Het zit er helaas weer op...morgen weer naar huis! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu Het zit er helaas weer op...morgen weer naar huis! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Het zit er helaas weer op...morgen weer naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Diane

14 Juni 2019 | Verenigde Staten, Miami Beach

Dag 19 Naples
Vandaag hoefden we maar 50 min te rijden dus dat was top. Waren dus al vroeg in het hotel en eigenlijk is het overal om 15u pas inchecken maar ze had een kamer klaar dus hup spullen uit de koelbox weer in de koelkast, hetzelfde ritueel met de koffers en de rugzakken. De boxsprings zijn hier zo hoog dat er een polsstok naast staat...bizar.  Vervolgens lekker even afgekoeld in het zwembad. Ook weer een tophotel met 2 zwembaden en een shuttleservice naar het strand. Ik dacht dat er een boulevard was maar helaas en we hadden geen bikini aan of een handdoek bij ons dus toen een strandwandeling van bijna 5 km gemaakt. Het is weekend dus druk op het strand en in de zee. In de verte lag de beroemde pier maar was te ver dus dat doen we vanavond wel met de auto. Weer een duik in het zwembad genomen en daarna naar 5th avenue waar de restaurant, barretjes, winkels enz gelegen zijn. Leuke straat met uiteraard aan beide weerszijden palmbomen. Hoeveel duizenden palmbomen zal Florida tellen? Het geeft wel een tof vakantiesfeertje! De winkels waren uit het duurdere segment en aangezien wij nu outletprijzen gewend zijn haha waren we snel klaar. De meeste restaurants waren ook van dat genre. Wij hebben dus een pizza gegeten maar we hadden ook ergens een stukkie vis of vlees van 54 dollar kunnen eten. Daarna wilden we naar de pier want regelmatig worden daar dolfijnen gespot. Mhm gaan we lopen of met de auto? Laten we lekker een stukkie gaan lopen in die bloedhitte haha. Afijn...het was ietsjes verder dan we gedacht hadden. Wij kwamen onderweg weer een zooi grote mooie huizen tegen en hier moeten echt rijke stinkerds wonen! Dat werd later ook bevestigd denk ik toen we langs een Jaguar, Porsche, Bentley en Maserati dealer reden die naast elkaar lagen.
Bij de pier en op het strand was het behoorlijk druk en iedereen liep met hengels te slepen en stoeltjes te slepen. Op een gegeven moment zwom er een dolfijn langs de pier. Gaaf dus ze zitten er toch! En toen zagen we er nog een aantal. Ze zwemmen echt heel dicht bij het strand en zwommen met de golven mee. 1 kwam heel dicht bij t strand en omdat het behoorlijk ondiep is, sprong ie omhoog en klapte om zodat zn neus weer de goeie kant op wees en zwom weer verder. Tof dat we ze hier nog even gezien hebben. Daarna weer dat pokke stuk terug lopen en het zweet liep echt in stralen van je af! Het koelt ook niet af onder de 28gr hier en er staat geen zuchtje wind helaas. Op weg naar de auto kwamen we een straatje tegen met barretjes en iedereen stond enthousiast te dansen. Het was pas 21u en de gemiddelde leeftijd lag zeker rond de 60 jaar! Dus Kaar zou er bijna prima passen. ( sorry schat haha ) Er stond een hele grote neger te zingen en dat klonk echt super. Wij keken even naar binnen en hop gelijk kwam er een chique dame naar ons toe en wilde ons naar binnen trekken om te gaan dansen. Wij waren er ook lekker op gekleed in ons sportbroekje en hempje dus vriendelijk bedankt en haar veel plezier gewenst.
Morgen willen we gaan kajakken in de wateren van Marco Island en daarna een airboattour doen in de Everglades dus ff met onze luie kadaver weer even wat doen. The keys... here we come!!

