Relaxte laatste week gehad, op naar huis - Reisverslag uit Perth, Australië van Diane Feron - WaarBenJij.nu Relaxte laatste week gehad, op naar huis - Reisverslag uit Perth, Australië van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Relaxte laatste week gehad, op naar huis

Door: Diane

18 April 2024 | Australië, Perth

Dag 32

Vanochtend lekker op het gemakkie gedaan en nog even genoten van het zwembad. Moesten kleine 3 uur rijden naar de camping aan het Eighty Mile beach strand. Onderweg geen kip op de weg en de natuur was wat eentonig. Had op Googlemaps 1 benzinestation gevonden en dat is eigenlijk altijd een roadhouse dus gelijk een koffiestop gemaakt met wat lekkers. Precies 1 jaar geleden is deze benzinepomp door de orkaan compleet verwoest en pas weer een paar weken open. Je hebt wel serieus een probleem als deze pomp wegvalt want dan kan je over een stuk van bijna 500km niet tanken. Ons campertje redt dat niet want die loopt 1 op 8! Hier geldt echt de regel...tanken en plassen wanneer het kan. Morgen rijden we naar onze laatste camping in Broome en dat is nog 345km en heb al gezien dat er onderweg geen koffiestop/toiletten/benzinepomp is dus dat wordt een uitdaging haha.

Om bij de camping te komen, moesten we 9km over een gravelroad maar die lag er goed bij dus was een makkie voor onze 2wd.

Wat een toffe camping. Onze plek ligt op een paar meter van het strand. Je mag hier alleen niet zwemmen vanwege de haaien, krokodillen en kwallen. Geen grapje! Veel vissers op het strand en die vangen genoeg. Ook heel veel mooie schelpen dus onze collectie is weer wat aangevuld. En overal liggen keutels. Mhm..wat dan? Nou er zitten hier wallabies...een kleiner soort kangoeroe. Dus wij struinen over de camping en toen zagen we ze gras eten. Maar ze zijn niet zo benaderbaar als de kangoeroes die wij hebben gezien. Maar superleuk dat we ze hier nog zien. Het is vandaag weer 36gr dus op het strand met de wind was het goed uit te houden. Nadat we een hele mooie zonsondergang hadden gezien, ben ik een kipprutje met rijst gaan maken en heb ik mijn reisverslagen bijgewerkt. Na het douchen was het donker en toen we terugkwamen zaten er een stuk of 5 wallabies naast onze camper. Niet te doen om daar een foto van te maken in het donker met je telefoon en de flits aan!

Dag 33

Vandaag onze laatste stuk gravelroad gereden en onze laatste lange afstand qua kms. Nu op onze laatste campingstop. Hier blijven we tot en met woensdag en dan vliegen we naar Perth. Deze dagen zullen bestaan uit zwemmen, luieren, wandelen en eten [e-1f923][e-1f602]

Vanochtend eerst nog een heerlijke strandwandeling gemaakt nu het nog kan. Om 9 uur is het hier standaard al rond de 32gr maar omdat de luchtvochtigheid hier gelukkig heel laag is, merk je er minder van dat het al zo warm is. Het 80mile strand is 220 km lang. Ik geloof het langste strand van Australië. We hebben op de valreep onze schelpenverzameling nog wat aangevuld en zijn vertrokken.

Hebben nu een prima camping op een paar min van het strand met zowaar een paar tentjes waar je een hapje en een drankje kan doen. Hebben we in 5 weken nog niet gezien hier haha.

Zo maar weer een zonsondergang bekijken want dat verveelt nooit. Even snel een wrapje maken en inmiddels traditiegetrouw een spelletje doen haha. Prima leven zo!

Dag 34

Omdat het nu nog kan, lekker rustig aangedaan. Het strand ligt dichtbij dus lopend richting het strand. Ook weer een fijn strand met zeewater zo warm als badwater. Het was eb dus de zee lag een heel stuk verderop. Het verschil tussen eb en vloed is hier enorm. Maar wel opletten waar je je handdoek neerlegt want als het vloed begint te worden dan gaat het ook hard en voordat je het weet, kan je je handdoek uit de zee vissen. Bij het strand een leuk koffietentje gevonden dus Kaar had een heerlijke koude koffie met een bol vanille ijs..het is tenslotte nog vakantie.

Omdat het alweer bloedheet was gelijk een duik genomen. Wat een heerlijk water en de zeebodem van zacht zand...top.

Na een paar uur kregen we toch wel trek dus terug geslenterd naar de camping. Na de lunch neergeploft bij het zwembad en een boek gelezen. Heel fijn dat we zo ontspannen de vakantie kunnen beeindigen. Uiteraard even naar de zonsondergang bekeken. Deze was denk ik de mooiste van allemaal.

Dag 35

Ergens liggen er voetstappen van dinosaurissen en die zijn alleen bij eb te zien. Dus redelijk vroeg op pad gegaan maar nergens te vinden natuurlijk. Toevallig kwam er een gids met wat toeristen langs en zij zei dat je die afdrukken alleen bij extreem laag water kon zien dus hadden we heel vroeg moeten gaan. Naar een ander strandje gereden maar dat was niet echt een strand. Meer een mangrove waar je weer werd gewaarschuwd voor krokodillen. Uiteraard ook niet gezien haha. Wel een paar schildpadden in de zee. De rest van de dag aan Cable beach doorgebracht. Gelukkig stond er wind want met 38gr heb je dat wel nodig. Afgesloten met een etentje aan het strand en voorlopig de laatste zonsondergang gezien want morgen is het echt de laatste dag hier.

Dag 36

Je hoeft op een camping nooit een wekker te zetten. Iedereen ligt om 22u op bed maar om 06u is er weer leven en gaan mensen bijv met hun V8 trucks naar hun werk dus ben je vanzelf wel wakker. Dus vroeg eruit en de koffers ingepakt. Ontbeten en nog even koffie gedronken in het café bij de camping en de laatste uurtjes op het strand en in de warme zee doorgebracht. Dat gaan we zeker missen want de Noordzee is een stuk kouder en niet zo mooi blauw haha. We moesten op tijd de camper inleveren maar we vlogen pas 4 uur later. Onze vlucht was nog de enige vlucht die ging vanaf Broome dus we zijn een uur lang de enige in de incheckhal geweest. Gelukkig was er wifi en hadden we nog een zak chips in de rugzak zitten.

Vannacht weer in een normaal bed slapen voordat we de lange reis naar huis hebben. Vrijdag weer thuis en gaat het normale leven weer beginnen. We kijken terug op een prachtige reis waarin we een hele andere kant van Australië hebben gezien. De meeste mensen gaan altijd naar de Oostkant wat ook mooi is maar waar het veel drukker is. We zijn echt dankbaar dat we deze reis weer samen mochten maken. Niks is vanzelfsprekend in het leven dus proberen we te blijven genieten. Carpe Diem!!

• 18 April 2024 - 06:45

Petra:

En zo zijn deze 5 weken ook weer omgevlogen!

Een hele goede reis terug naar huis en dank jullie wel voor het meegenieten van jullie prachtige avontuur!

• 18 April 2024 - 17:17

Spapie:

Bedankt voor jullie leuke reisverslagen. Goeie reis terug.

Het is wel lekker fris hier. En nat.