Drakensbergen en Umhlanga - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu Drakensbergen en Umhlanga - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Drakensbergen en Umhlanga

Door: karinendiane

14 November 2011 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Dag 10

Na eerst met een dikke knuffel afscheid te hebben genomen van Gonnie en Rene ( wat een lieve mensen ) zijn we richting de Drakensbergen gereden. Het was een behoorlijk lange rit van 480 km en we waren dan ook blij dat we er eindelijk waren. Het zijn namelijk vaak wegen met enorme gaten (potholes) erin en je moet goed uitkijken dat je die niet raakt! Ook het laatst stukje naar ons slaapadres was er 1 met veel gaten, kuilen en bobbels. Dat ons Polootje het nog steeds houdt, verbaast ons wel eens. Een 4x4 zou beter passen in dit land!! Aangekomen in de buurt van Winterton werden we weer zeer vriendelijk geholpen door de eigenaar van de bed & breakfast genaamd Ardmore. We hebben nu een vrijstaand huis voor 6 pers. met een jacuzzi voor onszelf. Soms denk je wel eens….wat moeten we met die luxe maar ja….het zit er nu eenmaal in. Als we de deuren opengooien, kijken we tegen de Drakensbergen aan dus het kan weer niet beter. Tot nu toe hebben we fantastische onderkomens gehad!!! Het uitzicht is hier prachtig. Heuvellandschap, mooi groen en natuurlijk de bergen. ’s-Middags een beetje geluierd en een potje scrabble gespeeld en hier gegeten. Want je kan wel weer die weg terugrijden op zoek naar een restaurant maar die vindt je hier niet zo makkelijk dus alle gasten blijven hier ook gewoon eten. Ze stellen een 3 gangendiner samen wat prima is. Na het eten koffie of thee en vroeg gaan slapen na een best vermoeiende dag!!

Dag 11

Vandaag wilden we weer gaan paardrijden en dat was gisteren al door de eigenaar geregeld. Om 14.00 uur moesten we er zijn en het zou zo’n 35 km rijden zijn dus op tijd weg ivm de wegen. Voor het paardrijden hebben we na het ontbijt een stukje gewandeld en even heerlijk genoten van de zon want die scheen volop. Het is weer een raar idee dat het in NL nu best een beetje koud is/wordt en wij hier heerlijk in onze korte broek kunnen lopen!!! Op tijd in de auto gestapt en door een schitterend landschap gereden. Wij dachten uiteraard dat we de goede kant opreden totdat we bij een doodlopend stuk kwamen waar er speciale wandelroutes waren uitgestippeld maar daar kwamen we niet voor. De kaart er maar weer eens bij gepakt en helaas……14.00u bij het juiste adres gingen we niet meer redden. Op de kaart stonden nog meerdere paardenlocaties afgebeeld dus op de gok daar naartoe gereden en een heel vriendelijk meisje vertelde ons dat we gewoon een uurtje konden paardrijden. Dus er werden 2 paarden opgezadeld en we zijn met haar en een Afrikaanse jongen als begeleider een stukje door de heuvels gaan rijden. Het was weer erg leuk om te doen en we hebben ook enorm van de omgeving genoten want wat is het hier ontzettend mooi. Zoveel mooi landschap bij elkaar hebben wij allebei nog nooit eerder gezien. Na het paardrijden bij het hotel weer een potje gescrabbeld en toen was het alweer tijd om te gaan eten. De tijd vliegt echt voorbij. Dat zal ook komen omdat het best allemaal afwisselend is en we nergens langer dan 3 dgn blijven. Morgen gaan we hier weer weg en gaan we naar Umlangha. Dat ligt aan de kust in de buurt van Durban en daar blijven we 2 dagen en dan vliegen we dinsdag 15 november naar Port Elizabeth om aan het 2e gedeelte van onze reis te beginnen!! Tot nu toe is het een fantastische reis en gaat alles gelukkig heel voorspoedig.

