scooteren en kayaken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu scooteren en kayaken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

scooteren en kayaken

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

21 November 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Zaterdag 20 november

Hadden we op Koh Phi Phi het geluid uit de moskee…hier hebben we een huishaan en die vond het nodig om ons 04.00 uur gezellig wakker te maken!!!! Gelukkig wel weer in slaap gevallen. Gisteravond nog even gezellig in de loungeruimte gezeten en een spelletje scrabble gedaan. Dat was best lang geleden zeg maar!! Karin won dan ook, of lag dat aan de letters die zij kreeg hahaha of is ze gewoon beter! Vandaag de hele dag op de scooter het eiland rondgereden en we zijn echt overal geweest en het is hier behoorlijk rustig. Er zijn geen drukke straten of drukke centra en er is vooral veel groen! Alleen in Ban Saladan ( aankomst boot ) is er wat te doen maar dat zijn weer meer van die gooi en smijtzaakjes en van die zaakjes die trips en boottochten verkopen. En uiteraard zijn er overal restaurantjes en 7eleven’s. Af en toe zochten we een rustig mooi strandje op en genoten we even van de zon maar niet te lang want het was bloedjeheet vandaag. Tussen door moesten we ook nog tanken. Dat is hier zeer primitief. Je koopt langs de weg een fles benzine. Die flessen staan in rekjes klaar en je pakt een fles, giet hem leeg en klaar is kees. Lekker aan het strand geluncht met een fruitshake, loempiaatjes en een kipsateetje dus dat was weer erg lekker. Gelijk de kayaktrip van morgen geboekt en ook het vervoer van hier naar Krabi airport voor a.s maandag want dan vliegen we weer naar Bangkok om vervolgens vanaf daar voor de laatste week af te reizen naar het eiland Koh Chang. We wilden eerst met de boot gaan maar het is makkelijker en goedkoper om met het minibusje te gaan. Voor 7,50 euro per persoon sta je vanaf hier op het vliegveld van Krabi dus dat zijn schappelijke prijzen. Toen we ‘s-avonds in de bungalow aankwamen, werd Karin ineens niet zo lekker. Pijn in haar buik en maag dus hopen dat het snel overgaat en dat zij niet ziek gaat worden. Even afwachten dus. Vanavond maar op tijd naar bed en wie weet draait de buurman die haan zijn nek wel even om want die had er ook last van :-(

Zondag 21 november

Vannacht een zeer slechte nacht gehad. Karin werd gisteravond steeds zieker en voelde koortsig aan. Had het koud ( het is in het huisje zeker 26 gr ) en dan weer warm en zij is dus niet mee gaan eten en heeft later alleen een kop thee gedronken. Zal iedereen de details van het hoe en wat besparen maar het luchtte bij Karin na drie keer wel op!!! Bijna de hele nacht wakker gelegen, paracetamol genomen en nog heel even geslapen. Karin voelde zich vanochtend iets beter en wilde wel mee kayaken dus een geroosterde boterham met jam gegeten en ik weer een ciabatta met nutella ( echt lekker :-) ) en om 08.30u werden we opgehaald. We hebben in totaal bijna 3 uur gekayakt en waren kapot daarna hahaha. Was ook heel erg warm. Wel heel mooi om zo door die mangrove te peddelen. Wat heel gaaf was, was de aapjes voeren. Die beesten zien je al van verre aankomen en klimmen dan rap naar beneden en gaan aan de waterkant zitten. Ze komen de bananen uit je handen eten/halen en zijn heel brutaal maar ze bijten niet zoals in Bali. Ook moeders met kleine babytjes die komen een banaan halen en de grote baas zit op een tak toe te kijken. Ze varen gerust een stukje op de kayak mee en springen dan in het water en zwemmen dan heel rap terug naar de kant!!! Gaan proberen om een filmpje daarvan te plaatsen naast de foto’s. Om 12 uur waren we terug en zijn heerlijk naar het strand gegaan waar we ook een lekkere nasi hebben gegeten en een fruitshake hebben gedronken. Het was bijna niet uit te houden ivm de hitte op het strand dus zijn niet te lang gebleven. Vanavond gaan we met de eigenaresse en het personeel mee naar Lanta town waar het feest Loy Kratong gevierd wordt dus we zijn wel benieuwd hoe dat dan gevierd wordt. Die fullmoon party die hier op het strand gevierd wordt, slaan we denk ik over maar even zien hoe Karin zich voelt. Nou dit was het weer en morgen wordt het weer een reisdag en zullen we pas laat in Trat aankomen en dan pakken we dinsdagochtend de boot naar Koh Chang!! Dus tot horens maar weer.

GrX van ons

Ina: het moet wel leuk blijven natuurlijk en het is vakantie en geen survival. Mama zal wel blij zijn met de verslagen. Nogmaals dank daarvoor

Rinus: fijn dat we jou even uit je winterdip kunnen halen. Is de zon al in Zoetermeer aangekomen. Lekker joh die 30 graden :-). Plakken er nog ff 2 weken aanvast, kan wel toch???

