Dagje fietsen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Dagje fietsen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Dagje fietsen Bangkok

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

04 November 2010 | Thailand, Bangkok

Allereerst onwijs bedankt voor de berichtjes die zijn achtergelaten, erg leuk om te lezen. En nee broertje….zonnebanken zijn niet nodig want het is hier schitterend weer en erg erg warm dussssss
Redelijk goed geslapen ondanks een kleine jetlag en vandaag hebben we dus de hele dag door Bangkok gefietst met de thaise gidsen Paksoi en Mimi. Paksoi sprak redelijk goed engels en had zich de rol van grappenkanon toebedeeld en we hebben dus de hele dag door gelachen. Hadden een gezellige groep van 8 personen waarvan 7 nederlanders en 1 franse jongen die bij een nederlands meisje hoorde. Zijn begonnen met door het drukke verkeer, smalle straatjes en allerlei marktjes te fietsen. De mensen beginnen hier al erg vroeg met de marktjes en zij eten om 08.00 uur op straat al rijst met kip en groenten of een lekker gevuld soepie…wij kregen net een normaal ontbijtje weg!! Daarna hebben we een ander Bangkok gezien en daar ging het ons ook om. Weg uit de drukte en lekker langs het water en de groene velden fietsen. Bangkok telt alleen al 16 miljoen inwoners en dat is net zoveel als wij in heel Nederland hebben!! We zijn ook met de fietsen in de trein gegaan om in een ander stukje Bangkok terecht te komen. En daarna in de middle of nowhere een heerlijke lunch gegeten van nasi met kip, omelet en groente. Het was inmiddels al erg warm geworden en we hadden gelukkig wat wind van het fietsen. Met de fietsen de skytrain in en dan sjees je boven de wegen uit en heb je geen last van het drukke verkeer. Chinatown doorgefietst en overal zie je mensen en verkeer en kleine eetstalletjes waar de lucht van sate je tegemoet komt…ruikt echt erg goed maar nog niet geprobeerd! Het eten kost hier echt een habbekrats. In Chinatown hebben we pas gezien dat een heel klein gedeelte van Bangkok last heeft gehad en nog heeft van de overstroming. Huizen en straatjes die onder water staan en mensen die tot hun knieen in het water wonen, echt heel erg triest hoor!! Daar liggen wel de zandzakken opgestapeld bij de rivier maar het water is nu aan het zakken gelukkig. Geen idee hoe de rest van Thailand eraan toe is want daar krijg je hier echt niks van mee. Straks maar even op internet lezen hoe het in de gebieden is waar wij naartoe willen. Om 18.00 uur waren we terug bij het verzamelpunt en hebben we een geslaagde dag achter de rug. Mam, deze trip hebben we van jouw gift gedaan dus nogmaals dank je wel.
Je merkt echt dat je in Thailand veel aanspraak hebt en dat de mensen elkaar opzoeken omdat er veel mensen alleen reizen en het leuker is om met meerdere iets te doen. Wij zijn na het fietsen met Charlotte en Norman op de rivierboot gestapt en naar Koh San Road gegaan. Daar hebben we een overheerlijke Pad Thai ( soort bami met kip en groenten ) gegeten en vervolgens zijn we het bekende gebied ingelopen. Het is een soort Benidorm van Thailand. Je wordt constant aangesproken met do you want a massage, do you want cocktail, do you want tuktuk enz. Voor jongeren is dit enorm leuk en goedkoop eten en slapen in goedkope hotelletjes maar niks voor ons. Het is leuk om doorheen te lopen en de prullaria te bekijken en de sfeer te proeven maar dan gauw weer weg :-).
Daarna een taxi genomen en weer naar het hotel gegaan want die jetlag hakt er nu wel goed in hoor. Op tijd slapen dus en morgen gaan we de gehele dag op eigen houtje alle bijzondere en bekende tempels bekijken. Lekker met de boot op de rivier varen en overal uitstappen waar je maar wil en dat voor een bedrag van wel 22 eurocent!!!
De planning is dat we zaterdag uit Bangkok weggaan en dan de bus pakken naar Kanchanaburi waar de beroemde bridge over the River Kwai ligt en alles wat met de Birma spoorlijn te maken heeft. Blijven daar vermoedelijk 2 a 3 dagen maar dat is het mooie van niks boeken…we zien wel wat we doen en hoe lang we ergens blijven.
Dus tot gauw,

Liefs van Karin en Diaan

• 04 November 2010 - 16:37

Boudewijn:

Vooral niet de floating market overslaan.Dat is wel héél erg touristisch maar toch zeer de moeite waard. Wij vonden het onvergetelijk al was het alleen al de reis er naar toe in een bootje aangedreven door een automotor Héél hard en een herrie...fantastisch.

• 04 November 2010 - 17:40

Ina:

als ik dit schrijf ga ik eerst je moeder bellen ikga het weer laten lezen.jullie liggen dan al lekker te slapen.wat een verhaal al zeg.

• 04 November 2010 - 17:47

Piet En Bep Nijman:

ik heb gelezen ik spaar alles op en gaat er een boek van maken leuk hoor hi hi gr piet

• 04 November 2010 - 22:06

Rody:

Ben jaloers!

• 05 November 2010 - 00:39

Leuk dat jullie zo genieten. Thailand is ook gewoon een heerlijk land. Ik heb nog nooit iemand gesproken die het hier niet leuk vond.
    Ik lees dat jullie vanaf de 15e op een eiland willen zitten. Ik ben benieuwd welke jullie als eerst zullen nemen. Wij denken tegen die tijd op Ko Chang te zitten. De dag dat jullie er dan aankomen is onze laatste want wij vertrekken de 16 naar Jomtien en blijven daar tot de 20ste en dan zit het er voor ons weer op.
    Ik trouwens nog een tip.
    Voor 1.25 euro koop je een simkaart voor je telefoon (one2gall) bellen en smsen met een lokaal nummer is goedkopen en van NL kunnen ze jullie gratis bellen via 020 701 92 92, thais Nr intoesten en afsluiten met #

Groetjes

• 05 November 2010 - 08:47

Oxo:

people,

Nog een klein berichtje uit een ver verleden:) zodat jij ook nog een beetje op de hoogte blijft. Ik kan mij zo voorstellen dat de huidige ontwikkelingen in je hoofd blijven meespelen. Maar op je gerust te stellen. Het is nog steeds een status qou situatie.

Heel veel plezier nog in jullie warme zwembad.

liefs van het oxo team.
    R/t/M/E/P en C

• 05 November 2010 - 11:22

Gerard En Jan:

Hallo Meiden.
    Jullie genieten er wel van zo te lezen. Dit is het mooie dat je alles zelf kan bepalen wat je wil gaan doen. Geniet ervan. Want het is zo weer voorbij, als je bezig gehouden wordt.
    We zijn benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes. G en J

• 14 November 2010 - 09:23

Sander:

Koh San Road klinkt goed, moet ik maar eens heen! is dat waar de full moon parties zijn?