Koh Kood, klein paradijsje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Koh Kood, klein paradijsje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Koh Kood, klein paradijsje

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

23 November 2010 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 23 november

Eindelijk zijn we aangekomen op het eiland Koh Kut ( zo schrijf je het echt sorry ) maar je zegt Koh Kood. Het was een hele reis om de wereld voor ons gevoel en zijn nu van het zuiden naar het oosten gereisd. Dit is een heel rustig eiland waar geen winkels zijn en waar je ook geen pinautomaat vindt! Het is echt zo’n robinson eiland!!!
Afgelopen zondagavond zijn we met het personeel en de overige gasten van ons complex Loy Kratong gaan vieren. Het personeel had een kratong gemaakt en dat was een klein bakje gemaakt van bananenblad met allemaal bloemen en kaarsen erin en daarin stop je dan iets van jezelf, de meesten stoppen er wat haren en een paar muntjes, in!!! Wij hadden ook een eigen kratong en we hebben met z’n allen de kratong op het water losgelaten. De Thaien bedanken zo hun goden dat ze nagenoeg geen overstromingen ( !!!! ) hebben meegemaakt en dat ze gezond blijven enz. Daarna met z’n allen gegeten en het was een gezellige avond. Karin voelde zich al een stuk beter maar nog zeker niet optimaal en dus zijn we na de viering lekker gaan slapen en niet meer naar de Fullmoonparty gegaan. Zijn tenslotte ook geen 18 meer!!! Maandagochtend nog even naar het strand geweest en vervolgens richting Krabi vertrokken voor onze vlucht naar Bangkok. Dat was maar 55 min vliegen dus ideaal. We wilden eigenlijk na Bangkok gelijk doorreizen met de bus naar het plaatsje Trat omdat we dan de volgende ochtend vroeg de speedboot konden nemen naar Koh Kood. Maar het zat gisteravond in Bangkok allemaal een beetje tegen qua trein en skytrain en we waren erg moe dus besloten wij om een hotel te nemen in Bangkok en dan vanochtend om 07.00 uur de bus naar Trat ( 5 uur reizen ) en dan om 13.00 uur de speedboot naar Koh Kood te nemen. En dus zijn we vanmiddag om 14.00 uur aangekomen in het resort Peter Pan. Dit resort hadden we van Dirk en Leo al doorgekregen want die hebben daar 1 week gezeten en zij waren dik tevreden en wij snappen nu wel waarom :-)
We hebben een zeer luxe villa aan het water met een badkamer buiten en dus ook een buitendouche. Alles zeer ruim en een verademing bij wat we vannacht hadden. Het is echt een luxe resort aan een wit zandstrand met ligbedjes en een zeer warme zee. Hier gaan we echt 2 dagen niks doen en luieren en van de zon genieten. Het is eigenlijk boven ons budget maar we wilden ons nu even een paar dagen laten verwennen. Normaal kost dit huisje per nacht rond de 185 euro maar wij hadden al gehoord dat je flink moest onderhandelen en dat hebben wij kunnen doen voor 3 nachten maar het blijft duur vergeleken wat wij ergens anders in Thailand betaald hebben maar nu heb je ook wel wat hoor.
En Dees speciaal voor jou…het is hier nog steeds enorm heet en we zijn nog steeds blij met de airco en de fan. Wij hoorden en lazen dat het in NL nu erg koud is en dat het misschien gaat sneeuwen!!!!!! Echt bizar dat wij ons daar nu geen voorstelling van kunnen maken maar we leven enorm met jullie mee vanaf ons strandbedje :-). Maar als wij volgende week dinsdag thuis komen dan worden we gelijk met onze neuzen op de feiten gedrukt, we hebben n.l geen jas bij ons hahaha.
Nu we dit zo buiten aan het tikken zijn ( Kaar leest lekker in haar boek ) horen we de kikkers, gekko’s en krekels en hebben we het idee dat we in het oerwoud zitten. Het enige wat ons niet goed bevalt, zijn de muggen. We hebben enorm veel muggenbulten die soms zo groot zijn als schijven van 3 bij 3 cm en die enorm jeuken. Smeren ons supergoed in maar die krengen knagen er gewoon doorheen. Nou ja, er moet toch 1 minpuntje zijn niet waar!!

Nou dit was het weer even. Gaan zo lekker een hapje eten en dan een beetje rondhangen en niks doen. Dit is pas vakantie!!!
Iedereen trouwens weer bedankt voor de reacties. Echt leuk om iets te horen en lezen het graag!!

Liefs van ons

Mama en Ina: nog maar 1 week en dan zijn we helaas weer thuis . Ben je al zout aan het strooien haha. Jullie krijgen gewoon sneeuw !!!

Dees: weet je wel hoe warm het hier is??? Wel 32 graden :)

Kroonski: leuk dat je mee leest. Waarom denk je dat ik zo vaak mijn zonnebril op heb. Hoe gaat het met Bumper????

Lisetje: voor jou is het ook aftellen. Dan ben ik jaloers als jij daar zit en ik in het koude NL!!

