Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

06 November 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Aankomst in Kanchanaburi en bezoek bridge over the River Kwai

Vandaag om half zeven opgestaan en na een ontbijtje op pad. Na ons tussen de mensen doorgeworsteld te hebben ( het is n.l weekend en dan gaan hele families op pad) een taxi gevonden die genegen was op de meter te rijden. Dat is wel een strijd in Thailand want de meeste taxichauffeurs willen de meter niet aanzetten en bepalen liever zelf een prijs. Maar meestal lukt het ons wel als Diaan even vriendelijk gekeken heeft hahaha.
Om acht uur op het busstation aangekomen. Op advies van de kaartverkoper op een perron plaatsgenomen waar bus 81 zou komen en maar wachten en wachten en er gebeurde maar niets. Tot een vriendelijke Thai ons aansprak en vroeg waar we naar toe wilden. Nou ja lang verhaal en weer naar een ander perron gelopen. Die wisselingen hebben nog een paar keer plaatsgevonden maar uiteindelijk is het gelukt en zaten we in een airco bus. Na 2 uur en een kwartier gereden te hebben, in Kanchanaburi aangekomen. Daar werden we gelijk weer besprongen door taxichauffeurs. Prijs afgesproken en toen we bij ons vervoermiddel aankwamen,bleek het een brommer met zijspan te zijn. Het zijspan bestond uit plateau met daarop een plastic tuinstoel met daarnaast een kussen en daar konden wij makkelijk op vervoerd worden volgens de man. Nouuuu maar niet gedaan en een song taew taxi genomen. (pickup met bankjes in de laadbak )
Van tevoren op internet al een guesthouse genaamd Pong Phen gevonden en dit guesthouse is prima. Er was nog 1 kamer vrij (alhoewel we via internet gereserveerd hadden maar dat hadden ze nog niet gelezen?!) dus we hadden mazzel. De omgeving en dus ook het guesthouse doet een beetje hippieachtig aan. Alle tafels en stoelen zijn van ruige boomstammen gemaakt en er klinkt bijna overal muziek en veelal reggaemuziek. Relaxed dus.
Na onze spullen uitgepakt te hebben naar de bridge over de River Kwai gegaan. Lekker eindje daar naartoe gelopen ( arme voetjes ) en onderweg eindelijk een sateetje van een kraampje genomen. Die dingen grijnsden ons al een paar dagen toe maar we durfden het niet aan. Nou geen spijt… heerlijk en als onze darmen zich niet gaan verzetten doen we dat zeker vaker. De omgeving met de brug was mooi om te zien maar dat komt meer door de geschiedenis erachter. De brug zelf stelt niet zoveel voor. Na dit bezoek nu eens met een riksja terug.( een fietschauffeur met een bakkie erachter ) We hadden geen zin en puf meer om 5 kilometer terug te lopen en dit vervoermiddel hadden we nog niet gehad. Na het vliegtuig,de trein, skytrain,de boot, de auto, de tuktuk en de song taew was dit weer eens wat anders. Ons volgende vervoermiddel wordt vast een paard hahaha
Bij het guesthouse terug eindelijk eens gaan zitten. We willen zoveel mogelijk zien en zijn alleen maar aan het rennen en vliegen dus even lekker een paar uurtjes in de zon aan het zwembad gelegen. Het is echt erg warm hier. Er lagen megagrote handdoeken op het bed dus dat kwam goed uit. Later bleek dat deze handdoeken bedoeld waren voor op bed??????!!!! Als laken zeg maar. Apart dus.
Morgen gaan we met een georganiseerde tour naar de Erawan Waterfall, de Hellfire Pass, de Krasae cave/death railway en bij de River Kwai bridge een treinrit. Gelukkig even niet zelf alles regelen want dat valt in die hitte niet mee. Het is ook wel een keer lekker om dom achter een gids aan te lopen ipv alles zelf te moeten uitzoeken!
Nu gaan we een keer pizza eten ipv rijst en pad thai hoewel het eten hier in Thailand super lekker is.
Dus tot de volgende keer XXX

Broertje: wij moeten ook de calorieen er een beetje aflopen :-) maar vanaf nu gaan we de taxichauffeurs weer spekken :-)

Denny vd Graaf: bedankt dat je de moeders een beetje helpt....andere generatie he haha

Boudewijn: zagen inderdaad vandaag dat restaurant geplaatst worden onder de brug maar wij hebben de brug nu wel gezien

Mas: alles goed met je???

