Langzaam op weg naar Kaapstad - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu Langzaam op weg naar Kaapstad - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Langzaam op weg naar Kaapstad

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

20 November 2011 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Dag 17 Oudshoorn

Op tijd uit Knysna vertrokken en we hoefden vandaag maar zo’n 125 km te rijden dus hadden alle tijd!! Via een klein stukje tuinroute, die ook weer mooi en toch weer anders is, op zoek gegaan naar de struisvogels waar deze streek om bekend staat. We hadden in Knysna wel gehoord dat er vogelziekte was geweest en dat er boerderijen waren die alle struisvogels hadden geruimd en dat men niet wist of dat wij ze nog zouden zien. Verrassing dus. Gelukkig zagen we ze onderweg al etend in het veld staan dus Karin kon alvast wat foto’s maken ;-). We wilden ook de beroemde Cango caves gaan bekijken en onderweg daar naartoe kwamen we de Cango Ostrich ( struisvogel ) farm tegen dus daar hebben we een uitleg en rondleiding gekregen. Leuk om te zien en te horen hoe het proces van ei leggen tot aan opgroeien verloopt. Je mocht daar ook op een struisvogel rijden hahaha maar toen we eerst wat andere mensen hadden laten voor gaan, besloten wij toch maar niet om dat te doen. Die beesten rennen gigantisch hard hoor!! Vervolgens naar de Cango grotten gereden en die waren enorm groot. Dat blijft bijzonder hoe dat kan ontstaan en dan die enorme stalagmieten en stalagtieten. Mooi om te zien. De zon scheen volop en het was 29 graden dus wij besloten om op tijd naar het hotel te gaan om daar nog even te gaan luieren. Bijna aangekomen, zagen we voor ons een enorm mooi huis liggen en wij zeiden nog….zo als je daar woont, heb je het goed voor elkaar zeg. Dat bleek dus ons hotel te zijn :). Het is hier heel mooi en eigenlijk doet het een beetje sjiek aan. De inrichting in de eetzaal zou uit een kasteel kunnen zijn!!! We zijn lekker bij het zwembad gaan liggen met uitzicht op de bergen van Swartpas. Wat hebben we het toch goed. ’s-Avonds stond er hier struisvogelbiefstuk op het menu en dat wilden wij graag een keer proberen. Nou we hebben nog nooit zo’n lekker zacht mals stukje biefstuk gegeten, echt erg lekker. Morgen rijden we door naar Swellendam en we zijn nu steeds dichter bij Kaapstad en helaas ook steeds dichter bij het einde van onze reis. Nog maar even niet aan denken!!!

dag 18 Swellendam

Vanochtend uit dat fantastische hotel vertrokken na eerst nog even twee uurtjes van de zon te hebben genoten bij het zwembad. Het ontbijt was echt fantastisch, zo uitgebreid en onze auto was zelfs gewassen dus de service was daar meer dan uitstekend :). De auto gaf aan dat het 39 graden was en we waren wederom blij met de airco!! We hadden een rit van zo’n 225 km op het programma staan en die ging over de route 62. Schijnt een broertje van de route 66 in Amerika te zijn qua natuur enz!. Het gebied heet de kleine Karoo en is een semi woestijngebied vandaar dat het ook zo warm was. Het was erg afwisselend qua natuur en zo reden we door de bergen met diepe kloven en zo reden we op een vlak groen stuk…echt heel apart! Daarna kwamen we op de Tradoupas terecht en dat was ook erg mooi om te rijden. Af en toe even stoppen voor een fotomomentje en dan gauw de koele auto in want 39 graden was echt to much vandaag!! Om 3 uur bij het hotel/herberg aangekomen dus we waren ruim op tijd. Helaas voor ons was het bekende museum van Swellendam op zaterdag om 3 uur al gesloten dus toen maar even bij de Spar wat boodschappen gedaan en het laatste nieuws gelezen op internet. Onder het genot van een rood wijntje en een sprite een spelletje scrabble gespeeld en toen was het alweer tijd om een hapje te gaan eten. Morgen reizen we door naar Stellenbosch wat bekend staat om zijn wijngebieden. Op weg daar naartoe stoppen we in het plaatsje Hermanus want als het meezit, gaan we daar walvissen zien met hun baby’s dus daar hopen we dan ook op.!!

