relaxen en nog eens relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu relaxen en nog eens relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

relaxen en nog eens relaxen

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

25 November 2010 | Thailand, Bangkok

Woensdag 24 november

Wat een fantastische plek is het hier en wat een heerlijk resort. Het straalt zoveel rust uit en daarom hebben we ook werkelijk helemaal niks gedaan. Het ontbijt is in buffetvorm dus dat is ook wel weer een keer lekker en na het ontbijt kies je een strandbedje uit, plof je neer en doe je de hele dag niks behalve in de zee zwemmen, zonnen, lezen, spelletje spelen, muziek luisteren en van de mooie omgeving genieten. Oke ik zal vandaag niks meer zeggen over de warmte hier maar wel over de temperatuur van het zeewater. Het is alsof je een badkuip met warm water inloopt. Het is echt onwijs lekker en je kan uren in de zee verblijven als je dat wilt. Je huid verschrompelt alleen een beetje dan :)
Er zitten denk ik ongeveer 20 gasten in het hotel en meer dan 30 man/vrouw personeel dus ze maken nog net geen ruzie wie jou een glas water mag aangeven of een kopje thee mag inschenken. Alles wordt gelijk opgeruimd en ze vliegen hier voor de gasten. Wij voelen ons daar wel een beetje ongemakkelijk bij want wij zijn gewend om dingen zelf te doen!! In het hotel zitten ook 2 Nederlandse meiden Carola en Ans uit Amsterdam dus dat is wel gezellig. Toevallig gaan zij morgen al naar Koh Chang en ook wij waren nog op zoek naar een leuk resort daar. Van Dirk had ik gehoord dat het KBresort erg leuk is dus wij hebben het resort gemaild of ze nog een leuk hutje voor ons vrij hebben. Ook Carola en Ans vonden dat wel wat en die gaan ook proberen daar te verblijven dus die komen we waarschijnlijk vrijdag gezellig weer tegen! ‘s-avonds na het eten ook weer niks gedaan behalve lezen en een spelletje en tot half 12 met die meiden zitten kletsen. Het personeel was al weg, de lichten waren al uit en wij zaten nog bij het strand! Dus redelijk laat gaan slapen voor ons doen.

Donderdag 25 november

Vanochtend om 8 uur al een klein stukje over het strand gelopen en toen gaan ontbijten. De zon scheen al heerlijk en het was al weer vroeg warm! ( sorry Dees ) Wederom een strandbedje gevonden en vervolgens ons boek en muziek weer gepakt. Tsja…we hebben echt een rot leven zo :) Nog even een bakje met verse ananas en watermeloen gegeten en vervolgens weer in dezelfde relaxstand als gisteren gegaan. Dit kan je hier echt heel lang volhouden maar helaas gaan we morgen hier weer weg en gaan we het eiland Koh Chang bekijken. Dat is wel een stukje drukker dan hier hebben we begrepen maar nog steeds niet zo hectisch als bijv. Phuket of Koh Phi Phi. ‘s-middags weer hetzelfde ritueel als vanochtend dus relaxen, relaxen en nog eens relaxen. Af en toe van je bedje af om iets te gaan drinken, gaat net :-)
Je merkt nu wel dat het flink drukker gaat worden in het resort want wij hebben begrepen dat in het weekend de rijke Thaien naar oa dit resort komen om te relaxen. Die vliegen hier naar een privé vliegveldje en worden dan hier naartoe gebracht. Tsja verschil moet er wezen he. Dus het personeel is flink de huisjes aan het boenen en alles in paraatheid aan het brengen. Wij krijgen daar morgen niks van mee want wij nemen de speedboot van 09.00 uur en dan maken we een tussenstop op Koh Mak ( nee Dirk, wij stappen niet uit ) en varen dan naar Koh Chang en vanaf de pier worden we met een taxi naar ons volgende resort gebracht. Carola en Ans zitten daar nu al dus we zijn benieuwd hoe het daar is!! Wordt vast weer heerlijk!!! Aangezien we niet veel meemaken, schrijven we wat minder frequent. Niet omdat we dat niet leuk vinden want het schrijven is een ontspanning en kost echt geen moeite maar we hebben niet zoveel te melden. Voor ons zijn de verslagen nu al een waardevol dagboek want soms weten we niet meer wat we allemaal gedaan hebben en lezen het dan even heerlijk terug!!!

Nou mensen, rij in NL allemaal voorzichtig want we hebben gelezen dat het glad kan gaan worden en trek vooral warme kleren aan :-) dan houden wij onze bikini’s nog wel even aan oke!!!!!