Dag 20 Marco Islands/ Everglades
Onze hotelkamer grenste aan het zwembad en daar werd ook het ontbijt geserveerd dus lekker buiten ontbeten. Vandaag wilden we eerst naar Marco Islands om te gaan kajakken langs de strandjes. Op internet opgezocht waar dat het beste kon en het was maar 45 min rijden. Wat een waanzinnige huizen stonden er weer op de route. Geen idee hoeveel miljonairs Amerika telt maar er wonen er een zooi in Florida gok ik! Daar in een haventje aangekomen, zagen we geen kajakken liggen. Ergens gevraagd en wat bleek...je moet eerst bellen en dan komen ze de kajak brengen!! Wat een rare gang van zaken. Maar beter was om dan maar naar het kantoortje te rijden op 10 min afstand. Daar werd ons verteld dat we pech hadden want degene die de kajak zou kunnen brengen, moest echt even genieten van zn vrije zondag. Of konden we de kajak meenemen in de auto?? Uh nee...die is tjokkievol. Dan maar naar Tiger tail beach. De lucht was blauw maar werd langzaam zwarter en zwarter. Maar dat verandert hier snel dus gewoon naar t strand. Ik had gelezen dat er ergens een soort van besloten strandje was maar dan moest je eerst door een watertje lopen en dan via via kwam je daar. Nou watertje gevonden en alleen met de bikini aan er doorheen en de rugzak boven je hoofd houden anders was sowieso alles al nat zonder dat het regende. En inderdaad vonden we een strandje met wit zacht zand waar bijna niemand was en waar hele mooie schelpen lagen. Mhm voelen we daar nu druppels? En ja hoor...een flinke bui maar we liepen in bikini dus lekker boeiend. We gaan toch zo zwemmen in het warme zeewater. De beschermhoes ging om de rugzak en gewoon doorwandelen! En na een paar minuten werd het weer droog en trok de lucht weer open en 10 min later lagen we op het strand in de zon. De pelikanen vlogen laag over op zoek naar vis. Die beesten moeten supergoeie ogen hebben want ineens zien ze wat en dan storten ze naar beneden de zee in! Omdat we ook een airboattoer in de Everglades wilden doen, zijn we op tijd weer weg gegaan en naar Speedy's gereden. De lucht was inmiddels van blauw weer zwart geworden en het begon toch te onweren. Uhm...kapitein wat vind u ervan?? Nou laten we nog een half uurtje wachten. En uiteraard werd het weer droog en konden we gaan varen door de mangroves en de grasgebieden. De oorkappen moesten op want die boot maakt een megalawaai en de snelheid werd opgevoerd dus dat was wel gaaf. Helaas geen beesten gezien en hij gaf wel een reden op waarom de alligators er niet waren maar ik heb even niet goed geluisterd haha. Maar als we naar Turner river road zouden rijden dan zouden we ze opzeker zien. En inderdaad...er lag daar een soort van "sloot" die heel lang was en daar zwommen meerdere alligators. Dus ook weer gezien en door naar het hotel wat nog 1.5 uur rijden was. We zitten in een voorstadje van the Keys en morgen rijden we naar Key West en maken we onderweg veel stops want er is genoeg te zien daar!