Dag 12 en 13 Uhmlanga

Gisteren na een voor ons doen korte autorit (250 km ) aangekomen in Uhmlanga dat naast het beroemde Durban ligt. Het is een badplaats dat bewust door de organisatie is uitgekozen omdat Durban bekend staat om zn criminaliteit!! Voordat we hier aankwamen, zijn we in Pietermaritzburg naar een hele grote shoppingmall geweest en hebben ons ingehouden en maar 2 shirts gekocht a 2,70 euro per stuk! Netjes toch??. Daarna naar ons guesthouse gereden wat gerund wordt door een vrouw en haar dochter. Wederom zijn dit hele aardige gastvrije mensen die je gelijk met van alles willen helpen en de kaart erbij pakken om aan te strepen wat voor ons evt leuk is om te doen. Maar aangezien het bewolkt was, was naar het strand gaan geen optie. Dus we hebben onze “wandelschoenen” aangetrokken en zijn we over het strand naar de boulevard gelopen. Dat was een wandeling van een uur en halverwege even een regenbuitje over ons heen gekregen. Ook dat hoort bij Zuid-Afrika. Tot nu toe hebben we veel geluk gehad met het weer. Het is hier nu lente en men zegt hier ook al dat door de aarde van slag is en dat het weer wisselvallig is.
Na een redelijk goede nachtrust en een lekker ontbijt ( o.a verse jus d’orange en pannekoekjes ) doen we nu even rustig aan. Het is nog steeds bewolkt en er staat een stevige wind. Dus we hebben geen haast vandaag. Er is hier in de buurt een gigantisch groot winkelcentrum waarvan de eigenaresse zegt dat we goed moeten onthouden waar we de auto hebben neergezet omdat je daar kan verdwalen!!!!! Hahaha dat gaan we dan wel zien. En vanavond gaan we bij een steakhouse eten waarvan zij zegt dat het de beste steaks van Zuid-Afrika zijn en dat willen we dan wel even proeven natuurlijk. Morgen om 05.00 uur de wekker omdat we om 08.00 uur vliegen. Dan halen we daar de nieuwe auto op en rijden we gelijk door naar het Addo natuurpark. Dat is een stuk kleiner dan het Krugerpark maar wel mooi om te zien. Vanuit daar rijden we naar ons guesthouse in het plaatsje Addo waar we maar 1 nachtje zijn om woensdag door te rijden naar Knysna. Om daar te komen, gaan we de beroemde Tuinroute rijden wat ook weer heel mooi moet zijn. We zijn wel weer toe aan wat dieren en mooie natuur!!!

Terwijl we dit stuk nu plaatsen, heeft de regen plaats gemaakt voor de zon en liggen we heerlijk bij het zwembad in de zon.

GrX Karin en Diaan

PS We willen hierbij Ina van harte feliciteren met haar verjaardag……proost!!!

• 14 November 2011 - 14:17

Maschja:

Fijn weer om jullie verslag te lezen! en heel blij met de foto's!
    T shirt maat M graag!
    KUS voor jullie

• 14 November 2011 - 14:18

Maschja:

Dat uitzicht, niet normaal meer!!!

• 14 November 2011 - 15:59

Liesje:

He wereldreizigers, leuk verslag. Die grote shopping mall is wel wat voor mij hahah!!! Ik ben benieuwd hoe Addo natuurpark is...Jullie gaan morgen vast met zo'n klein vliegtuigje? haha niks voor mij. En al dat lekkere eten hmm krijg al honger. Geniet er nog van....en denk af en toe aan mij!

• 14 November 2011 - 16:18

Daisy:

Ja ik ook maat M ;)
    Leuk hoor! Nou dat wordt sparen... ik wil ook!! :)
    Geniet, want hier is het stervens koud! X

• 14 November 2011 - 16:51

Ina En Mama:

dank voor de felicitatie heb het gezellig gehad ,nu aan de erwtensoep van den+jo.Groet ook van je mam;zeheeft net de verslagen van den gekregen!
    groeten van ons

• 15 November 2011 - 11:25

Petra, Gouda:

Jeetje meiden, wat een schitterende foto's hebben jullie gemaakt......en wat schrijven jullie prachtige reisverhalen!
    Geniet er nog maar van want het de tijd gaat zo snel voorbij!
    Heerlijk om al die verhalen te kunnen lezen en de foto's te zien.
    Fijne tijd nog daar!! X

• 15 November 2011 - 13:43

Piet En Bep En Binky:

hallo meiden mooie verslagen ik geniet er van hoor leuk ge niet er maar van hoor plak er nog paar dagen tegen aan groetjes van bep en piet is hier koud hoor ? doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 15 November 2011 - 19:10

Sietska:

He hallo meiden helemaal super waar jullie allemaal geweest zijn.
    He Diaan je zit een beetje angstig te kijken op dat paard met geknepen billen. Misschien een klein beetje oefenen op die pony´s op de manege bij Karin hahah
    Dikke Knuffels Siets

• 15 November 2011 - 19:12

Sietska:

Die Daisy moet niet zeuren dat ze het koud heeft ze zit de hele dag met haar jas aan op de werkvloer. Maakt voor haar niet uit hoe koud of warm het buiten is. Ze moet meer spek kweken. hahaha greetz Sietska

• 16 November 2011 - 07:39

Daisy, Die Pinda:

Hahahaha Siets, ik zie nu dat het andere Daisy was die wat geschreven had! Al ben ik het uiteraard eens.. !! Jassie aan en gaan met die banaan! Dus Diaantje geniet nog lekker daar van het weer.. !!

x

• 16 November 2011 - 09:29

Michelle:

Weer leuke verhalen ! En gelukkig ook weer op een knol gereden...raak je het verleerd ;-)
    Hier alles OK, maarrrr errrg koud: nu 0 gr. en koude wind. Dus geniet van het lekkere weer. Veel plezier verder.
    Groetjes van ons allemaal!
    Michelle

• 17 November 2011 - 16:46

Rody Ingram:

5 uur de wekker, want jullie vliegen om 8 uur? Pfff. Vervelend he, vakantie...? ;-)

• 18 November 2011 - 18:57

Randolf:

Duidelijk op de foto te zien wie vaker op een knol heeft gereden....

• 18 November 2011 - 19:32

Diaan:

@Randolf...toevallig was ik met mijn paard met een moeilijk stukje terrein bezig dussssssss niet zo snel oordelen he ;-).