Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

11 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Iedereen weer bedankt voor de reacties, voor ons leuk om te lezen!!
We hadden gisteravond geen internet dusss

Gisteren dus een reisdag gehad. Na twee busritjes en een vlucht van Bangkok naar Chiang Mai veilig aangekomen in het Chiangmai Thai House. Opgehaald door een chauffeur die een bordje omhoog hield met de naam GREETZ for ChiangMai thai house. Wij moesten daar naartoe dus meegegaan. Hier aangekomen vroeg de man van het guesthouse naar onze namen. Wij zijn Diane en Karin. Die namen kon hij niet vinden, wel de naam Greetz ???!!! Nu bleek dat hij dacht dat Diane Greetz heette daar zij een aantal keren met het hotel had gemaild en onder de mail greetz had gezet dusssssssss grappig misverstandje. Chiangmai thai house blijkt een geweldig onderkomen vlak bij het oude centrum en de winkels. Er zit hier zelfs een Mac Donalds en een Starbucks!! We blijven hier tot en met de 16e. Dat is best lang maar we hadden een dilemma met de vlucht boeken van Chiang Mai naar Phuket. Omdat wij tot het laatst gewacht hebben ivm het weer op de eilanden zijn we erg laat met boeken dus de vluchten zijn gigaduur. Alles afgewogen, hebben we nu voor 16 november een vlucht geboekt naar Phuket met een stop op Bangkok. Daar verliezen we een paar uur mee maar het scheelde gewoon veel geld en daar kan je veel te leuke dingen voor doen hier. Op aanraden van de taxichauffeur Pad thai gegeten bij een tentje vlakbij het hotel. Het bleek een tentje te zijn dat romantisch verlicht was met tl buizen en allemaal tafeltjes op een rijtje haha. Voorin de zaak staat een dame als een gek te bakken en te koken. We kregen een bord met versgemaakte Pad Thai dat zoals altijd bestaat uit verse groente, noedels en stukjes kip en 2 ijzeren bekers met een kan water en een bord met extra groente en dit alles samen voor wel voor 75 Bath= 1.80 euro. Dat is echt haast onmogelijk en het is de beste Pad Thai die we tot nu toe gegeten hebben!!! Daarna voor het eerst een kop koffie en thee bij de Starbucks genomen en daar betaal je 170 bath dus daar kan je bijna 2x voor eten maar de internationale dingen zijn gewoon wat duurder. Nu nog even kijken wat we hier verder gaan doen maar we willen heel graag een dag met de olifanten op pad dan mag je ze eten geven, ze wassen en met ze zwemmen. En dan ga je ook nog 1 uur door de natuur wandelen op de rug maar ZITTEND ACHTER DE OREN en niet in zo’n mandje. Dat schijnt verschrikkelijk te zijn voor de olifanten want dat mandje is zwaar plus twee mensen erop en dat is olifant onvriendelijk. Ze kunnen heel veel gewicht trekken maar niet dragen. Er zijn nu al reisorganisaties die deze excursies niet meer gaan aanbieden omdat die beesten mishandeld worden om kunstjes te leren e.d!! Wij gaan daar niet aan meedoen en hopelijk meerdere toeristen niet!!!
Morgen gaan we een halve dag door de natuur van Chiang Mai fietsen en daarna lekker luieren bij het zwembad. Het weer is hier fantastisch en de mensen super vriendelijk. Hier voelt het echt weer goed en heel relaxed. Ik hoorde dat er in NL een storm aankomt…vervelend zeg en we zullen aan jullie denken :-)

Sawadeeka

Maschja: lang zal ze leven, lang zal ze leven…hiep hiep hoera. We denken aan je.Kus van ons vanuit Chiang Mai

Mathilde: gezellige verjaardag gehad??

Mama: zoals je kan lezen, hoef je niet ongerust te zijn want het gaat supergoed. Fijn dat het zo goed gaat met Jaap en dat hij nog durfde te fietsen. Doe hem de groetjes oke. We bellen volgende week X

Randolf: dit kost 10 min tikken dus is geen moeite en het is tevens een reisdagboek voor onszelf voor als we later groot zijn :) Alles goed in PiNo??

Dees: we kennen al 2 woorden…sawadeeka en pad thai hahaha en de rest hoeft niet want ze spreken hier zooooooooooooooo goed engels !!!!!

Mas: mochten we morgen geen internet hebben dan zingen we ook voor jou lang zal ze leven. Nu mag je even 3 weken iets ouder zijn dan ik. Alles goed gegaan met Malou??

Rinus: weet je nou nog steeds niet dat sinterklaas niet bestaat?? Laat je maar lekker verzorgen door Elly.

