Op weg naar Orlando - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Diane Feron - WaarBenJij.nu Op weg naar Orlando - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Op weg naar Orlando

Blijf op de hoogte en volg Diane

21 Mei 2019 | Duitsland, Frankfurt am Main

Met een hele lichte koffer op weg naar Schiphol. Hadden we dan alles wel bij ons? Het is supermooi weer dus die tshirts en korte broeken wegen blijkbaar niet zoveel. De reis begon helaas anders dan verwacht. Op Schiphol inchecken in hal 1A wat een nieuwe hal is. Dat duurde al heel lang, te lang zodat we al wisten dat we moesten haasten naar de gate. Gelukkig hadden we wat vertraging dus dat moest goedkomen. Echter de vertraging liep op en de overstap in Frankfurt was maar anderhalf uur dus dat werd krap, erg krap maar we zouden het wel halen, werd er gezegd. Eenmaal in het vliegtuig ook weer vertraging dus er werd al gezegd dat we omgeboekt zouden worden naar Orlando. Hè waardeloos zeg want hoe laat zouden we nu aankomen en moesten we misschien wel via NY of een andere stad vliegen. Op de Lufthansa app zag ik dat de vlucht naar Orlando ook was vertraagd dus weer een klein beetje hoop en wat tijdwinst. Dus eenmaal uit het vliegtuig begon onze sprint naar gate Z52. Waar is dat in godsnaam?? Rennen, rennen langs de paspoortcontrole en weer rennen, kris kras door de drukte en de winkels. Goed voor onze stappenteller maar niet voor ons stresslevel zeg. Heel wat minuten verder stonden we bezweet bij gate Z52....we hadden het gehaald en met een high five namen we plaats omdat we zelfs nog wat tijd over hadden....even uitzweten zeg!!
En het duurde en het duurde en ja hoor....vlucht gecancelled want het vliegtuig was kapot!! Heel fijn dit en wat nu? Met 350 man bij een balie om info te vergaren en niks werd er duidelijk. Totdat ik in mn app een bericht kreeg dat we omgeboekt waren naar morgen 13.55 uur. Pffff lekker dan. Bij de balie kregen we een hotelvoucher, dinervoucher en taxivouchers. Dat was dan in ieder geval netjes geregeld. Via de email het hotel voor de 1e nacht in Kissimmee afgezegd en het autoverhuurbedrijf gemaild. Die snappen het nog steeds niet en het enige wat men zei was dat het tarief nu veranderd wordt en ik via de email niks kon doen. Uhhh ik heb al voor 25 dgn betaald dus ik neem aan dat die auto er morgen gewoon netjes staat! Evt een probleem voor morgen, we zien t wel. Dus hopelijk komen we morgen om 18u Amerikaanse tijd aan, staat de auto er netjes en gaan we op pad. 1e dag shoppen schiet er nu bij in maar dat halen we nog wel in de aankomende tijd. Het enige goeie nieuws is dat we zeer waarschijnlijk recht hebben op een compensatie van 600 euro p.p dus dan kopen we maar een paar gympen extra haha. Nee we balen er goed van maar wat doen we eraan.?? Vanaf morgen pakken we de reis weer op en gaan we lekker genieten!!

• 22 Mei 2019 - 06:21

Danny:

Dat is ff balen al dat harde rennen voor niets geweest hahaha. Komt allemaal wel goed en aan overmacht doe je niets. Hoop dat alles verder voorspoedig zal verlopen. Heel veel plezier en doe voorzichtig.

• 22 Mei 2019 - 10:36

Janny Tijl:

O jee, dat is balen. Jammer dat je zo de eerste dag kwijt bent. Maar van de vergoeding kan je wel lekker shoppen.
    Wel veel stress aan begin vakantie.
    Vanaf nu kan het alleen maar beter worden. ;)

• 22 Mei 2019 - 15:30

Henk Makkink:

Dames, jullie hebben volgens mij wel voor hetere vuren gestaan. Natuurlijk is het even slikken en schakelen, maar laat het jullie vakantie op voorhand niet verpesten. Maak er wat moois van en ik heb maat 42,5 US maat 9 doe maar een hip kleurtje! Fijne reis.

• 26 Mei 2019 - 14:32

Maschja:

zooooooo wat een mega pech begin van jullie vakantie!! en wat is jullie geduld twee keer goed op de proef gesteld! Maar nu dan eindelijk aan de trip kunnen beginnen. En wat is het lekker warm!!! Hoop dat het weer een mega fantastische reis gaat worden!! maar jullie kennende zal dat vast wel!! dikke xxxxxx