Dag 21 naar Key West
Lekker op tijd vertrokken want Key West was nog 2.5 uur rijden en we wilden meerdere stops onderweg maken ivm o.a mooie strandjes en de beroemde Key Lime pie onderweg eten. Gordijnen open en de lucht was pikzwart. Okeee daar gaan onze plannen. En het begon te onweren en keihard te regenen. Toch maar gaan rijden en we zien het wel. Aangekomen bij Key Largo regende het nog steeds en wat doe je dan....dan maar op zoek naar Teva slippers die Kaar graag wilde hebben. Toch een half uur weten vol te maken in 1 winkel haha. Geen Teva's maar wel een Columbia korte broek...ook goed! Het was tijd voor een bakkie met Key Lime pie. The Keys staan bekend om hun limoentjes en om de taart die er o.a van gemaakt wordt. En het is inderdaad een lekker fris taartje. Het begint zoet en de nasmaak is wat zuurder. Vervolgens zagen we in de verte dat de lucht opentrok en dat het lichter werd. Wie weet hebben we nog een beetje mazzel vandaag. De volgende stop was tarpons voeren bij Robbies. Althans...wij gingen er naar kijken. Superdruk daar en de vissen zijn mega groot en worden gevoerd met kleine visjes. De stoere mannen liggen op de vlonder en houden een klein visje vlak boven het water en ineens springt er een tarpon uit het water en haalt met die grote bek dat visje weg. Leuk om even gezien te hebben en weer door. De lucht werd steeds blauwer dus dat was mooi want de mooie stukken over de "snelweg" 1 kwamen eraan. Anna's beach moest ook mooi zijn dus daar gestopt. Nou 0.0 beach en sterker nog...het was afgesloten en ze waren bezig met het maken van een boardwalk. Bij het teruglopen naar de auto zagen we ineens in de verte een beest op het fietspad. Dichterbij gekomen bleek het een leguaan te zijn. Dat beest verdween aan de waterkant via de rotsen. Toen we eens wat beter keken, zagen we er veel meer in de bomen en op de rotsen.
Op de navigatie gezocht naar een ander strandje en dat werd Sombrero beach. Het blijft ons verbazen hoeveel mooie huizen hier staan en ook dat werkelijk iedereen een mooie boot in zijn "tuin" op een soort van lift heeft liggen. Veel huizen zijn hier gebouwd van hout en die planken zijn afwisselend van kleur zoals zachtgeel, mint, oranje, lila en lichtblauw. Dat geeft wel een Caribisch gevoel en dat in combi met dat felblauwe water....mooi! Lekker een uurtje op het strandje gelegen en weer verder naar Key West. Omdat het nu toch mooi weer was en je niet weet hoe het morgen eruig ziet maar gestopt bij Bahia Honda state park. Dat doen we dan morgen niet meer! Wat een waanzinnig blauw water zeg. Weer heerlijk gezwommen in de zee met badwatertemp...lekker warm weer. Je komt automatisch over de 7 miles bridge en die oude "kapotte" ligt er naast. Daar schijn je overheen te kunnen wandelen maar niet gedaan. Het was ineens alweer 5 uur en we moesten nog een uurtje rijden en in Key West wilden we ook nog wat dingen zien. Het is 1 lange weg maar aan weerszijde zoveel blauw water en kleine eilandjes en mooie huizen dat je steeds weer je ogen uitkijkt.
Het hotel was gelegen aan het begin van de beroemde Duvalstreet dus snel gedoucht en wegwezen weer. Even snel een fish en chips gegeten want rond 20u gaat de zon onder en dat wilden we op de bekende pier bekijken. Daar aangekomen, was het megadruk maar gezellig met live muziek. Helaas was het een beetje bewolkt geworden dus wel een zonsondergang gezien maar we hebben ze al mooier gezien! Duvalstreet is een hele lange straat met leuke huisjes en restaurantjes en winkeltjes. Dat zijn vooral souvenirshops en overal kan je bedrukte tshirts kopen. Wat ons opviel was dat overal de regenboogvlag hing en dat er gevels waren beschilderd in de regenboogkleuren. Het bleek dus prideweek te zijn en helaas was de gayparade 2 dgn geleden geweest te zijn. Maar ze zijn hier erg gayminded en dat is top want dat hebben we wel eens anders gezien!
Op Mallory square stonden straatartiesten hun kunstjes te doen en daar heerste ook een gezellig sfeertje. Je ziet ook heel veel Cubaanse invloeden daar waaronder meerdere sigarenzaakjes. Ook de muziek werd door livebands gespeeld en mensen dansten op straat.
We vinden dit wel echt een gaaf en gezellig gedeelte van Key West en sowieso van wat we gezien hebben. Uiteraard nog even een cookie dough ijsje gegeten en toen ging het lampje uit na een lange dag. Morgenochtend nog wat dingen bekijken en dan gaan we alweer terug naar Key Largo en zit onze vakantie er helaas alweer bijna op!

Dag 22 terug naar Key Largo
De hardloopschoenen maar weer eens aangetrokken en al lopend zie je ook gelijk weer wat. Al vroeg naar het zuidelijkste puntje van Amerika gegaan anders staan er weer 100en die ook die ene foto willen maken! Hier zit je maar 90 miles dus 144km van Cuba af! Na het bekende fotomomentje bij de boei langs het huis van de beroemde Amerikaanse schrijver Ernest Hemingway gelopen die op 61e jarige leeftijd een einde aan zijn leven maakte.  Zijn huis is nu een museum dus even gekeken en weer door. Ik heb nog 1 van zijn boeken gelezen voor mijn eindexamen!
Oh ja...Key West staat ook bekend om zn kippen en hanen. Vraag mij nu niet waarom maar die beesten duiken overal op!! Zo ook in de buurt van ons hotel maar we hoorden ze gelukkig pas na de wekker!!
Vervolgens weer naar Key Largo gereden en onderweg weer een paar stops gedaan en lukraak naar een klein strandje bij een park gereden en daar geluncht. We waren heerlijk met zn 2en. Het zweet weer afgespoeld in de zee en weer verder op pad. We wilden nog bij het bekende cafe Morada bay beach cafe met de voetjes in het zand een drankje doen. Wel een drankje gedaan maar te warm voor in de zon met je kleren aan. Omdat het hotel een zwembad had verder aan 1 stuk doorgereden want inmiddels was het alweer half 5. Bij het inchecken gelijk voor morgen een duik- en snorkeltoer geboekt. Mn laatste duik was alweer in nov 2017 in Australië dus het werd weer eens tijd en het is voor mij altijd weer spannend. Duiken is nog steeds mn 2e natuur niet maar als ik eenmaal rustig onder water lig dan is de spanning er weer vanaf. Kaar gaat dan lekker snorkelen. We hebben een late checkout morgenmiddag dus dat is goed geregeld hier zodat je na het duiken nog even kan douchen op je kamer en alles kan laten staan.
Morgen naar de laatste stad en dat is Miami en daar zijn we ook erg benieuwd naar. Je hoort steeds vaker dat het vergane glorie is dus we gaan dat zelf maar even beoordelen!