• 11 November 2010 - 09:09

Dees:

Haha nou dat is genoeg. Misschien kampukha =dank je wel. En Sawadeemai = hoe gaat het.. :)
    Ik ben van alle talen, dat begrijp je.
    Maar echt super dat jullie tot nu toe goed weer hadden. Hopen dat het op de eilanden beter wordt. Is namelijk echt de moeite waard, maar dat wisten jullie al.
    Nou dikke kus aan de olifantjes.
    X

• 11 November 2010 - 09:40

Randolf:

Ik was gisteren al geschrokken...Waar is het verhaal?!?! Ben vandaag gelukkig gerustgesteld. ;-)
    Geniet van de heerlijke gerechten. Lijkt mij super. In PINO gaat alles goed. De kans op verlenging OXO is groot. Geniet dus nog goed daar met z'n tweeen!!!

xR

• 11 November 2010 - 11:42

Boudewijn:

Leuk bij de oliefanten die lusten wel een banaantje van je. Hele kammen gaan er zomaar in.Er is ook nog een reisje op een vlot mogelijk. Dat vervoermiddel hadden jullie nog niet gevruikt.En daar was ook nog de mogelijkheid van een tochtje op een ossenwagen. Moet je wel op de voorste zitten alles er achter zit stof te happen. Groetjes !!!

• 11 November 2010 - 11:56

Mathilde:

Dank je wel voor jullie leuke kaart, hij was prima op tijd. Hopelijk hebben jullie de regencapjes niet nodig tijdens jullie vakantie. Hier inderdaad storm. Wij lekker aan klussen. Komt helemaal goed. Voor jullie fijne dag en voorzichtig met de olifant.
    Groetjes uit Bergen op Zoom

• 11 November 2010 - 13:14

Lies:

Sawaddie Meiden,

Sabaaj die mai?
    Super om te lezen!!!de storm is hier net begonnen....Ik ben erug jaloers.

Khoh hai sanoek!!!!

Laa kohn

• 11 November 2010 - 13:48

Arjen En Nancy Blok:

Hallo Karin en Diane, nu even gelegenheid om jullie mailen. Wij zitten inmiddels op Ko Kut (of Ko Kood). Wij vonden Ko Chang erg druk en de stranden niet zo mooi als verwacht, bovendien veel kwallen. Wij komen hier ook echt voor het strandleven en af en toe een uitje; Brommerrijden op Ko Chang zagen we niet zitten, ze rijden daar echt als idioten. De kleine eilanden zijn meer ons ding, dit ko Kood is echt geweldig, we hebben goed weer (niet altijd zon, maar dat hindert niet, want de temp is goed en dat leest makkelijker). Enig nadeel is dat er qua eettentjes niet zoveel keuze is. We verkassen morgen naar een fan-hut, want we houden sowieso niet van airco en de bedden in de kamers zijn echt knetterhard. We hebben vandaag gevraagd om een fan-hut te bekijken en die bedden lijken veel zachter en de hutjes zien er gezellig uit. Maandag of dinsdag gaan we waarschijnlijk richting Ko Mak. Ko Chang laten we verder links liggen al kunnen we ook niet echt een oordeel geven over de rest van het eiland. Waar je in ieder geval niet heen moet gaan is White Sand Beach (daar wil ik nog niet dood begraven liggen) Wij kwamen met de taxi naar de ferry ook langs lonely beach en dat zag er al wat vriendelijker uit. Aana Resort is op zich prima, maar te duur voor wat ze bieden. Veel plezier nog, wij waren 10 jaar geleden voor het laatst in Chang Mai.
    Groetjes, Nancy & Arjen

• 11 November 2010 - 14:19

Ruud En Toos:

Hallo meidens eindelijk jullie verslagen gelezen. Heel erg leuk en allemaal bekende plekjes gelezen. Wij hebben ons aangemeld met ons email adres en kijken met plezier uit naar de reisverslagen. wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie, hopelijk duurt het nog heel erg lang voor je weer in Zoetermeer terug bent. Het stormt hier als een gek, dus we zijn best wel een beetje jaloers op jullie haha. Lieve groetjes van ons en kijk uit!!!!!!!!

• 11 November 2010 - 15:38

Als ik jullie was zou ik niet meer sávonds met de bus gaan want Trat is nog een heel eind bij de pond vandaan en is een dorpje waar echt geen toerist komt. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar zo laat op de avond nog onderdak kan regelen.

Neem een hotel ik BKK en de eerste bus van 6.30 vanaf de Ekamai busterminal.4.5 uur later sta je bij de pond en die rit kost 250 bath.

De bus vertrekt om
    06:00 | 07:00 | 09:30
    11:00 | 12:30 | 14:00
    15:30 | 17:30 | 19:30
    20:30 | 22:00 | 23:30
    dit zijn de tijden vanaf Ekamai busterminal

• 11 November 2010 - 17:02

Jolanda:

Nou het olifantrijden moet geen probleem zijn. Denk aan de lessen van Arie en het komt vast helemaal goed. Misschien kun je een grote volte proberen. Heel veel plezier!!!!!!!

• 14 November 2010 - 10:31

Sander:

HAHAHA. wat zijn die thaaien toch lekker snugger. met hun ''Ms Diane Greetz''. En door jullie Pad Thai verhalen krijg ik echt honger... helaas moet ik het doen met een boterham en pindakaas :( en goed dat jullie niet op die olifant gingen met zo'n mand! had al eerder zulke verhalen gehoord en dat is echt wreed.... Chiang Mai klinkt echt vet trouwens!!! lekker touristisch vooral maarja dat hoort erbij he....