Broertje: die man van die boot gooide brood en dat was al extreem hoeveel vis erop afkwam. Bananen geven we wel aan de apen

Dirk en Leo; ik heb nog even iets bij jullie blog geschreven. Gr

• 21 November 2010 - 10:57

Arjen En Nancy:

Hallo Karin en Diane,
    Wij zitten inmiddels op de luchthaven van Trat, waar we door een busje van het Aiyapuri Resort naartoe zijn gebracht. Dit resort ligt vlakbij de ferry naar Trat, dus dat scheelt een hele rit over het eiland. Normaalgesproken is het luxre resort niet te betalen voor ons, maar ze hebben te kampen met veel leegstand door de publiciteit rond de modderstroom die vorige maand door het resort is gestroomd (niets meer van te zien hoor). Voor Thaise begrippen nog heel duur, maar voor ons wel de moeite waard, we kregen de goedkoopste kamer nu voor 3000 Bath per nacht. Veel plezier op Koh Chang, Ko Mak en Ko Kood. Als je een bijzonder mooi strand wilt moet je echt naar Peter Pan op Ko Kood, al zijn de bedden daar steenhard. Doe dan Oy de groeten van ons, zie de foto's in ons verslag.
    Groetjes,
    Arjen en Nancy

• 21 November 2010 - 11:26

Piet En Bep:

hallo karinendiaan hier piet eens een keer mijn laptop starte niet op naar de mediamarkt gebracht hij doet het weer ik heb weer een paar leuke verhalen gelezen maar karin niet ziek worden hoor kom dat van het eten nu nog lekker genieten gr bep en piet doei

• 21 November 2010 - 15:20

Ina En Mama:

het is hier koud,volgende week vriezend weer.blijf maar lekker in je hangmatje,goede reis naar de volgende bestemming.mama vind het wel wer eens lang genoeg geweest maar wenst jullie toch veel plezier.groetjes van ons.

• 21 November 2010 - 15:21

Maayke En Michel:

Groetjes uit het koude maar zonnige New York!!

• 21 November 2010 - 16:15

Dees:

Leuk verhaaltje weer, behalve dat eeuwige herhalen dat het zo heet is!! Nou weten we het wel ;)
    Wat rot voor kaar joh, hopen dat het snel over gaat.. misschien de fruitshake's ...te veel ijs ofzo?
    Nou enniewee, komt vast goed met dat zonnetje en geniet ervan, voor je het weet lijkt het een eeuw geleden..;)

• 21 November 2010 - 21:33

Arjan:

laat Dees maar lekker kletsen over hoe heet het daar is. Je moet alleen wel blijven smeren of minder scherpe foto's maken ivm de kraaie(n)pootjes van de zon. Leuk om mee te lezen en die 9 dagen nog effe volop genieten!!!!

• 22 November 2010 - 10:56

Lies:

He luitjes,
    Erug leuk om te lezen. Ik kan me niet voorstellen dat jullie het te warm hebben....hier begint het ijskoud te worden brrrrrr. Maar over twee mag ik ook lekker weg....
    Ik hoop dat het met Karin al wat beter gaat.
    En....Diaantje in Januari samen maar op dieet. Al die Nasi en Sate......

Gr. Liesje

• 22 November 2010 - 11:18

Mas:

Lieverds,
    hoe is het met Kaar? Hopelijk weer helemaal beter!! Aapfoto is te leuk!!! moet ineens weer denken aan die apen van vorig jaar met dat flesje water! haha! xxx

• 22 November 2010 - 11:38

Wat vervelend dat je zo beroerd was, maar ik begrijp dat het snel over was? gelukkig maar. Ik ben heel benieuwd of jullie nu naar Ko Chang of Ko Kood gaan en ben ook heel benieuwd hoe jullie het daar zullen vinden. Ko Kood is in ieder geval een echt paradijs waar de meeste alleen maar van dromen, maar wij lezen het vast de komende dagen wel. Wat het ook gaat worden, wij wensen jullie in ieder geval heel veel plezier.

• 23 November 2010 - 06:58

John:

Knap vervelend Kaatje dat je ziek bent. Al wat beter na 2 dagen. Iets verkeerd gegeten of zo.
    Snel beterschap

• 23 November 2010 - 09:06

Randolf:

En de regen tikt op het dak....of is dat de cv die continu aan het aanslaan is......
    Beterschap Karin!!

Grtz

• 23 November 2010 - 10:35

Sander:

Heeee jongens.

Had het al gelezen maar nog geen reactie gestuurd dus hier:

''Karin won dan ook, of lag dat aan de letters die zij kreeg hahaha of is ze gewoon beter!'' oppassen hoor D, wees altijd op je hoede als je tegen die vos aan het spelen bent!!!

en mam.. beterschap hoor!!! als je je écht niet goed voelt kan je maar beter naar huis komen. :p heb het huis gister helemaal schoongemaakt en boodschappen gedaan, dus alles staat al klaar!!! hahah

daaaaaag