Fietsen langs de tempels - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Fietsen langs de tempels - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Fietsen langs de tempels

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

09 November 2010 | Thailand, Ayutthaya

Daar zijn we weer...

Na ons helemaal ingesmeerd te hebben met DEET tegen de muggen zijn we weer op pad gegaan. We zijn inmiddels helemaal lek geprikt door die beesten en dat zijn plekken die ontzettend jeuken en vreselijk groot en rood zijn.Onze benen zien er niet uit! Mja, lekker belangrijk.
Vandaag op de fiets bewapend met een tourist map op zoek naar de vele Wats….. op het eiland waar we zitten. Wats… zijn allemaal overblijfselen van tempels e.d van na de bombardementen van de Birmezen. Na de eerste Wat Maha That enthousiast begonnen met fotograferen. Na de tweede Wat Ratchaburana nog steeds enthousiast maar al iets minder foto’s. Het lijkt namelijk allemaal op hetzelfde. Net zoals met de tempels die nog wel heel zijn haha. Na de derde Wat… besloten we er alleen nog maar omheen te fietsen hahaha. De fiets is een ideaal vervoermiddel hier. Je komt van alles tegen, al moet je wel goed rekening houden met het links fietsen en dat valt niet altijd mee. Tijdens de middagstop werden we opgeschrikt door een harde klap maar een auto blokkeerde ons zicht. Bleek dat schuin voor ons 2 scooterrijders tegen elkaar aan gereden waren. Een van de twee bleef zeker 2 minuten doodstil midden op de drukke weg liggen. Wij dachten dat hij dood was want hij lag er best raar bij. Wat je dan ziet… of eigenlijk zie je niks. Niemand kijkt naar het slachtoffer om of raakt het aan en kijkt hij of hij nog leeft. Wij hebben getwijfeld om er dan maar naartoe te lopen maar wat kunnen we doen?? De auto’s rijden er gewoon omheen en na ongeveer 5 minuten kwam er een open vrachtauto waar wat mensen uitsprongen. Vermoedelijk was dat een soort van ambulancepersoneel want zij gingen met het slachtoffer aan de slag. Legden de man op een plank en hup de laadbak van de open vrachtauto in en wegwezen. Geen infuus, niet stabiliseren enz. De scooters werden aan de kant gezet en klaar is kees. Opgelost. Nou dan maar weer verder eten. Middags verder gefietst en nog veel wateroverlast gezien. Het schijnt niets meer te zijn vergeleken met een paar dagen geleden maar tis toch triest om te zien. Sommige huizen staan voor de helft onder water. Na de fiets ingeleverd te hebben, heeft Diane een nek/schouder massage genomen, was een heel spektakel. Het gaat er soms hardhandig aan toe!. De masseuse liep zelfs over Diaan dr rug maar na afloop voelde ze zich "iets "losser :-) Vanavond willen we eens wat anders gaan eten en zoeken we de KFC op. Even een keer patat maar wel weer met kip maar toch anders. Morgen een reisdag. Eerst met wederom een minibusje naar Bangkok centrum en dan nog even doorrijden naar het goeie vliegveld en dan om 13.55 uur vliegen naar Chiang Mai. Benieuwd waar we nu weer terecht komen maar we hebben al een guesthouse via internet vastgelegd met een zwembad, gratis internet en een wasservice dus dat moet goedkomen. Het weer daar is erg mooi en op de eilanden schijnt er nog steeds regen te zijn dus we gaan bekijken waar we nu het beste naartoe kunnen gaan. Misschien wel van plannen veranderen!!
Nu gaan we eten en op tijd slapen. Waarschijnlijk tot morgen

Liefs van ons

Pascal: als je naar Thailand gaat, mag je niet 4 weken op de eilanden luieren maar die tijd komt er wel aan :) B2B zie je hier echt niet helaas.

Maschja: laat je via de hotmail even weten hoe het met Malou is gegaan?

Ro: als je volgend jaar kan gaan, dan echt doen en wij hebben genoeg tips voor je

John: uhm je ziet hier geen duitse merken rijden hoor…alleen maar de aziatische merken dussss

Dees: jaja, je wist het echt niet he. Als je de foto wil hebben…

Matilde: voor jou morgen alvast een gezellige dag en we denken aan je!!

• 09 November 2010 - 12:43

Mama Nel:

Hoe gaat het, zijn jullie nog niet moe./HA HA HA./hier is alles goed,het is erg waterkoud,stuur eenbeetje warmte naar huis.Jaap heeft al op de fiets gezeten naar A H ,DUSWEER EEN STAP JE VOOR UIT.met veel plezier lees ik jullie stuk jes.ina zet ze op papier,.Nog fijne weken,pas goed op je zelf doe rustig aan ,groetjes van een bezorg de moeder.Veel liefs.Ook van Ina.

• 09 November 2010 - 13:01

Boudewijn:

Als je weer eens Europees wilt eten. Er is in het centrum van Chiang Mai een Duits restaurant. Dat is na al die dagen rijst een verademing. Groetjes !