Liefs van ons

Mathilde: wij dachten dat wij het al warm hadden en ook wij hebben geen warme jas bij ons maar dat komt wel goed!! Anouk moet goed met 50% deet smeren maar wij hebben evt veel tips voor hun. Tot gauw

Dees: Hoek van Holland heeft niet zo’n mooi strand en blauw water dussssssss. Ik hoop dat jullie huisje gauw verkocht is!!!

Rinus: durft die oude sinterklaas niet zelf te rijden!!! Wij hebben hier heel hard gezongen en de wortel is onderweg dus nog steeds melkchocolade!!! Oh ja…hoezo zuurkool?? Moeten we het nog even over hebben hoor.

Randolf: de Thaien hebben zo’n goeie service dat ze iedere dag de beurskoersen doorgeven :). Heb je het goeie nieuws al gehoord?? Kom je gauw weer vervelen!!!

Ina: veel plezier in Friesland en met de verhalen komt het wel goed. Schrijven ook niet meer zoveel. Tot gauw

Dirk: mooie zonsondergang hier hoor. Morgen naar Koh Chang, erg veel zin in!! Heb je je autoruit al moeten krabben ???

• 25 November 2010 - 11:48

Sander:

Lekker weer hoor! Ik zal idd maar 2 winterjassen meenemen als ik jullie ophaal, op mama's verzoek!

• 25 November 2010 - 13:29

Piet En Bep Nijman:

karin en diane wij zullen wel lekker in de kou zitten en jullie in je bikini maar geniet er maar van ik zal de kachel wel op 30 gr zetten nog 5dagen groetjes bep en piet poot van binky

• 25 November 2010 - 13:42

Haha, nee hoor, nog geen ramen hoeven krabben.
    Jullie verslag is heel herkenbaar want jullie doen daar hetzelfde als dat wij gedaan hebben. Wij vonden het er zo lekker dat wij er een week zijn gebleven, wij kwamen er helemaal tot rust, zelfs zo dat ik helemaal vergat mijn Ipod af te doen toen ik ging zwemmen haha. Dar was wel balen want een nieuwe kun je op de eilanden niet kopen.
    Wel grappig dat jullie op precies hetzelfde plekje op het strand liggen als waar wij lagen.
    Geniet er nog maar even van.

• 25 November 2010 - 15:01

Boudewijn:

Jij had toch direct na terugkomst een weekje nachtdienst bij een temperatuurtje van - 5°C ???

• 25 November 2010 - 15:52

Dees:

Heeeerlijk! Nog 1 eilandje.. :(
    En jeetje wat is het voorbij gevlogen dan he?!
    Geniet ervan, je krijgt straks een cultuurshock! X

• 25 November 2010 - 18:30

Maschja:

Kunnen jullie misschien ook eens wat stoms of vervelends vertellen????

• 25 November 2010 - 19:33

Rody:

Moet ik jullie ook nog wat foto's van hier sturen? Dan kunnen jullie er misschien alvast naar uitkijken! ;-)
    Geniet er nog even van! En als ik ullie nog moet komen halen, just ask, ok!

• 25 November 2010 - 23:18

Randolf:

Haha.....je bent welkom.....

• 26 November 2010 - 08:39

Broekie:

Feron ! Damn wat een verhalen, bijna niet bij te benen !! haha, wat een gave foto's.. bizar !! Geniet nog even lekker van jullie laatste dagen.. want voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje, en ik kan je vertellen.. het is.. KOUD !! So be prepared.. !

Geniet nog even dames! Liefs en kus.

• 26 November 2010 - 17:31

Cynt:

HI!

Zo te zien hebben jullie het helemaal te gek!
    Het is hier vrieskou! Dus ik ben zoooo jaloers op dit moment.
    Als ik dit allemaal zie, krijg ik heimwee naar Thailand!
    Ko Kood ziet er ook helemaal geweldig uit!!! Daar ben ik nog niet geweest, maar is zo te zien echt de moeite waard om heen te gaan...
    Ik sleep Justin wel mee...;)
    Nou heel veel plezier nog de laatste dagen!!

xxx

• 27 November 2010 - 19:50

Dirk:

Wat is het stil vanuit Ko Chang.
    Laat me raden.... je hebt geen draadloos internet?
    Je kan het wel krijgen daar, maar tegen betaling. Ik heb toen maar een half uur gekocht voor 60 Bath. Op de laptop de tekst alvast tikken en alles klaarzetten zodat ik maar een paar minuten online per dag nodig had.
    Hoe bevalt Ko Chang? wel wat anders he dan Ko Kood. Als aan de waterpijp gezeten bij de Rock Sugar? Hier vriest het en het heeft gesneeuwd. De vooruitzichten zijn niet veel beter. Gelukkig vetrek ik 7 december naar warmer oorden. Het is wordt Oeganda.