Rody: wel apart om op de brug te lopen waar jouw opa aan gewerkt heeft!!

Anouk: wanneer gaan jullie en we hebben al genoeg bruikbare tips dus gauw afspreken na onze vakantie !!!

• 06 November 2010 - 12:33

Piet En Bep:

zo dat was weer een leuk verhaal laat je niet op lichten door taxi chaufeurs ze brengen je voor een euro naar een en terug kost het dan 20 euro fijne dag vandaag gr bep en piet

• 06 November 2010 - 14:42

Nou zeg jullie zijn zeker leker duk. Je schrijft dat jullie naar Ko Lanta, Ko Chan en Ko Khood willen. Lanta en de andere eilanden liggen wel 1500 km bij elkaar vandaag. Gaan jullie soms eerst naar het zuiden? Ko Khood si in ieder geval een echt paradijs, maar bedenk wel dar er echt helemaal niet is, behalve een aantal hotels. Wij blijven jullie volgen. Veel plezier verder

• 06 November 2010 - 17:08

Boudewijn:

Rustdagen komen die ook voor in het reisschema ?
    Dit gaat wel héél erg hard van stapel.

• 07 November 2010 - 02:20

Ik heb net pas jullie verhaal van 5 november (de tempeldag gelezen) haha, jullie zijn er in getrapt, aan de ene kant zonde van je tijd maar aan de andere kant is het ook weer een leuke belevenis. Je kan overigens veel beter een Taxi (meter) nemen. Die zetten de meter aan en zijn vaak de helft goedkopen. Die tuk tukkers weten wel hoe ze een toerist een poot uitdraaien. Bij ons lukt het ze niet meer. Ik las dus ook dat jullie naar Phi Phi gaan. Dat is echt een heel leuk eiland. Ga er vooral een snorkeltip maken en neem dan een bootje dat ook naar Maya Bay gaat. Dit is een paradijslijk strandje waar de film The Beach (met leonardo Di Caprio) is opgenomen.
    Wij zijn er twee keer geweest en het is er echt heel erg leuk. Wij hebben er 2 x 1 week in het Phi Phi Islan Village resort gezeten.

Voor wat betreft Ko Chang heben wij nog wel een leuke hotel tip. Het Kaibaebeachresort. niet te duur, mooie huisjes, goeie ligging en ook sávond is er genoeg te doen en te shopen in het plaatsje. Vanaf Cham kun je makkelij knaar de andere eilanden.

Have Fun

• 07 November 2010 - 10:33

Mona:

Hi meiden!!!
    Ik ben ff vandaag alles gaan lezen, heb er eerder ff niet aangedacht.. en jaaaahhaaa ik schaam me diep :-)
    Als ik t zo allemaal lees gaat het goed en is het heerlijk daar.
    Wat een verhalen zeg allemaal en wat zijn de mensen idd anders dan hier bij ons!
    Geniet er lekker van, kijk goed uit allebei en ik lees nu echt mee!
    dikke kus!!

• 07 November 2010 - 10:47

Dees:

Echt grappig om te zien, dat wij daar 2 jaar geleden liepen :)
    Schrijf idd die hotel/motel/hostel dingentjes maar op. Vind ik leuk, ga ik kijken op tripadvisor :) Zie ik tenminste foto's ;)
    Nog steeds jaloers, X uit vlaardigen

• 07 November 2010 - 11:05

Dochter:

hallo daar!

leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!
    jullie schrijven wel veel berichten hoor!! haha!
    grappig, ik zie het allemaal zo weer voor me!

dikke pakkerd. x

• 07 November 2010 - 14:17

Anouk:

Hoi,

Wij gaan 19 juni tot 10 juli, dus dat duurt nog even. Maar nu ik jullie verhalen hier zo lees krijg ik er wel super veel zin in. We moeten zeker een keer afspreken lijkt me leuk om alle verhalen te horen en foto's te zien. Tips zijn zeer welkom.

Geniet nog lekker van jullie vakantie en wij blijven de verhalen volgen.

Groetjes Anouk en Joost

• 14 November 2010 - 09:57

Sander:

aanstellers! is toch leuk een keertje in zo'n zijspan! haha daarvan had ik een foto willen hebben (kan naast mama's van-het-paard-afvallen-foto haha!)die foto van die waterval is trouwens echt mooi. heb besloten ook maar snel naar Thailand te gaan! ziet er zo tof uit allemaal, ook jullie verhalen. nu weer snel de volgende lezen. the marathon continues!