Dag 19 Stellenbosch

Vannacht had het flink gestormd en geregend en dat kon ook niet uitblijven na die 39 graden!! Rustig aan gedaan want we hadden de tijd en hoefden alleen maar via Hermanus naar Stellenbosch te rijden. Onderweg zag je de natuur weer veranderen. We lieten de bergen achter ons en reden tussen de gele velden door. Wat er nu precies op die velden stond, weten we niet maar het was enorm uitgestrekt en erg geel!! Zuid-Afrika heeft zoveel verschillende landschappen en het is steeds weer mooi om te zien. Hopelijk is het gelukt om dat ook op de foto’s vast te leggen. Om 12 uur zaten we in een restaurant op de klif klaar om naar de walvissen te kijken. Maar we hebben een hoop gezien echter helaas geen walvissen. Dus maar via de bekende kustroute richting Stellenbosch gereden en goed op de zee gelet of we toch niet een walvis zagen maar helaas!! Aan het einde van de kustroute zagen we de skyline van Kaapstad. Zag er indrukwekkend uit en over twee dagen verblijven we daar nog voor de laatste 6 dagen!!! Om in Stellenbosch te komen, reden we een stukje over de wijnroute. Ook dan verandert alles weer want nu zag je heel veel groene velden. Die liggen er strak bij en daar staan de druivenplanten/ranken op. Of hoe dat ook heten mag!! Wij slapen twee nachten op een soort van wijnfarm. Hier worden ook rondleidingen gegeven en mag je verschillende wijnen proeven. Dus dat gaan we morgenmiddag ( nou ja….we….Karin dan :) ) doen en daarna naar de bekende winkel van Ome Samie nl Oom Samie se winkel. Waarom die winkel zo beroemd is, weten we eigenlijk niet maar dat gaan we morgen achterkomen. Verder doen we lekker rustig aan en hebben we echt vakantie en genieten we van al het mooie hier, de goede sfeer en de vriendelijke mensen. Het zal vast ergens crimineel zijn maar wij hebben dat niet zo ervaren!!! Zuid-Afrika heeft onze harten gestolen.

• 21 November 2011 - 01:36

Sander:

Klinkt weer leuk! Had wel foto's willen zien van dat mooie hotel alleen haha :)

• 21 November 2011 - 15:11

Liesje:

He kanjers, weer onwijs leuke en mooie verhalen. Jammer Diaan, ik had je wel willen zien rijden op die struisvogel haha...x

• 21 November 2011 - 19:16

Sonja:

Inderdaad, een paard of een struisvogel.....

• 21 November 2011 - 19:24

Diaan:

Hahaha jammer meiden.....foto van het paard kunnen jullie zien en die struisvogel.....Liesje jij bent al bang als ie naar je kijkt dussssssss.

• 22 November 2011 - 15:15

Daisy:

Nou als dit geintje nou niet te veel kost ga ik in januari wel ;)
    Denk dat Daan niks te vertellen heeft.
    Ken al die namen niet, maar het klinkt heeel gaaf!

• 22 November 2011 - 21:12

Toos:

Hallo meisjes, eindelijk een reactie van mij. Fijn dat jullie zo genieten. Het is weer geweldig om te lezen wat jullie allemaal beleven en complimenten aan Karin voor de mooie foto's. Geniet er lekker van en denk nog maar niet aan de laatste vakantiedag. Hartelijke groetjes van mij.

• 23 November 2011 - 17:03

Rody:

Vul hier je naam in.eniet nog even van jullie laatste dagen! De plaatsen zeggen me niet zoveel zonder kaart, dus we doen wel een foto-avondje na onze reizen!

• 23 November 2011 - 23:29

Bumper (Rob):

Hey Diaantje & Karin,
    Had een tweetal weken jullie niet gevolgd, maar nu de "schade" ingehaald. Heerlijk zeg, die verhalen en foto's. Alsof ik er gewoon zelf weer ben. Wat een onwijs gaaf land, he? Ik heb denk ik niet overdreven, toen ik het 1 en ander vertelde. Mogelijk komen jullie nog door Houtbay, waar wij 1 week hebben gezeten.
    En oh ja Randolf, je had gelijk mbt het paardrijden van Diaantje. Zag er goed uit, maar dat komt omdat dat paard van haar net op een moelijk stukje terrein liep. Ja toch, Diaantje????
    Dames, geniet van de welverdiende dagen en van de mooie natuur.
    Bumper oftewel Rob

• 24 November 2011 - 09:43

Mona:

en??? wat was er nou zo bijzonder aan die samie winkel? :-)
    Ik heb de foto;s bekeken en het idd prachtig daar!! Wat een ervaring lijkt het me om zelf rond te kunnen toeren door dat mega land.. heerlijk!! Als ik het zo zie staat het ook op mijn wensen lijstje.. keep on dreaming he!!
    Genieten meiden!!!! xxx

• 24 November 2011 - 19:29

Poca:

Jaaaaa....ik denk nog wel aan je Diaan (en Karin). Whizzkid als ik ben kreeg ik t weer niet voor elkaar. I'll never learn! Anyway, heb alles gelezen! Te gek. Voor mij niet want ik zou bij alles wat beweegt gillen! Gelukkig kan ik van jullie foto's genieten en van m'n Blijdorp abonnement. Wim heeft hevige concurrentie aan Karin d'r kwaliteiten als fotograaf ;-) geniet nog ff van alles. Ook van de laatste zonnestralen die ga je nl voorlopig niet zien..ja van n bankie. X die kleine Colombiaanse van PiNo.