Dag 23 duiken en naar Miami
Vroeg opgestaan en even met moeders "gebeld" want die mocht 74 kaarsjes uitblazen. Om 8u bij de duikshop zodat ik mn uitrusting kon passen en om half 9 vertrok de boot. Heel veel ervaren duikers gingen mee en ik was samen met een Belgisch stel en instructeur Mason. Op de boot kregen we een briefing en Mason nam de belangrijkste tekens weer even door  en legde veel uit over de vissen, het koraal en hoe slecht het daarmee gaat. Ook welke vissen we mogelijk zouden kunnen gaan zien. Aangekomen op het rif alles omhangen en gaan! Nouuuu dat was wel even een dingetje zeg. Mn masker paste niet goed dus voordat ik onder water was, was dat ding al volgelopen. Dat werd dus niks en dan kan ik op dat moment niet echt goed mn ademhaling controleren. Dus ik kreeg Mason zn masker en die paste perfect. En toen moest ik wel haha. De 1e minuut dacht ik...bekijk het lekker...ik ga wel snorkelen maar toen ik mn ademhaling onder controle had, ging het gelukkig prima.! We bleven een uur onder water en veel mooie gekleurde vissen gezien maar het gaafste waren de nurse shark en de great barracuda.
Vervolgens een stukje verder gevaren en toen de 2e duik. Weer mooie dingen gezien en er was een mega stingray die op het zand lag dus echt gecamoufleerd. Mason kon dichtbij mooie fotos maken en toen zwom ie weg.  Ik had ook een cameraatje bij mij maar die fotos zijn niet super geworden helaas. Kaar heeft gelukkig met het snorkelen ook mooie vissen gezien. Snel gedoucht en op weg naar Miami. Omdat wij in Miami beach zitten eerst naar downtown gereden waar de Wynwood Walls liggen. Dat is een soort van galerie waar buiten enorm mooie grote wandschilderingen zijn. En binnen is een kleine galerie. Heel knap gedaan en zeker de moeite waard om een kijkje te nemen. Daarna naar het hotel. Het parkeren in Miami is een drama. Niet normaal wat het hier kost en je hebt weinig keuze. Dus gekozen voor valet parking van het hotel. Dat kost "maar" 60 dollar. Alsof je je geld door een putje spoelt. Je auto staat ergens 2 dgn te staan en je bent 55 euro lichter. Welkom in Miami haha. Het hotel zit aan het begin van de beroemde Ocean drive en op 1 min lopen vh strand dus perfect gelegen. Het is een hotel voor adults only dus kinderen zijn niet welkom hier. Op elke hotelkamer ligt o.a altijd shampoo, conditioner en badschuim. Hier lag dat ook maar als extraatje lag er een pakje condooms hahahaha. Dus misschien daarom adults only?!
Na het eten een strandwandeling gemaakt over South beach en via South park naar de haven gelopen. Het ziet er allemaal super netjes en schoon uit. Er loopt een kilometerslange boulevard parallel aan Ocean drive. Daar liepen denk ik wel meer dan 100 mensen hard en er fietsten mensen en je zag veel skateboarders. Heel mooi aangelegd en ideaal ook. Morgen zelf maar uitproberen dan! Was weer een lange dag dus het lampie ging vroeg uit en morgen de rest bekijken.

