1e dag Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu 1e dag Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu

1e dag Pretoria

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

02 November 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hier dan ons 1e verslagje vanuit een zonnig en warm Pretoria.

Tot onze verrassing kwamen we er vlak voor vertrek achter dat we in de airbus A380 (grootste passagiersvliegtuig volgens Rody ) vlogen en dat we bovendeks zaten!!! Het was inderdaad een enorm groot vliegtuig met alle luxe. Maar omdat het vliegtuig niet vol zat, hadden ze het bovendek helaas voor ons gesloten en dus zaten we beneden en hadden we 3 stoelen met z’n tweeen dus Karin heeft goed geslapen ;-)

Aangekomen op Johannesburg stond een hele aardige mevrouw genaamd Tonnie met een pensioengerechtigde leeftijd op ons te wachten namens de organisatie. Ze gaf ons een hele dikke envelop met alles wat we de aankomende tijd nodig hebben en een goeie routekaart en veel tips. Gelijk een Zuid-Afrikaans simkaartje gekocht en vervolgens hielp Tonnie ons nog even bij het autoverhuurbedrijf. Omdat we daar te laat aan waren gekomen, moesten we 15 minuten wachten op onze auto. Geen probleem natuurlijk maar omdat we zooooolang hadden moeten wachten, kregen we zomaar een upgrade en dat betekent dat we tot aan Durban in een Volkswagen Polo rijden ipv een Chevrolet Spark dus je hoort ons niet klagen!!!

Tsja en toen op weg naar ons hotel in Pretoria. Wat zal ik daar eens van zeggen?? De snelwegen zijn 3 of 4-baans en goed onderhouden. Maar het links rijden, vraagt toch wel enige oefening!! Op de snelweg is het zeer goed te doen…het linkerbaantje is nu de langzame baan dus als je beetje in het midden blijft zitten, zit je wel goed :) Maar als je dan van de snelweg af moet en je krijgt bijvoorbeeld een rotonde dan is het even goed kijken wat je gaat doen. De verkeerslichten ( Robot op zijn Zuid-Afrikaans ) staan aan de overzijde dus even kijken hoe dat werkt maar oefening baart kunst en dus zullen we dat binnen een paar dagen wel onder de knie hebben. Moet ook wel want we gaan nog behoorlijk wat kilometers maken de aankomende weken!

Vanmiddag nog even naar het voortrekkersmuseum in Pretoria geweest. Was aardig om te zien maar als we het gemist hadden dan was het geen ramp geweest. Daarna nog even van de zon genoten en nu gaan we maar eens een hapje eten en op tijd slapen want morgen hebben we een lange dag qua kilometers voor de boeg.
Dan gaan we op weg naar Hazyview.

Grx van ons

PS. en mijn lieve nichtje is vandaag 11 jaar geworden!! Gefeliciteerd Ynoah X

• 02 November 2011 - 16:27

Mona:

oohh wauw, jullie zijn er al en gelukkig is de reis goed verlopen!! Links rijden is ff wennen,maar hou elkaar scherp door samen te kijken en te denken: LINKS!!!!! Ik heb 1 week in Cyprus gereden en de eerste 2 dagen waren eng, daarna gaat t wel goed hoor!
    Ik wens jullie heel veel plezier, kijk ook uit onderweg en geniet vooral van al het moois wat je ziet!!! dikke kus en ik lees jullie weer!!

• 02 November 2011 - 16:31

Dee:

He gezellige vrouwen! Leuk om jullie te lezen, al heb ik beelden bij dat rijden v jullie....haha! Kkjk maar goed uit, ook v overstekend wild. Have fun en schrijf lekker veel

Gr dee

• 02 November 2011 - 16:33

Dee:

Gr dee

• 02 November 2011 - 16:46

Paul:

Hoi Diane en Karin, Begint goed. Ben bijna jaloers op jullie. Geniet er van en vergeet niet de groeten te doen bij het Paul Krugerpark!!

• 02 November 2011 - 18:05

Sander:

Gelukkig goed aangekomen en lekker onderweg! Geniet er van :) X

• 02 November 2011 - 18:48

Mathilde:

hoi, hoi, blij dat jullie goed zijn aangekomen en nu lekker kunnen gaan genieten. Geluk voor Karin dat Diaan het leuker vindt om te rijden ...............
    Veel plezier en doe voorzichtig. xx uit zonnig BoZ
    Mathilde

• 02 November 2011 - 21:02

Rinus:

Hé meisjes, Upgrade vliegtuig, upgrade auto. . . .het moet niet gekker worden! Links rijden gaat goed, alleen bij rotondes moest ik altijd even nadenken en dan loop je ertegen aan dat je een man/jongen bent en je realiseert je dan te laat dat je geen twee dingen tegelijk kunt! Daar hebben jullie natuurlijk geen moeite mee.
    Geniet en ik volg jullie

x

• 02 November 2011 - 21:26

Danny:

Lekker veel drinken gaat het links rijden vanzelf. Veel plezier daar

• 03 November 2011 - 08:10

Sonja:

Wauw goede start zeg. Ik ben benieuwd of jullie de big five gaan zien.
    Geniet ervan.
    Groejtes uit PiNo

• 03 November 2011 - 09:09

Freek:

Klinkt goed allemaal. Goed om te lezen dat jullie reis goed is begonnen.
    Enjoy!!!

• 03 November 2011 - 10:27

Michelle:

Hi !
    Begin vd reis klinkt al goed. geniet ervan ! we kijken uit naar de andere verhalen
    grtjs
    Michelle & de rest

• 03 November 2011 - 13:24

Maayke:

Hallo daar,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Wat een geluk met de upgrade van de auto en de extra ruimte in het vliegtuig!

Heel veel plezier in het Krugerpark!

Dikke kus,
    Maayke

• 03 November 2011 - 13:44

Liesje:

Goed begin!! Diaantje Mau mis je....haha Tot snel

• 03 November 2011 - 13:45

Maschja:

Een sim KAARTJE?? Heb je niet genoeg aan 1 Kaartje? hahaha!

een dubbeldek vliegtuig, dat is vast een enorme joekel geweest!

Fijn dat er al meteen een bericht van jullie is!

Geniet van deze prachtige reis! xx

• 04 November 2011 - 15:09

Arjan:

wat een rust en weldaad hier. Gelukkig met vliegen alles goed gegaan en de 1e foto al gezien bij Rody van jullie verblijf. Geniet ervan en ik blijf meelezen. ps hebben ze daar echt van die grote kookpotten (als ook op de plaatjes staan)

• 04 November 2011 - 16:28

Petra, Gouda:

En zo is die mooie reis voor jullie begonnen!!
    Heerlijk genieten van al het moois en natuurlijk ook van het eten!
    Leuk om jullie te volgen!!
    Veel plezier!! ;-) X

• 04 November 2011 - 21:44

Bumper:

Hee dames, leuk om te horen dat jullie ook in het begin moesten wennen aan het links rijden. Maar alles went hoor, zelfs een rotonde ! Je zult de komende weken ook aardig wat potholes tegen gaan komen in het wegdek (gaten dus). Maar dat mag de pret niet drukken. Heeeeeel veeeeeel plezier en geniet van elke minuut, want voordat je het weet zit 1 van jullie weer een voorgeleiding te tikken. Geniet dus maar lekker van dat onwijs gave (en warme) land. En oh ja, ik ben "echt jaloers" op jullie. Tot mailse.
    Bumper