laatste dagen genieten en relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu laatste dagen genieten en relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

laatste dagen genieten en relaxen

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

28 November 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal

Een kleine waarschuwing vooraf…dit is ons laatste verslag en tevens een lang verslag van 3 dagen dus weet waar je aan begint :)!!!

Vrijdag 26 november

Vertrokken met de speedboot van het paradijsje Peter Pan naar het eiland Koh Chang wat op bijna anderhalf uur varen lag. Bij het hotel werden we door wel 10 man/vrouw personeel uitgezwaaid. Waren ze dan zo blij dat wij vertrokken???? Nee hoor maar zij zijn gewoon heel gastvrij en hebben liever 10x ons soort toeristen dan die vervelende luidruchtige russen maar ja….ze mogen en kunnen ze niet weigeren!! De manager Apple vertelde ook nog even vrolijk dat we dit weekend storm zouden krijgen dus we wisten niet wat we daarvan moesten verwachten. De zee was best ruig en de boot beukte af en toe goed op het water. Op Koh Chang aangekomen, zag het er ook weer erg leuk uit. Inderdaad drukker dan Koh Kood maar ook wel weer leuk om een straatje met winkels en restaurantjes te hebben waar je even doorheen kunt slenteren. Tevens weer twee 7eleven supermarkten dus dat is altijd makkelijk. ( daar hebben ze van die lekkere chocoladekoekjes :-) )
Het hotel waar we nu zitten, heet KBresort en is ook weer hartstikke leuk. We hebben een lief klein hutje en voelden ons daar gelijk erg goed bij. Na aankomst de spullen weg gezet en langs het strand gelopen en daar zaten Carola en Ans aan de koffie dus gelijk maar even aangeschoven. ‘S-middags met de meiden bij het zwembad gelegen en ‘s-avonds gezellig met z’n vieren uiteten geweest en bij een wine bar wat gedronken. Daar hadden ze ook gratis wifi dus alle dames konden even kort internetten. Karin wacht nog steeds op een belangrijke brief ivm haar examen maar die uitslag komt maar niet helaas!!!!! Het was nog steeds erg warm in het hutje en ondanks dat de fan aanstond, viel het slapen viel niet mee en we moesten ook even wennen aan de nieuwe geluiden om ons heen!!! ( zijn namelijk allemaal dierengeluiden, zoals honden en heel veel krekels.)

Zaterdag 26 november

‘S-nachts hadden we het al enorm horen waaien buiten dus toen we de gordijnen opendeden, verwachtten we regen en een grijze lucht maar niks van dat. Het was juist strakblauw en geen wolkje aan de lucht. ( ook geen sneeuwvlokje :-) ).Het ontbijt was zeer goed en eigenlijk het beste tot nu toe. Carola en Ans zouden vanmiddag met een vlucht naar Bangkok vertrekken dus we hebben nog even gezellig met z’n vieren bij het zwembad gelegen. Het strand is hier wel mooi maar erg smal en druk ( thaien hebben weekend ) en bij het zwembad heb je een lekker bedje en een douche!! Nadat de meiden weg waren, hebben we even een kano gehuurd en zijn we de zee opgegaan en hebben we de kuststrook afgepeddeld en nog andere leuke resorts gezien maar die van ons ligt toch erg fraai. Vervolgens even in de straat geïnformeerd wat nu de beste mogelijkheid is om a.s maandag naar Bangkok te vertrekken. Gaan nu zo goed als zeker met een minibus vanaf hier helemaal tot aan Bangkok en geen gezeur met overstappen enz. Dat duurt zo’n 5 a 6 uur dus dat is nog goed te doen. Daar nemen we in de buurt van Kao San Road een hotel en kunnen we daar nog even lekker rondstruinen en dan zitten we dinsdag helaas alweer in het vliegtuig. Het is zo snel gegaan allemaal en zeker de laatste 2 weken omdat je dan zo ontspannen bent en niet veel doet. Gisteravond lazen we in de krant dat in Groningen de eerste sneeuw gevallen is. Wij zitten nu echt in een andere wereld en gaan straks zo’n 40 graden terug in temperatuur. Nog maar even niet aan denken en juist genieten van wat we hier nog hebben.

