Krugerpark en Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu Krugerpark en Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Krugerpark en Swaziland

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

07 November 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag 5 Krugerpark

Vandaag eindelijk naar het Krugerpark. Onze verwachtingen waren best hoog. En uiteindelijk was het dat wat we ervan verwachtten. Om 10.00u het park ingereden en we moesten naar het Lower Sabiekamp waar we de overnachting hadden. Beetje uitgevogeld welke route we het beste konden nemen. Het Krugerpark is namelijk net zo groot als de helft van Nederland dus verkeerd rijden zou niet zo handig zijn. De 1e 2 uur zagen we niet veel dieren. De rietbokken, de kudu’s en de zebra’s waren er in grote aantallen maar om onze Big Five compleet te maken, moesten we de olifanten nog zien. Na 3 uur hadden we zoiets van ….gaan we die nog wel zien vandaag???Maar nadat we verder afzakten richting ons kamp werden we blij verrast met een kudde olifanten die de weg overstak. En daarna hebben we ze de rest van de dag kunnen aanschouwen, soms zo dichtbij dat je ze bijna kon aanraken. Het is echt zo’n gave ervaring om hier te zijn. We hebben uiteindelijk vandaag zoveel dieren gezien, zoals: witte neushoorns, leeuwen,buffels, olifanten, kudu’s, rietbokken, zebra’s, wildebeasts, apen, klipspringers, impala’s, giraffen, schildpadden en nog een aantal dieren waar we de naam niet van weten. Toen we eenmaal laat in de middag in ons kamp aankwamen, kwamen we in gesprek met een engels echtpaar en zij vertelde ons dat er op 500 meter buiten het kamp een waterplaats was waar de nijlpaarden lagen. Gelijk weer in de auto gesprongen want die misten we nog. En inderdaad……een hele vijver vol met nijlpaarden. Alleen de hoofden staken boven het water uit want die komen pas na zonsondergang op het droge. Op de rug staat vaak een reiger!! Op de kant lagen ook een stuk of 10 enorme krokodillen en af en toe kwam er een aap langs om wat water drinken. Daarna zijn we nog een stukje verder gereden en op de weg stond een enorme groep apen met heel veel baby’s. Echt grappig om naar te kijken hoe ze zich gedroegen. Toen was het bijna 18.00 uur en voor 18.30 uur moet je binnen zijn anders heb je een groot probleem en krijg je een enorme boete. We slapen in een soort van tent/huisje en het is allemaal erg ruim opgezet. We gaan vroeg slapen want om 03.30 uur gaat de wekker want we hebben besloten om om 04.00 uur nog een gamedrive met een ranger te doen zodat we misschien nog meer dieren en sommige dieren nog beter kunnen zien! Het volgende verslag komt uit Swaziland.

Dag 6 Swaziland

Pfffff dat viel niet mee om om 03.30 uur op te staan. En helaas viel het ook een beetje tegen. We hadden gehoopt om de leeuw en de luipaard of de cheetah te zien maar dat is echt best zeldzaam als je die ziet. Dus we hebben al geluk dat we de Big Five gezien hebben. Dus uiteindelijk zie je wel wat dieren maar we raakten een beetje verwend. Oh…weer een olifant en weer een neushoorn hahaha, ook al blijft dat best bijzonder als die naast je auto staan. Daarna snel ontbeten en op weg naar Swaziland. Bij de grens van Zuid-Afrika ging het snel, even een stempel in de paspoort en klaar. Maar dan loop je 10 meter verder en kom je bij de grens van Swaziland en dan duurt het langer en moet je ineens formulieren invullen en 50 rand ( 5 euro ) voor je auto betalen!!!!! Nou ja, eindelijk het land in en wat is het dan ontzettend mooi. Niet normaal hoe mooi de natuur is. Het is echt groen, groener, groenst. En ook zo verschillend. Bergen, heuvels, rotsen, veel bomen, geen bomen, veel gras, zand enz. De Panaramaroute in ZA was mooi maar deze route was nog veel mooier. Uiteindelijk door de vele bergen en dalen er best lang over gereden en we waren behoorlijk moe. Dus we werden zeer vriendelijk verwelkomd door de eigenaresse van ons B&B en we hebben een enorm grote kamer bij het zwembad met uitzicht op de heuvels. Dit is weer wat anders dan een tent of een boomhut :). Verder lekker gerelaxed en straks hier een hapje eten want we hebben geen zin meer om nog weg te gaan. Morgen gaan we vroeg wat dingen bekijken en dan op weg naar St.Lucia, dat ligt aan de kust. Daar blijven we dan 3 dgn zodat we even het luieren kunnen combineren met dingen bekijken!!

