Omdat wij vandaag de hele dag wilden besteden om de Strip te bekijken, besloten we om maar gelijk door te rijden naar de South outlet. Ook daar goed geslaagd en uiteindelijk reden we rond 20.30u richting het hotel. Auto en koffers afgegeven aan het personeel en wij inchecken. Nou dat was nog wat. Waar was de receptie??? Ergens achterin het casino achter de gokautomaten vonden wij de receptie. Alles snel geregeld en we kregen een kamer op de 20e verdieping met uitzicht op de strip dus dat was leuk. Achtbaan voor de deur maar die stopt rond 23.00u dus geen last van het geluid. Vervolgens gelijk de Strip op om sfeer te snuiven en alle indrukken op ons te laten inwerken. Je moet het meemaken om te snappen wat hier gebeurt. Het is zo groots en veel. We zijn naar de Bellaggio gelopen en hebben naar de fonteinenshow gekeken en daarna teruggelopen. We waren echt kapot van de hele dag winkelen! Laat naar bed en vroeg weer op want tsja…deze dag moesten we volledig benutten natuurlijk dus zo zaten we om 09.00u al in de bus op weg naar het 1e hotel dat we wilden bekijken en dat was Paris. Uiteraard de Eifeltoren voor de deur en in het hotel alles in franse stijl. Vervolgens Venetian, la Mirage, Ceasars Palace en nog een paar bekeken. Uiteraard heeft ieder hotel een mega casino en winkels dus we konden het niet laten. Uiteindelijk weer leuk geslaagd vandaag hoewel de outlets beter zijn qua korting. Vanavond naar de oude Strip gegaan en dat heet nu Freemont street en daar de lightshow bekeken. Hele andere sfeer dan op de Strip. Daarna weer de fonteinenshow van Bellaggio bekeken en terug naar het hotel gewandeld. De voeten en de rug willen nu echt niet meer dus lekker slapen zo. Morgen een lange reisdag want we gaan via Death Valley naar Bishop en de dag erna naar Yosemite national park. Even weer de rust opzoeken 

• 18 September 2014 - 22:15

Rinus:

Hoi meisjes,

Ik blijf jullie maar volgen en gelezen dat jullie in elk geval dát hebben gedaan, wat ik ook leuk vind........shoppen! Ik kan me niet voorstellen hoe het er daar uitziet, heb er wel een beeld van, maar dat is te beperkt, schat ik zo maar in!
    Ben wel benieuwd wat jullie allemaal hebben gekocht en heb, alweer, genoten van de beeldende verhalen! Toch net of je (ik dus) erbij bent!
    Geniet en weet dat ik jullie op de voet volg.......XXX

• 19 September 2014 - 00:46

Bianca En Leo:

We rijden op dit moment lekker achter jullie aan. Ook wij hebben genoten van de Grandcanyon en antalope. Zijn net beland in Moab . Fijne reis verder groetjes Bianca en leo

• 19 September 2014 - 01:40

Daisy:

jullie hebben echt bijna niks gedaan

• 19 September 2014 - 22:16

Eric En Ylse:

Leuk, Leuk Leuk!!! Blijf genieten!!
    Groet en kus van ons, Yls en Eric

• 23 September 2014 - 11:39

Maschja:

goed verhaal weer! heb het wederom met plezier gelezen. Hoop dat de e reader idd weer in je bezit komt! Je zal vast even keihard gebaald hebben. Ga nu het volgende verslag lezen want ik loop er ook een achter geloof ik. Dikke zoen voor jullie