Van Savannah naar the Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Townsend, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu Van Savannah naar the Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Townsend, Verenigde Staten van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Van Savannah naar the Great Smokey Mountains

Blijf op de hoogte en volg Diane

28 Mei 2019 | Verenigde Staten, Townsend

Dag 5 naar Atlanta
Zo dat was ons een nachtje wel zeg! De buren vonden het nodig om midden in de nacht hun echtelijke ruzie voor onze kamerdeur uit te vechten. Vermoedelijk allebei lekker dronken en hij was blijkbaar vreemdgegaan! Hij wilde de politie bellen terwijl zij schreeuwde dat hij haar elke dag in elkaar sloeg!! Wij besloten ons er dit keer maar niet mee te  bemoeien want straks hebben zij het bijgelegd en zijn wij de sjaak. Uiteindelijk werd het stil en was het een verrassing of zij mogelijk wel of niet ergens in de kamer zou liggen.
Weer vroeg wakker ook dus eerst een stukkie hardgelopen voordat het weer 40gr zou worden. Momenteel is hier een hittegolf die veel te vroeg gearriveerd is dus wij zijn blij met alle ruimtes met airco. Vervolgens op pad naar Atlanta en 400 km rijden is hier niks. Dan zit je nog steeds in dezelfde staat! 1e gedeelte van de reis rijden we veel en laatste gedeelte hoppen we kleine stukjes van strand naar strand dus dat valt dan weer mee. Op weg naar Atlanta kwamen we onderweg echt spontaan een outlet tegen. Deze stond niet op ons lijstje haha. Bij de 1e waren we niet super geslaagd dus toch een nieuwe poging wagen. Met als resultaat dat we toch met aardig wat tassen weg gingen. Inmiddels was het al laat in de middag en voor ons was er in Atlanta niet veel te doen want een rondleiding bij CNN en in het Coca Cola museum trok ons niet echt. En we waren redelijk moe dus gewoon doorgereden naar het hotel. Dat was nog even een dingetje in een grote stad waar de snelweg 7 rijbanen heeft en de afslagen best verwarrend zijn! Dit was een reisdag waarin weinig te doen was behalve shoppen en we komen steeds dichterbij het meest bezochten natuurpark the Great Smokey Mountains.

Dag 6 naar Pigeon Forge
Om de reis een beetje te breken, wilden we via Chattanooga rijden om daar Ruby Falls ( ondergrondse watervallen ) en Lookout mountain/Rock City te bekijken. Onderweg zie je dat je in een andere omgeving komt en is het veel groener.
Het is memorial day weekend en morgen is het Memorial Day en dat merk je zeker want wat is het overal druk. Mensen zijn vrij en trekken erop uit. Dus om 11 uur al lange rijen bij de kassa. Volgens het meisje achter de kassa moest je de toer met de gids naar Ruby Falls reserveren via de site. Maar wij moeten het doen via wifi en dat hadden ze daar niet. Nou dan moesten we gewoon er naartoe gaan en dan kwam het wel goed! Eerst dus Rock City door. Lastig uit te leggen wat het is. Het was eigenlijk de achtertuin van iemand die het in 1932 heeft opengesteld. Je kan via verschillende paden en rotsformaties omhoog lopen en alles heeft een hoog sprookjesgehalte. Boven gekomen kan je naar 7 verschillende staten kijken en heb je een heel weids uitzicht. Het echtpaar hield enorm van sprookjes dus in een soort van grottenstelsel waren er allemaal sprookjes uitgebeeld. Heel grappig gemaakt. Nadat we alles gezien hadden 10 minuten op weg naar Ruby Falls waar het gigadruk was en waar we rond half 2 aankwamen. Wij moesten nog een toertje reserveren. Nou dat kon hoor...vanaf 19.30 uur!!! Hoezo? Ons was verteld dat we er gewoon naartoe konden gaan. Niet dus en wij moesten door qua tijd en zouden sowieso geen 6 uur gaan wachten. Dus ons entreegeld terug gevraagd en helaas geen Ruby Falls voor ons. Dan maar vroeg naar het hotel en een duik in het zwembad nemen. Dat liep even anders want ik durf t bijna niet te zeggen maar op zo'n 15 min rijden van het hotel lag weer een outlet. Ach waarom niet? Het is toch te warm voor het zwembad en wie weet zitten hier weer andere merken of hebben ze net wat andere dingen! Dus toch weer geslaagd voor een paar shirts, schoenen en broeken en nu zijn we klaar met shoppen....denken we haha want in Florida komen we er ook nog een paar tegen!! Inmiddels zitten we in Pigeon Forge in de staat Tennessee. Het is een heel grappig plaatsje wat lijkt op Las Vegas  in het klein. Hoog amusements- en kermisgehalte en veel leven in de brouwerij en het doet heel gezellig aan. Morgen maar eens bekijken en mogelijk gaan we Ziplinen als er nog plek is.