We willen even iedereen bedanken voor de leuke berichtjes.
We missen nog niks uit Nederland :) maar leuk om iets te horen van jullie!!!!

Oh ja....met heel veel geduld is het gelukt om wat foto's te plaatsen. De Big Five staat er in ieder geval bij!!

• 07 November 2011 - 16:17

Danny:

He dames,

Wat een geweldige ervaring. Het lijkt mij ook wel wat maar gaat hem niet worden denk ik. Pascale is al bang voor een regenworm en apen hebben we thuis al lopen haha. Geniet er nog maar van het gaat hier kouder worden.

• 07 November 2011 - 17:20

Angelique En Wil:

Het is hier somber en koud... Voorlopig lekker daar blijven dus...Mooie foto's (die maken we hier inderdaad alleen in de dierentuin) Veel plezier nog, zijn benieuwd naar de rest van de reis! Groetjes van ons en van Daan,die komt hier een hapje mee eten.

• 07 November 2011 - 18:19

Rody:

Wow, ziet er super uit, lijken wel foto's die je van internet hebt gehaald! 5 euro bij de grens...? Dat is goedkoper dan Safaripark Beeksebergen! Ik ben ook aan het aftellen!

• 07 November 2011 - 18:22

Paul:

Ik benijd jullie toch en wil zo ruilen. Wat een ervaring. Geniet er maar goed van!

• 07 November 2011 - 18:25

Randolf:

Hey jullie,
    Leuk verslag. Mooie omgeving en genoeg dieren!! ;-)

Geniet nog even een klein maandje..

gr.

• 07 November 2011 - 19:36

Pano:

Gaaf hoor meiden! Geniet nog maar van al dat moois daar!

• 07 November 2011 - 20:14

Mathilde:

Prachtige foto's, op zo'n reis met zoveel natuur wordt zelfs ik toch wel wat jaloers. Weer heel wat anders als tempels. Echt fantastisch dit. Karin kun je ook wordfeud in Afrika doen.. ha, ha, wanneer je thuis bent kunnen we beginnen, maar ga eerst nog maar heerlijk genieten van de rust en de prachtige natuur. Liefs Mathilde

• 08 November 2011 - 06:47

Rinus:

The big five. . . . .wow, ik ben een beetje jaloers. Ik ben niet zo'n reiziger, maar lees met veel plezier hoe jullie je daar vermaken met al die dieren. Prachtige foto's trouwens, ansichtkaarten, of zelf gemaakt? Geintje. Jullie rijden dus toch veel in je eentje (met z'n tweeën dan) door het park, als ik het goed heb gelezen, best wel spannend volgens mij.
    Het heeft wel iets om hier vandaan jullie te volgen, lekker veilig van achter mijn bureau!
    Geniet en ik volg jullie dus!

x

• 08 November 2011 - 10:37

Erick:

Hoi leuke meiden,

Als ik de verhalen lees dan zie ik de fim voorbij komen en ik geniet met jullie mee.
    Het is fijn om te lezen dat jullie het net zo ervaren als Yls en ik altijd doen daar.
    Vorige week waren wij nog in St. Lucia en het is daar mooi.
    Het strand is te gek en de zee wild.
    Het is ook de tijd van de walvissen en dolfijnen dus nog meer genieten.
    Het volgen van het reisverslag is leuk dus blijf daar vooral mee doorgaan.
    Weet dat als er iets ik direct op het vliegtuig stap (anders verzinnen jullie maar iets)
    Hééééérlijk blijf genieten!!!!!
    Zoen Erick

• 08 November 2011 - 12:04

Peter Vogelzang:

Hallo Karin en Dianne.

Wat een belevenissen en wat een mooie natuur.
    Geniet er lekker van en kom veilig thuis.
    Gr. Peter

• 08 November 2011 - 18:52

Mona:

wauw weer zeg.. en weer een vette stempel er bij in je paspoort!!!!
    kus!!

• 09 November 2011 - 18:46

Arjan:

onwijs gaaf en zo snel alle 5 al gezien. mooie foto's en een dot ervaringen erbij. blijf genieten (s\wij redden t nog wel) gr arjan