Dag 24 Miami
Heerlijk geslapen op de boxspring en de weersvoorspelling voor vandaag was niet best maar de zon scheen dus de hardloopschoenen weer aangetrokken en over de boulevard gelopen. Wat een drukte om 08.00u zeg. Mensen gaan zelfs al naar het strand en half Miami liep hard! Snel ontbeten en hop naar het strand want in de verte kwamen de donkere wolken er toch aan. Nog heerlijk tot 13u op South beach gelegen. De zee is hier aanmerkelijk kouder maar nog goed te doen. Op een gegeven moment was er tumult in de zee en zag ik ook een grote donkere vlek zwemmen en nee dat was geen donkergetinte Amerikaan. Meerdere mensen riepen dat het een shark was. Oke...vast zo'n shark die ik gisteren ook gezien had tijdens het duiken. En zo niet dan ben ik zo weer op het strand haha.
Na het douchen wilden we gaan fietsen en zo dit gedeelte gaan bekijken waaronder Ocean drive maar het was toch gaan regenen. Dan de gratis trolleybus genomen en naar het holocaust memorial park gegaan. Zo dat was behoorlijk indrukwekkend. De kunstenaar had veel beelden van magere naakten mannen, vrouwen en kinderen gemaakt. Overal hingen borden met namen van overleden joodse mensen uit de hele wereld. Tevens zag je foto's van de kampen en de mensen en het blijft altijd diep diep triest en indrukwekkend. Vervolgens naar Lincoln road gegaan en daar zaten over 7 blokken de winkels en restaurants verdeeld. Dus beetje rondgestruind en Victoria Secret had 70% korting dus Kaar was ook weer helemaal in haar sas haha.
We hadden megahonger en geen zin in uitgebreid eten dus voor de 1e keer deze vakantie en gelijk de laatste keer naar de Mac gegaan.( morgen naar huis ) Wilden we net bestellen, viel de stroom uit! Dus snel eten werd even wat later. Nou en toen was het tijd om al lopend Ocean drive te gaan bekijken. Wij dachten dat het daar super decadent was maar dus niet. Veel restaurants, bars en vooral veel harde muziek waaronder livemuziek, dj's en happy hour. Megagrote glazen staan op iedere tafel  met de meeste uiteen lopende kleuren drank. Het is zien en gezien worden daar. Er lopen zoveel types rond en als je als vrouw ong maat 50 hebt dan trek je gewoon je te kleine shirt en legging aan haha.
Ik had gehoopt mooie sportauto's te zien maar het bleef bij een Maserati en een Lamborghini. De voeten brandden uit de slippers en we voelden onze ruggen behoorlijk dus op tijd terug naar het hotel. Koffers opnieuw ingepakt en die zitten een stuk voller dan op de heenweg.
Morgen vliegen we om 17u en daarvoor op weg naar het vliegveld bezoeken we de Cubaanse wijk little Havana nog even en leveren we op tijd de auto in en dan zit het er alweer op. Leuke dingen gaan altijd te snel. Deze vakantie had wat minder cultuur en misschien avontuur dan de voorgaande jaren maar was daardoor zeker de laatste 11 dgn erg relaxed en was het meer luieren en dat is ons ook prima bevallen. Hopelijk verloopt de terugreis beter dan de heenreis en lopen we de tussenstop in Frankfurt niet mis. Lufthansa heeft via de mail toegezegd dat we de maximale vergoeding gaan krijgen dus dat is een leuke meevaller en hebben we de vliegtickets gratis zullen we maar zeggen!
Op naar de volgende mooie reis...6 weken rondreizen door Nieuw-Zeeland met een camper. We kijken er nu al naar uit!!

• 14 Juni 2019 - 06:18

Daisy:

Super leuk om te lezen. Heel herkenbaar allemaal. Ik vind Florida echt heerlijk. En idd zo anders dan het bovenste gedeelte he? Weet je nog waar je geweest bent?

• 14 Juni 2019 - 07:34

Danny:

Jullie hebben weer een mooie vakantie gehad. Goede terugreis en zie jullie zondag

• 14 Juni 2019 - 18:25

John:

Diaan, het las weer heerlijk weg jullie reisverhaal. Nog gefeliciteerd met je mamsie en een hele goeie reis terug. Groetjes aan Karin.
    See you soon.

• 20 Juni 2019 - 06:40

Marjoke:

Weer een Diane boek met plezier en belangstelling gelezen!! Weer een bijzondere reis in the pocket meiden. Jullie doen dit zo goed