Van Kanchanaburi naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Van Kanchanaburi naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Van Kanchanaburi naar Ayutthaya

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

08 November 2010 | Thailand, Ayutthaya

Hallo allemaal,

vanochtend eerst even naar de begraafplaats geweest waar de Nederlanders begraven liggen die zijn overleden tijdens de aanleg van de Birma spoorlijn. Het is een indrukwekkende plaats om te lopen en onwijs mooi aangelegd. Het is een heel groot stuk land met heel veel graven die keurig onderhouden zijn en alle 1800 Nederlanders liggen bij elkaar. Als je dan de leeftijden ziet dan zijn de meesten niet ouder geworden dan 20 a 25 jaar oud!! Het was erg erg warm vandaag en we hebben na ons begraafplaatsbezoek nog even lekker bij het zwembad gelegen. Om 13.30u kwam het minibusje die ons naar Ayutthaya bracht. Gisteren tijdens de tour zaten we in een busje met een Duits gezin. Gelukkig hadden we toen geen ruzie gemaakt want ze zaten nu weer bij ons in het busje hahaha.
Om 16.00u werden we netjes afgezet bij het guesthouse P.U inn die we in NL al op internet gevonden hadden. Het is enorm druk in het hotel en we zagen al dat er veel mensen hadden ingecheckt dus er was alleen nog een goedkopere kamer vrij. We zijn van een suite in Bangkok naar een iets kleinere kamer in Kanchanaburi gegaan en nu zitten we in een nog kleinere kamer maar met airco en een warme douche en meer hebben we niet nodig. We brengen nauwelijks tijd op die kamer door dus waarom veel luxe??? We betalen nu omgerekend 15 euro voor 2 personen dus dat is zeer oke en aangezien onze tickets van Chiang Mai naar Phuket waarschijnlijk erg veel gaan kosten, komt dit weer goed uit!!!
Bij aankomst hier werden we door een eindelijk goed sprekende receptioniste erop gewezen dat er een boottoer was die naar tempels ging waar je op de fiets niet kan komen en aansluitend was er een avondtoer van de tempels die mooi verlicht waren. Nou dat wilden wij wel en wij vroegen hoe laat we morgen die toer konden doen. Nee…het was nu direct en wel 5 minuten geleden haha. Dus wij hebben de tas op het bed gelegd en zijn maar weer gegaan. Op het water zag je pas goed hoe hoog de rivier nog staat en hoeveel huisjes er onder water staan. Echt bizar dat mensen voor hun eigen huis in het water zwemmen en met bootjes naar hun huis gaan. De mooiere huizen ( van de rijkere ) staan hoog op hun poten dus de rijken hebben er geen last van!! Triest om te zien hoor. Na de tempels werden we afgezet op een nightbazaar en daar zaten bijna alleen maar Thaien te eten dus wij hebben ook iets lekkers besteld maar we weten nu wel wat heet eten is want het was flink zweten geblazen. Daarna nog even met een soort van tuktuk langs de verlichte tempels gereden en toen lekker bij het guesthouse afgezet zodat we nu even een stukje tikken en dan even kijken of we nog iets gaan doen. Waarschijnlijk niet!!! Als jullie misschien denken dat wij uren aan het internetten zijn….nee hoor want dit wordt even snel in word getikt en dan overgezet naar de site! Morgen een fiets huren en op eigen gelegenheid de dingetjes bekijken. We hebben besloten om nog 1 extra nacht te blijven en dus vanaf hier woensdagochtend gelijk naar het vliegveld te gaan om vervolgens naar Chiang Mei te vliegen!! Dat wordt ook fantastisch! Gaan weer proberen om een fotootje te plaatsen. Mogen er maar 10 plaatsen dus gaan even kijken hoe we extra ruimte kunnen kopen!
Inmiddels kunnen we 100 foto's plaatsen dus kijk even in het fotoboek daar staan er nu meer in!

Tot morgen,

GrX Karin en Diaan

Rinus: tuurlijk weten wij het verschil wel met een olifant. Het zit m toch in zijn oren????En omdat het “rijden” anders is, moet ik bij thuiskomst dus weer veel oefenen!!! :)

Mathilde: fijn dat het leuk was in Parijs en jammer van de regen. Zullen een beetje zon opsturen want die hebben we hier genoeg.

Broekie: leuk gehad in Parijs?? Lekker misselijk geworden???
Mas: fijn dat alles goedgaat en ik heb je sms ontvangen

John: waarom moet alles opgegeten worden?? Wat een dierenliefhebber ben jij toch. Liever alles in je koekepan??

• 08 November 2010 - 14:59

Pascale:

Leuk hoor maar pffffff wat hebben jullie het druk! Doe mij maar een lekker ligbedje bij het strand! Nog veel plezier.

Ps: nog een 'echte' b2b tegengekomen?
    Groetjesssssssss

• 08 November 2010 - 17:31

Boudewijn:

Heerlijk om dit weer te lezen. Ik beleef het helemaal mee. Zie het zo weer voor me. Veel plezier !!!

• 08 November 2010 - 17:35

Mas:

geweldig om weer een verslag te lezen! ga nu snel de foto's bekijken!

x

• 08 November 2010 - 20:21

Rody:

Hey jullie! :-)
    Onwijs leuk om te lezen allemaal, moet wel regelmatig inloggen anders is het wel veel om te lezen in één keer, haha. Moet wel veel aan mijn opa denken als ik het lees! :-(
    Ik wil er heel graag heen, dus hopelijk volgend jaar! ;-)
    Veel plezier en pas op elkaar he!
    X

• 09 November 2010 - 09:15

John:

De boedha is heel mooi en indrukwekkend. De taxi niet. Daar moet je even niet instappen. (lijkt trouwens op een Opel uit Ztm)
    Lekker he thais eten. Geniet en pas op

• 09 November 2010 - 10:22

Dees:

Cynt en ik zijn daar toen ook geweest, ben blij dat ik nu weet waarom ze daar lagen ;) haha
    Geintje..