Tempels, tempels en zere voeten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Tempels, tempels en zere voeten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Tempels, tempels en zere voeten

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

05 November 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag stond er een tempeldag op het programma en het is anders gelopen dan we in gedachten hadden. Van tevoren hadden we een route uitgestippeld en toen we onderweg de weg vroegen aan een wildvreemde Thaise man vertelde hij ons dat het vandaag boeddhaday was en dat o.a het paleis van de koning in de ochtend alleen voor de Thaien open was en pas in de middag voor de toeristen. Hij vertelde ons ook dat de regering vandaag aan de tuktuk chauffeurs de benzinebonnen zou vergoeden. Dus dat de toeristen vandaag voor maar 10 bath ( 0,24) in de tuktuk zouden worden rondgereden en naar de andere tempels zouden worden gebracht. Wij kenden dat verhaaltje wel van het internet en werden gewaarschuwd voor het feit dat de tuktukmannen dan met de toeristen naar een winkel gaan en waarvoor zij dan een soort van commissie krijgen. Dus wij waren gewaarschuwd en gingen dus niet in een tuktuk en wij zouden wel even gaan lopen. Maar alles is toch verder weg dan gedacht maar kwamen toch bij een of andere tempel aan. Daar hoorden we van een gids die daar werkte weer hetzelfde verhaal, dat het vandaag de verjaardag was van Boeddha en dat alles in de ochtend dicht was en dat je voor maar 10 bath rondgereden zou worden. Mhm…2x hetzelfde verhaal door 2 andere mannen…zou het toch waar zijn dan?? Dus die man hield een tuktuk aan en wij werden netjes naar de staande gouden boeddha gebracht en de chauffeur zou wachten op ons. Dat gebeurde keurig. Daarna werden we naar een andere tempel gebracht en weer wachtte de chauffeur. Daarna begon de ellende want hij wilde toch even naar een shop toe. Wij wilden dat niet maar hij zei dat hij dan een benzinebon zou krijgen en dan kan hij weer een tijdje rondrijden. We hoefden niets te kopen.Dus toch maar meegewerkt om die man te helpen. Wij verplicht rondkijken in een zilver en edelstenenshop en na 5 min weer weggegaan. Daarna zei hij…we gaan nog even naar de kleermaker en toen hadden wij het spelletje door. Die tempels waren helemaal niet dicht en ook wij waren er ingetrapt ondanks dat wij gewaarschuwd waren. Dus wij werden boos op de chauffeur en hij ook op ons want hij gooide ons er bij de volgende tempel uit. Maar uiteindelijk zijn we een halve dag voor 24 cent rondgereden en wel wat gezien. Vervolgens zijn wij gaan lopen en lopen en kwamen we toch bij het paleis van de koning uit want een zeer groot complex is. Maar het was al wat later en het paleis ging al bijna dicht dus daar zijn we maar niet ingegaan. Toen naar de bekende liggende gouden boeddha van 48 meter ofzo die in de tempel Wat Pho ligt. Vervolgens weer gaan lopen en lopen en toen de rivier met een bootje overgestoken en naar de tempel Wat Arun gegaan. Heel bijzonder je kunt daar met een trap de tempel beklimmen. Het waren ongeveer 60 treden van een halve meter pff zodat je kin bijna bij je knie zat maar eenmaal boven gekomen had je een prachtig uitzicht. Na het genieten weer naar beneden gestrompeld. Onze voeten waren nu echt heel erg moe en en deden heel erg zeer en we hadden genoeg tempelglitters gezien dus het werd tijd om naar het hotel te gaan. Maar het was spitsuur en wij wilden een taxi nemen. Probeer dat maar eens….niet dus, dus wij weer lopen en lopen en toen waren wij er wel even klaar mee. Tuktuk aan de kant gezet en gezegd dat wij heel erg moe waren en dat wij nu gelijk naar het hotel wilden en NIET naar een shop. Hij begon met 100 bath, nou mooi niet want daar rij je het hele centrum voor rond dus uiteindelijk voor 60 bath naar het hotel gesjeesd want normaal rijden kunnen ze hier niet. Waarom zou je van een 2 baans geen 4 baansweg maken en waarom zou je wachten voor het rode verkeerslicht???Welnee, we scheuren lekker kris kras door het verkeer met die karretjes maar het rare is dat er nauwelijks ongelukken gebeuren maar die lui zijn dat hier natuurlijk al jaaaaaaaaaren gewend. Straks even iets kleins eten en dan de rugzak herindelen en vroeg naar bed want morgen gaan we toch naar Kanchanaburi en dat doen we met de bus die er dan 3 uur over doet en dan hopen we morgen al wat van de Birma spoorlijn en de historie te zien. We gaan proberen om wat foto’s te plaatsen maar internet is traag dus of het lukt?????
Oh ja die gekke thaien vinden het nu koud en dragen gerust warme truien en sjaals terwijl wij lopen te zweten van de hitte in ons hempie en korte broek…raar volk maar wel erg vriendelijk op wat irritante tuktukmannen na!
Tot de volgende keer maar weer
Grx van ons

Rinus: het thaise eten is veel te lekker dus als wij thuiskomen, wil Karin het wijntje wel en Diane de stamppot niet!!!!