• 09 November 2010 - 13:28

Dochterlief:

sawadee ka!

wat een mooie foto's!!
    super leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen! ben jaloers! hier is het koud, brrr!

dikke kussen &
    mama, I love you!!

PS ook kusje van sannepan!

• 09 November 2010 - 13:45

Piet En Bep Nijman:

ha meiden gaat wel goed met lekker eten diaan vind dat wel lekker rijst het zijn ook mooie foto,s het is hier koud gr bep en piet

• 09 November 2010 - 15:13

Mathilde:

Lief dat jullie al aan me hebben gedacht. Ga lekker werken op mijn verjaardag, daarna lekker 4 dagen vrij om mijn praktijkruimte af te maken. Op dit moment vies weer, maar heb gelukkig tussen de middag nog lekker droog rondje kunnen lopen. Voor jullie goede vlucht en op naar het volgende avontuur. Groetjes Mathilde

• 09 November 2010 - 17:44

Dees:

Haha ja das nog het mooie, we hebben wel foto's ;)
    Spreken jullie trouwens al een beetje thais??
    Sawadee Mai?? Kampukha...En als ze vragen hoe het eten smaakt..dimakhma (weet alleen nie of de spelling goed is :)

XX

• 09 November 2010 - 19:30

Randolf:

Dames,

Ben vandaag begonnen met lezen. Doen jullie nog iets anders dan een verhaal schrijven. ;-)Kan begrijpen dat jullie bekaf zijn 's avonds!! Je hebben het in ieder geval wel naar jullie zin. Dat is het belangrijkst. Geniet ook de komende dagen nog even. Zal het nu een beetje gaan bijhouden. :-)

xR

• 10 November 2010 - 02:02

Wat mij betreft zijn de mooiste stranden op Ko Chang te vinden aan Klong prhau, Kae Bea en lonely beach. Vergeet white sand want dat is echt verschrikkelijk. Zeker nu de maan laag staat en het water dus hoog, is er amper nog strand over en het is volledig uit zn jas gegroeid. Wat betreft budget.. hou er rekening mee dat hioe meer afgelegen en stiller de eilanden, des te duurder. Als je erg mooi en goedkoop wil zitten dan kun je op Ko Mak naar Suchanaree (zie fotos van onze eerste dag Ko Mak). Als er te veel wind staat kun je naar de andere kant van het eiland (5 minuten met de auto) en daar heb je Island Hut en nog veel meer goedkope hotelletjes. Er zijn daar heel veel backpackers. Ik zou je ook aanraden niet van t evoren te boeken maar er gewoon heen te gaan zodat je kan onderhandelen. Het Hotel waar wij nu zitten hebben wij ook kunnen verlagen van 2500 naar 1700 Bath. Ook op Ko Chang er gewoon heen gaan en onderhandelen. Scheelt echt heel veel.

Suc6 en veel plezier in Chang Mai.

P.s de bus van BKK Ekamai of Savarnabhumi naar Ko Chang is maar 250 bath PP en je zit in een prima airco bus.

• 10 November 2010 - 15:53

Mona:

heeeee muts.. zie dat je al mega vies bruin bent geworden in dat ff.... hoe kan ik dat nou bijhouden onder die zonnebank??!!!
    Alles nog steeds okee daar zo te lezen.. heerlijk hoor!! Genieten nog!!
    xxx

• 10 November 2010 - 20:56

Maschja:

Hee ThaiThaipoppen,

Heftig verhaal over het ongeluk! wat een andere wereld! Gelukkkig maken jullie veel meer leuke en fijne dingen mee, dan nare dingen. Het is duidelijk dat jullie genieten van deze fantastische vakantie! Mag ook wel, na een jaar hard werken! Lekker chillen, mooie tempels bekijken, sportief op de fiets en ..... tijd voor elkaar!! De foto van de babyolifant is geweldig, wat een lief dier. Misschien leuk als huisdier voor Maloukiekeboe? Lieverds, geniet nog, ik ga snel jullie andere verslag lezen. xxx

• 10 November 2010 - 21:52

Rinus:

Hallo daar meiden,
    Ik volg jullie verslag op de voet. Eén advies hebben jullie in elk geval opgevold "genieten". Doe dat maar daar, hier heerst een verkoudheid, die minimaal zo erg is, maar ik denk veeeel erger, dan die paar muggen. Daarnaast ben ik een man en wij voelen alles veel erger dan meisjes! Er gebeurt hier niet veel, alleen de tombola van wie gaat waar naar toe en dan heb ik het niet over reizen!
    Zaterdag komt Sinterklaas aan, dus een drukte van belang, met name op stal. Schimmels gepoetst, het rode hoofdstel gevonden en Ruub bereid en in staat.
    Ik ga maar naar bed, een beetje uitzieken. Wordt ook een beetje niet goed van dat genieten van jullie. Jaloers? Nee. . . . .natuurlijk niet!
    Geniet en ik blijf volgen,

x

• 10 November 2010 - 22:31

Dees:

Huh vandaag geen verslag? :(

• 14 November 2010 - 10:20

Sander:

vette foto die van die olifant! alleen vind ik dat die beesten in de natuur horen en niet als chihuahua's behandeld moeten worden..