Erawan watervallen en hellfire pass - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Erawan watervallen en hellfire pass - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Erawan watervallen en hellfire pass

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

07 November 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal,

Wij begrijpen dat er een aantal mensen “ongerust “ zijn omdat we zo druk zijn maar wees gerust want nu is het even veel zien in een korte tijd maar vanaf 16 november gaan we heerlijk uitrusten op de eilanden met witte stranden en felblauw water :-)
Vandaag weer vroeg opgestaan en we werden om 08.00 uur opgehaald om overal naartoe gebracht te worden. Eerst naar de Erawan watervallen waar je 7 levels hebt en waar je vanaf level 2 gewoon flink moet klimmen om overal te komen. Maar het is een mooie natuur waar dus 7 mooie watervallen zijn. We zijn tot level 6 geklommen omdat we niet meer tijd hadden en hebben veel foto’s gemaakt. Diane heeft nog wel even gezwommen op level 2 echter de vissen knabbelen aan je benen en voeten dus snel het water weer uit hahaha. Gaan zo proberen om een paar foto’s te plaatsen maar het uploaden duurt erg lang!! Daarna een lunch van rijst met kip in zoetzure saus en wederom een pad thai ( ja het blijft lekker hoor ) en daarna vertrokken naar de hellfirepass. Daar staat de geschiedenis omtrent de bouw van de spoorlijn beschreven. Als je de film en de foto’s ziet en dingen erover leest dan is het echt gruwelijk wat de gevangen daar hebben meegemaakt en onder welke omstandigheden zij moesten werken. Ook zijn daar Nederlandse gevangenen tewerkgesteld en er zijn 100.000 gevangen overleden waaronder ook Nederlanders. Morgen gaan we naar de begraafplaats waar zij begraven zijn. Nadat we het museum bekeken hadden, zijn we een stukje gaan lopen over de plek waar de mannen gewerkt hebben en er lag een stukje rails ter nagedachtenis aan de gevangenen. Vervolgens weer in het busje gestapt om naar een of andere grot te rijden. Maar de gids zag de trein aan komen rijden en dacht…we gaan gewoon in de trein zitten en dan zien jullie de grot wel vanuit de trein!! Niet dus dus dat was jammer en het treinritje stelde niet zoveel voor maar het ging erom dat we reden over de beroemde spoorlijn!! Daarna weer naar de brug over the River Kwai maar die hadden wij gisteren al bezocht mar het zat nu eenmaal in het programma dus daar nog even rondgeslenterd, wat te eten gekocht en toen weer naar het hotel. Was ook wel weer even mooi geweest. Gaan zo maar eens even ergens een hapje eten en dan de schone was ophalen en de rugzak weer een beetje fatsoenlijk inpakken omdat we morgen hier weer weggaan. We nemen ipv de lokale bus een minibusje die ons rechtstreeks naar Ayyuthaya ( oude hoofdstad van Thailand ) brengt. We hebben geen zin om weer uit te zoeken hoe laat de bus gaat, waar die precies vandaan vertrekt, halverwege overstappen op een andere bus en dan maar kijken waar je uitkomt. Nee, wij gaan lekker zitten in een minibus die ons in 2,5 uur daar naartoe brengt en dan hebben we daar hopelijk via internet een kamer geboekt en dan gaan we in de middag een bezoekje brengen aan de tempels want die zijn er weer genoeg daar!! In Ayyuthaya blijven we 1 nachtje en vertrekken dan weer naar Bangkok omdat we vanaf daar 10 november het vliegtuig nemen naar het noorden nl Chiang Mai en daar blijven we vermoedelijk wel 5 dagen dus dan kunnen we lekker rustig aandoen.
We houden jullie weer op de hoogte!

Liefs van ons

OXO: fijne collega’s, ik had nog niet aan jullie gedacht maar moest wel toen ik de naam las hahaha. Jullie zijn vast heeeeeel hard aan het werk???? Hoe lang nog daar???

Boudewijn: fijn dat je bezorgd bent haha maar het gaat goed hoor en wij zijn nog jong he :)

Dirk: wij gaan idd eerst even de ene kant bekijken van de eilanden en vliegen daarna weer naar de andere kant en komen dan de kant van jullie op. Hopen dat het weer dan net zo goed is als nu. Bedankt voor de tips en als je nog meer tips hebt….

Maschja: lees je hotmail even. Alles goed met jullie ??

Levende have: jammer dat ik hier mijn uurtje rijden moet missen maar als alternatief ga ik wel op een olifant rijden. Suc6 met het MT :-)

• 07 November 2010 - 19:35

Maschja:

Lieverds,

Eerst even een reactie en dan ga ik snel jullie verslagen lezen. Maak je maar geen zorgen alles is ok hier!! Maar ik kon niet mailen vanaf het werk, dus vandaar dat jullie niets hebben gehoord. Ga nu eerst jullie verhalen lezen. Foto is te leuk!! Jullie zien er nu al relaxed uit. Wat is het tijdsverschil?? xxxx

• 07 November 2010 - 20:30

Mathilde:

Hier alvast even een reactie, ben net terug uit Parijs en moet jullie laatste 3 verhalen dus nog lezen, wanneer je een paar dagen overslaat dan heb je gelijk een avond nodig. Hier alles prima, leuke dagen gehad, alleen erg veel regen. Veel plezier voor jullie, groetjes vanuit Bergen op Zoom

• 07 November 2010 - 20:44

Rinus:

Hallo daar, reislustigen,

Je kunt me veel vertellen Kaar, maar tussen een paard en een olifant zit een groot verschil! Je realiseert je ook dat het "rijden" nooit meer hetzelfde zal zijn. . . . . .die 'dove en blinde' heeft een ander baasje gevonden!
    Jullie zijn wel met dieren bezig, paarden, olifanten, vissen die aan je tenen knabbelen, geen klein kruipend ongedierte in je bed gevonden?
    Ik lees het reisverslag met veel plezier, geniet en ja, de jaloezie kun je tussen de woorden door lezen.
    Kaar en Diaan, groet en x

• 08 November 2010 - 01:32

Ik heb zeker nog een tip.
    Ik lees dat het lang duurt om een foto te uploaden. Ik ken dat probleem nog van een paar jaar geleden. Als je via Mijn Home, klikt op fotos uploaden, kies dan de optie easyupload. Dat is een hulpprogrammatjes en als je dat gebruikt dan vliegen de fotos er in een mun van tijd op. Ze worden dan namelijk eerst verkleond voor je ze naar de server stuurt. Suc6 en ik hoiop dat het lukt want ik ben ook benieuwd naar jullie fotos.

• 08 November 2010 - 07:47

John:

Heel veel plezier en die knabbelende vissen kan je vangen en opeten. Toch??
    Mooie foto's

• 09 November 2010 - 03:26

Dirk:

Peterpan i snormaal 4500 per nacht, maar nu krijg je er 1 nacht gratis bij. De actie is officieel niet in het weekend, maar als je er naar vraag lukt het ook wel hoor, (bij ons althans wel) zolang ze niet vol ziten is voor hun alles meegenomen.

• 14 November 2010 - 10:07

Sander:

veeeeet die watervallen! wil ik ook echt eens doen! en fotos uploaden hoeft niet joh. gewoon doen als je thuis bent! duurt allemaal veel te lang in die aziatische landen haha!