Ina: lief dat je mama op de hoogte houdt, zal ze erg leuk vinden en wij ook

Dirk: wij gaan jullie niet treffen want wij gaan pas zo rond 15 november afzakken naar Koh Phi Phi en komen zo rond 22 nov aan op Koh Chang en dan zijn jullie alweer in het koude Nederland!!

Boudewijn: de floating market zit niet meer hier maar 60 km verderop en dat moeten wij helaas aan ons voorbij laten gaan maar zien een heleboel andere leuke dingen hoor

Piet: ga jij dat fotoboek maken dan haha of was dat de bedoeling niet???

Daisy en Broekie: dat jullie jaloers zijn, is geheel terecht haha maar Broekie…hoe was het disneygebeuren in Parijs???

• 05 November 2010 - 16:39

Dees:

Leuk om te lezen allemaal...als ik er weer aan denk voel ik mn voetjes ook weer, en de bijna doodervaringen niet te vergeten idd haha.
    Je zal zien dat het vanaf morgen een stuk rustiger is...
    Cynt en ik zijn toen ook naar kanchanaburi geweest..haha, ja leuke dag ;) vertel ik nog wel.

• 05 November 2010 - 17:10

Boudewijn:

De brug is een belevenis en lijkt in de verste verte niet op de brug uit de film. Maar toch als je er overheen loopt voel je bijna de geschiedenis van dat ding
    Al helemaal als je daarvoor de begraafplaats bezocht hebt. Je kan ook een treinreisje maken over die lijn. En wat héél leuk is op een vlot onder de brug door terwijl je zit te eten. Dit was zó Leuk !

• 05 November 2010 - 17:16

Jolanda:

Heel leuk om jullie zo te volgen. Jullie zien en maken veel mee!! Heel veel plezier nog.

• 05 November 2010 - 17:52

Mama:

wat leuk dat ik zo door ina op de hoogte gehouden word.ze gaat morgen kijken of ze ook uit kan printen,met hulp van denny.met mij is alles goed liefs voor jullie beiden.mamam

• 05 November 2010 - 21:24

Denny Vd G:

Hee Diaan en Karin,
    Leuk zo jullie belevenissen te volgen.
    Diaan je krijgt de groeten van je ex collega Michel Swartsenburg, Zat op de motor fiets bij P-HGL en is sinds kort een collega van mij geworden.
    Ik blijf jullie belevenissen volgen, En als het zo door gaat kunnen jullie er bij thuiskomst misschien wel een bestseller van maken ;-)
    Groetjes, Denny

• 06 November 2010 - 11:13

Je Broer:

Mooie verhalen. Lees iedere keer jullie stukjes. Maar ik begrijp jullie niet. Iedere keer lees ik dat het daar zo goedkoop is en dat je je voor nog geen euro de hele dag kan rond laten rijden. Nu lees ik dat jullie pijn aan je voeten hebben van het lopen. Of er waren geen tuktukies of jullie zijn knieppers hahahaha. Nog veel plezier en groeten uit het regenachtige Almere

• 10 November 2010 - 15:16

Broekie:

Feronnetje !! Leuk om te lezen man haha zo kom ik mijn laatste werk uurtje wel door! Disney was SUPERVET !! Al helemaal in de kerstsferen enzo !! Één en al gezelligheid dus ! Als je terug bent maar weer even meeten en kleppen !! Genoeg bij te praten !!

Ik ga snel je andere berichten en foto's lezen haha, Kus van moi en vast ook van El ;-)

x

• 14 November 2010 - 09:47

Sander:

hahahahah ohhh jongens wat een verhaal met die tuktuk chaffeur. achterbaks zijn ze zeg! maar wel lachen om een keer mee te maken toch!heb je weer een verhaaltje voor thuis. maar zeggen ze dus serieus elke keer dat het de verjaardag is van buddha? trap je ook maar 1 keer in dus.

snel weer de volgende lezen! (ik doe een marathon zoals je merkt...)