Maschja: ja lief he die aap met dat handje op Kaar dr been. Wij moesten ook weer aan Bali denken ja met dat flesje haha want ze probeerden dat nu ook weer!!

Sander: het scrabbelen is nu ook afgelopen. Doe wel spelletje op de nintendo...is beter :-)

Rinus: mogen we onze schoen al zetten?? Melkchocolade graag!!!!

Randolf: had liever gehad dat Pharming omhoog was getikt maar ja....wordt er niet vrolijk van :-( en dan heb jij ook nog eens regen!!!

• 23 November 2010 - 14:21

Haha, bekend verhaal. Wij dachten eerst ook aan muggen, maar ik moet jullie teleurstellen. Het zijn de Sandfly's (zandvlooien). piepkleine swarte beestjes met spierwitte vleugeltjes. Het jeukt als de pest en kan dagen blijven jeuken (als je blijft krabben) Smeren met kokosolie wil helpen en verder vooral niet op het zand gaan liggen maar op een hoog bedje. Dat scheelt al heel veel.

Doe de groetjes van ons aan Oy, Apple en Schele Jo.

• 23 November 2010 - 14:50

Mathilde:

Het blijft allemaal fantastisch klinken, al hoewel ik me wel voor kan stellen dat je na zo'n reis lekker eens even helemaal niks wil doen en lekker alleen maar aan het strand wil liggen en eens lekker op je gemak een boek wilt lezen. Het wordt hier inderdaad kouder, maar dat kan ook lekker zijn, daar kun je gelukkig tegen kleden. Op de warmte niet. Patrick is met een intersante vredesoperatie bezig, maar gaat echt kapot van de hitte, 48 graden. We gaan hem zondagochtend halen van Schiphol en zullen zijn winterjas maar meenemen want het verschil is dan wel heel groot. Ben wel benieuwd hoe dat met de muggen moet voor Anouk, die is al zo overgevoelig.
    Voor jullie nog heel veel plezier in jullie laatste week. Veel groetjes uit Bergen op Zoom

• 23 November 2010 - 15:10

Je Broer:

Fijn om te lezen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben daar. Hier alles rustig. Het wordt idd koud. Nachttemp. gaat naar de -5 en vanaf vrijdag verwachten ze sneeuw. Misschien dat er al een pak van 15 centimeter gaat vallen. Is nog onzeker maar de winter komt eraan. Zorg maar dat je een dikke jas hebt als jullie weer terug komen.

Liefs van ons

• 23 November 2010 - 17:09

Dees:

Joh ik weet niet wat jullie gehoord hebben, maar ik lig hier gewoon lekker op het strand hoor! Hoek van holland here I come :)
    Wil het gewoon niet zeggen omdat jullie zoveel betalen haha
    Nou ben nog steeds HEEL jaloerd hoor! Maar goed, nog 2 maandjes dan mogen wij ook een soort op vakantie, ons nieuwe paleisje. Nog steeds niks gehoord alleen voor dit huis :(
    Nou meiden, blij dat kaar wat opgeknapt is. Veel plezier!
    X

• 23 November 2010 - 21:38

Rinus:

Ja dames, schoen zetten mag, maar dan ook een liedje en een wortel voor Americo!
    Volop Sinterklaas hier, zaterdag komt de oude baas eerst in Zoetermeer en daarna wordt hij opgehaald en te paard het bureau Levende Have binnengereden. Jullie lezen het goed, hij 'wordt binnengereden', want zelf rijden, dat laten we aan de chte sint over.
    Het regent hier, 't is troosteloos en zelfs ik moet oppassen om niet chagrijnig te worden. Ben ook een beetje blij met die muggen van jullie, hoeven we hier niet alleen te lijden!
    Over de opvolging heerst nog onzekerheid, we zullen zien, maar dat komt vast goed (met die fraude heb ik straks ook te maken!!).
    Ik zal blij zijn als jullie terug zijn en dat van die zuurkool staat!
    Blijf genieten, wat jullie beschrijven zijn paradijsjes en daarvan moet je genoten hebben.

x

• 23 November 2010 - 22:53

Randolf:

Hey jullie,

Als ik zo de foto's zie van jullie paradijs dan vergeet ik even het slechte weer in NL. Zelfs vergeet ik dan de slechte prestaties van Pharming. Hoe weet jij dit eigenlijk? Toch niet stiekem koersen aan het bekijken!! ;-)

Geniet van jullie paradijs

• 24 November 2010 - 10:40

Rob W:

Als ik de verhalen lees krijg ik helemaal zin om weg te gaan. Ik ben de dagen aan het aftellen. Diane..good news for you. Check je sms :-)

Veel plezier nog

• 24 November 2010 - 15:41

Mama En Ina:

wat genieten wij toch van de verhalen. Helaas kan ik ze v.a morgen niet lezen, ik ga naar Friesland tot maandag of dinsdag' maar ik wens je alvast namens mama een goede thuisreis toe jammer dat het zo snel voorbij is maar met een rugtas vol verhalen komen jullie weer terug.geniet er nog maar een paar dagen van daar in Tailand gr.Ina en Nel.