Zondag 27 november

Om 06.00 uur wakker geworden van de wind en de regen en dan komt het hier echt met bakken uit de hemel dus dat zou dan wel die bewuste storm zijn. Om half 9 maar even gekeken hoe het er buiten uitzag en wederom was het strakblauw dus de scooter huren voor een hele dag kon gelukkig doorgaan. We hebben het hele eiland rondgereden en de natuur is aan de oostzijde zo ontzettend mooi. We hebben weer veel gezien en we wilden graag naar long beach want dat moest erg mooi zijn. Niemand had ons gezegd dat de weg daar naartoe 2 km voor het strand ophield en dat je verder moest over keien, zand, grind en kuilen in de weg. Maar ons scootertje heeft zich goed gehouden en al slingerend en hobbelend kwamen we daar aan. Het was inderdaad de moeite waard. Heerlijk rustig en afgelegen, wat kleine hutjes aan het strand en vooral erg mooie natuur. Lekker een club sandwich gegeten en toen even van de zon genoten want nu kon het nog en wilden we nog even lekker genieten !!!! Even was er wat stress of we wel ergens benzine konden kopen maar bij het strandtentje werd het waarschijnlijk uit een andere tank gehaald en voor ons in een lege plastic waterfles gestopt dus we konden weer even bijtanken want we moesten dat rottige stuk ook weer terug!!! Op de terugweg vaak gestopt en genoten van de omgeving, de zon en heerlijk verse fruitshakes gedronken en mooie resorts gezien.( die waarschijnlijk niet in ons budget passen) Voor het donker de scooter weer ingeleverd en we gaan zo een kippetje van het spit eten met frietjes en dat is ook wel weer even lekker. Morgen worden we pas om 14.00 uur opgehaald en hopen we om 20.00 uur in Bangkok aan te komen. Voor de laatste keer die lekkere Pad Thai eten en dan dinsdag zitten we om 13.00 uur in het vliegtuig terug naar ons koude landje.

We hebben 4 heerlijke weken gehad waarin we heel erg hebben genoten, veel mooie dingen gezien hebben, veel gedaan hebben, lekker hebben gegeten, leuke mensen hebben ontmoet en lekker uitgerust zijn. Het liefst zouden we hier nog langer blijven maar de plicht roept!! Dus tot gauw

Iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren op onze site heel erg bedankt want dat was voor ons ook erg leuk om te lezen.

Liefs van ons

• 28 November 2010 - 14:23

Moeder Missende Zoon:

YEAAAAAAAAAAAAAAH DINSDAG KOM JE TERUGGGGGGGGGGGG

• 28 November 2010 - 15:08

Rody:

Ik zit nu RTL Snowmagazine te kijken....ziet er toch ook aantrekkelijk uit hoor, hahaha! Mochten julie het nog lezen, geniet nog even eneen hele goede reis toegewenst!

• 28 November 2010 - 17:02

Je Broer:

Geniet nog maar ff van de warmte daar. Hier wordt in het Noorden alweer geschaatst op ondergelopen weilandjes. het is erg koud en voor maandag voorspellen ze veel sneeuw. Doe het rustig aan.

Groetjes van ons

• 28 November 2010 - 20:39

Rinus:

Hoi Kaar en Diaan,

Ik weet natuurlijk niet wanneer jullie dit lezen, maar wel dat ik jullie reisverslagen met onzettend veel plezier heb gelezen en alvast een voorproefje heb gehad van de vele foto's.
    Jullie hebben mij, maar gezien de reacties, ook veel anderen, meegenomen op jullie reis en voor iemand die het al ver vindt om naar de Veluwe te rijden, reis je dan toch 'een beetje' mee, zonder stress van de reis.
    Ja Kaar, Zwolle gaat nog net, maar dat is dan ook het "De Haag" van Overijssel"!
    Nu kunnen jullie je voorbereiden op alle etentjes in december, tenminste, ik wel en dat doe ik dan ook met plezier. In elk geval één etentje waar jullie beiden bij zijn, dus misschien kunnen jullie daar een fotopresentatie laten draaien. Dat leidt ook weer af van andere dingen, maar daar hebben we het over als jullie terug zijn.
    Ik hoop dat jullie een prettige reis terug hebben en bereid je maar voor, deze week komt de temperatuur niet boven het vriespunt!
    Dat betekent dat mijn welkom extra warm zal zijn!!

Groet en x

• 28 November 2010 - 21:29

Randolf:

Goede terugreis!!

Jullie zijn weer welkom in NL!!

Grtz

• 29 November 2010 - 08:43

Dees:

Nou ik heb elk lettertje gelezen... er zijn nog zoveel landen waar ik heen wil, en Thailand ben ik natuurlijk al geweest, maar denk dat ik toch nog een keer wil ;)
    En dan de plekken waar ik dus niet geweest ben... even Daan lief aankijken ;)
    Nou veilige vlucht iig, en we bellen!
    O en vergeet op koh san road geen skipak te kopen voor op schiphol ;)
    Hebben ze vast heel veel daar haha
    X

• 29 November 2010 - 17:50

Piet En Bep:

zo het zit er weer op meiden nog een dag kan je gelijk sneeuwballen gooien dan woord het gezellig hiet groetjes piet en bep

• 29 November 2010 - 18:40

Ruud En Toos:

hallo meidens, ja nog even en dan zit het er echt op einde aan het mooie en warme Thailand en op naar het gezellige koude en witte Zoetermeer!!!! Geniet nog even van de warmte en vergeet vooral niet om je warm aan te kleden, het is hier koud zeker voor jullie met al die zonnewarmte in je lichaam. Bedankt voor 4 weken leuke reisverslagen en tot gauw groetjes Ruud en Toos