Dag 7 Pigeon Forge
Vandaag is het Memorial Day en worden alle veteranen herdacht en in Amerika is het een feestdag. Gevraagd of er hier misschien een parade of feest was maar daar doen ze hier niet aan. Wel zie je werkelijk overal om je heen de Amerikaanse vlag wapperen! Geen feest dus dan gaan we in de ochtend relaxen bij het zwembad want daarna is t gewoon te heet. Nog geen antwoord op mn email mbt het ziplinen dus de juffrouw achter de balie heeft even gebeld naar dat bedrijf en we konden de tour van 15.00u doen.  Klein tasje met was in de auto gegooid zodat we ergens snel konden wassen en gaan. Daar aangekomen, werden we in een tuigje gehesen en kregen we een leuk helmpje op! Vervolgens met 18 man/vrouw op weg naar de 1e lijn. We hadden dit in Canada al eens gedaan dus als "ervaren zipliners" haha  doken we het diepe in. Superleuk om weer te doen en van de gidsen mochten we onderste boven gaan hangen en draaien en gek doen dus top! 2 uur en 6 ziplines later waren we klaar en ff snel een boodschap bij de Walmart gehaald. Eindelijk kwamen we een Panda Express tegen dus gelijk een bakje met mihoen met gewokte kip en groente gegeten. Zoveel beter dan hamburger met patat of pizza!
Later nog even de parkway waar alle attracties, kartbanen, spookhuizen en whatever aanliggen, bekeken. We hadden niet de behoefte om ergens in te duiken. Het zien alleen was wel even voldoende!!
Morgen trekken we door naar Gatlinburg wat aan de rand van the Great Smokey Mountains ligt. Eindelijk gaan we van de natuur genieten. In Gatlinburg is sinds een paar weken een nieuwe suspension bridge geopend. De langste van Noord-Amerika zegt men. Gelukkig hebben we geen hoogtevrees maar die glazen plaat in de brug boven de afgrond....we gaan het beleven!

Dag 8 Gatlinburg/ Great Smokey Mountains
Vanochtend richting Gatlinburg gereden en het plaatsje doet een beetje denken aan de wintersport alleen hier heb je weer die kermisattracties. We hebben de stoeltjeslift genomen en vanaf daar heb je een mooi uitzicht over the GSM. ( great smokey mountains ). Vanaf daar kon je de suspension bridge over. Net geopend dus de kabels zullen nog geen last hebben van metaalmoeheid. Beetje wiebelig maar goed te doen en in het midden ligt een lang stuk glasplaat waar je overheen moet. Is gewoon een mindfuck haha. Maar er waren toch mensen die terug gingen! Vervolgens het 1e stukje GMA gereden en bij het visitorcentre een plattegrondje gehaald en wat korte wandelingen uitgezocht. De 2e wandeling was naar de Laurel Falls. Bij de parkeerplaats werd een ranger aangesproken door meerdere mensen dat zij een moederbeer met 2 jonkies hadden gezien. De ranger moest gaan kijken omdat hij en de beren en de wandelaars moet beschermen. Maar als hij de beren kan vinden dan lopen wij gewoon even met de ranger mee omhoog. Leuk gesprek onderweg gehad over beren en over NL waar hij toevallig in september met zn vrouw naartoe gaat!. En na 20 min wandelen kwamen we de hoek om en ja hoor...mamabeer met 2 jonkies op het wandelpad. Helaas toen we een foto wilden maken, verdwenen ze het bos in en weg waren ze. Je hoorde alleen het kraken van de takken nog. Dus eigenlijk toeval dat we ze nog zagen! Morgen een grotere kans want dan gaan we naar Cades Cove en fietsen we 19km en volgens de ranger maken we een grote kans om ze te zien. Vanaf 06.30u kan je fietsen huren en op woensdag is het tot 10u autovrij dus geen file rijden daar maar lekker op het fietsje. Dus duimen dan maar. Hebben al vaker beren in de vakantie gezien maar het blijft gaaf om ze te zien!

• 29 Mei 2019 - 04:56

Frederike:

Lang maar leest lekker weg, hoor! Leuk weer!

• 29 Mei 2019 - 17:29

Ina:

Was weer een genot om jullie avonturen te lezen. Veel plezier en kijk uit voor beren op de weg!

• 30 Mei 2019 - 06:47

Maschja:

7 banen snelweg......... hahaha makkie toch!!!!
    wat een super leuk verslag weer en wat beleven jullie weer veel!! Hoop ook op beren voor jullie xxxx

• 30 Mei 2019 - 12:23

Rinus:

Hallo dan, echt wel weer leuk om jullie te volgen. Het leest gemakkelijk weg, geniet, x

• 02 Juni 2019 - 14:28

Marjoke:

Hey wereldreizigers!! Jullie verslagen ALLEMAAL gelezen! Je kunt niet genieten als je geen tegenslag kent....... dus volgens mij komt dat wel goed bij jullie. Enjoy and have fun darlings

• 02 Juni 2019 - 17:49

Renate:

Weer een super gaaf verhaal. Koffer zit inmiddels al vol neem ik aan