Fietstocht en nog een keer fietsen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Fietstocht en nog een keer fietsen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Fietstocht en nog een keer fietsen

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

12 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag 11 en vrijdag 12 november

Gisteren de fietstocht door het zuiden van Chiang Mai gedaan en dat was erg leuk. We waren met nog 3 vrouwen, 2 uit Londen en 1 uit Zurich dus dat was de hele dag engels kletsen maar wel gezellig. We hebben weer een ander stukje gezien en ook de mooie natuur hier en uiteraard wat tempels en ruines. Daarna weer een warme lunch en dat is zeker erg lekker maar we vinden af en toe 2x warm eten op een dag wat veel dus gaan wat vaker proberen een sandwich of zoiets tussen de middag de eten. De gids sprak aardig Engels en legde ook een hoop dingen uit en dat was in Bangkok niet zo!! Geboekt in NL bij clickandtraveling. ( of zoiets ) Na de fietstocht zijn we even gaan ontspannen bij het zwembad want het is hier echt heel mooi weer. Hebben jullie de storm doorstaan, wat een verschil met ons en wij kunnen ons nu even niet voorstellen hoe het weer bij jullie is!!! Blij dat we de kou even 4 weken ontlopen. We hebben ‘s-avonds een lekkere nasi en een thaise curry met aardappel ( Karin ) gegeten en toen naar de beroemde nightmarket. Wat een drukte zeg. Er staan wel honderden kraampjes naast de weg en je kan echt van alles krijgen maar weer een hoop gooi en spijtwerk zeg maar. Wel allebei nog een leuk bloesje gekocht. Ze beginnen met een hoge prijs uiteraard en dan lachen wij en lopen al 1 stap weg. Dan gaan ze ineens een heel stuk zakken met de prijs en dan lopen wij weer een stap weg. Vervolgens roepen ze hard achter je aan wat jij er voor wilt betalen hahaha. Dus wij hebben hopelijk niet teveel betaald!!! Omdat wij maar 1 kant van de markt hebben gezien, gaan we gauw de andere kant nog een keer bekijken.
Vanochtend bij een tentje in de buurt van het hotel ontbeten want het ontbijt zit nagenoeg nooit bij de prijs inbegrepen dus kan je zelf wat uitzoeken. Het ontbijt is relatief duur in verhouding tot het avondeten maar voor Nederlandse begrippen nog laag! Beleg kennen ze hier niet dus je hebt de keuze uit: gebakken ei, gekookt ei, omelet en geruld ei!!!! Wel een bruine/witte geroosterde boterham erbij of een croissant. Karin neemt tegenwoordig lekker de yoghurt met muesli en vers fruit. De verse fruitshakes zijn hier trouwens ook onwijs lekker!! Omdat wij onze kamer maar tot vandaag hadden, zijn we 1 etage gezakt met onze spullen en nu hebben we voor de laatste 4 dagen een kamer zonder airco maar met fan en die kost wel 10e per nacht met z’n 2en dus waar heb je het over??? Wij kunnen echt iedereen dit hotel aanbevelen. Het wordt 10 keer per dag schoongemaakt en iedereen loopt hier lekker op zijn blote voeten. Het ligt enorm centraal en de supermarkt 7eleven ( dat kan je vergelijken met een kleine AH. ) en het centrum zitten om de hoek. Wat in verhouding wel prijzig is, zijn de excursies want dan weten ze de toeristen wel uit te knijpen hoor. Voor 1 excursie kan je hier twee weken ontbijten, lunchen en dineren. Maar we zijn hier nu toch dus gaan we gewoon leuke dingen doen en bekijken!! De 13e maand is in zicht :-)
Ergens in de buurt een fiets gehuurd en we zijn maar weer eens op tempeljacht gegaan want we kregen al bijna afkickverschijnselen. Er staan er hier in het oude centrum genoeg en gelukkig lijken ze allemaal weer op elkaar. Door het fietsen zie je wel erg veel en we hebben een goede indruk gekregen. Chiang Mai is echt enorm leuk en relaxed.
We hebben ook de vlucht van Krabi naar Bangkok voor 22 november geboekt om door te reizen naar het eiland Koh Chang dus nu hebben we alle vluchten geregeld en dat is ook handig want dat scheelt een hoop gestress om te zoeken!! Morgen is de dag dat we naar het olifantenkamp gaan en daar hebben we enorm veel zin in. Beetje wandelen en zwemmen met die grote beesten en dat moet een waanzinnige ervaring zijn dus dat horen jullie uiteraard. Ze zijn in het oude centrum een groot podium aan het opbouwen en overal hangen mooie gekleurde lampions dus er moet iets bijzonders zijn en dat gaan we straks even bekijken. Ook gaan we weer lekker bij het beroemde tentje de Pad Thai van 0,50 eurocent eten, echt de lekkerste in de omgeving. Nou tot gauw maar weer

Oh ja de sextoerisme viert hier hoogtij. Je ziet heel veel mannen in de leeftijd van 55 tot 75 jaar en die hebben of een jong thais vrouwtje aan hun arm hangen of een jonge thaise jongen. Het blijft enorm wennen maar Chiang Mai staat er ook om bekend.

GrX Karin en Diaan

Mama en Ina; hebben jullie de foto’s al bekeken in het fotoboek. Onder onze foto zie je dat fotboek staan . Verder alles goed in Zoetermeer??

Randolf: OXO verlengen?? Prima hoor, kan ik vanaf hier weer in de relaxstand :-)

Buurtjes; enorm leuk dat jullie zo meeleven en 30 november zijn we weer terug ( helaas haha )

Lisetje: dat je jaloers bent, is geheel terecht haha maar wie gaat er 4 december naar Indonesie als het in NL heel koud is?? Alles goed met je?

Maschja: hey Bep, waarom heb je gisteren op de speciale dag je hotmail niet bekeken?? X

Mona: leuk dat je ons volgt. Is alles goed met je en in PiNo?? Ik heb al 10 sec aan het werk gedacht :-)

Rinus: ouwe sinterklaas, al een beetje opgeknapt. Het is natuurlijk ook veel te koud voor je. Sturen wel een klein beetje warmte op :-)

• 12 November 2010 - 11:34

Maayke En Denise:

Hooooi mam,

Heb je net een mail gestuurd!
    Super gaaf wat jullie allemaal doen!!
    Ben benieuwd naar het verslag van de olifanten..
    Heel veel plezier nog daar!

Haha denies en ik herkennen echt bijna alles van wat jullie schrijven! Zien het zo weer voor ons!

Geniet ervan!

Kusje xx
    Maayke en Denise

• 12 November 2010 - 12:05

Rob:

Al 10 seconden aan het werk gedacht. Dat is zo'n zonde van je tijd. Zorgen jullie er wel voor dat Bangkok een beetje droog is voor wij 19 januari die kant op vliegen?!

• 12 November 2010 - 13:21

Boudewijn:

Wat nou kou? Dat beetje wind misschien. Maar Karin zeg jij maar tegen GREETZ dat ik de kachel op de 30e voor haar hoog zal zetten. Ha, ha, ha

• 12 November 2010 - 13:45

Piet En Bep:

ha meiden wat bedoelen jullie met die mannetjes van 75 ik was in zoetermeer wel leuk al die verslagenje kan zien dat jullie veel raportentikken wat een verhalen leuk hoor om te lezen groetjes bep en piet en poot van binky doei

• 12 November 2010 - 13:53

Je Broer:

Doe de groeten aan DOMBO hahaha. Lees nog steeds jullie reisverslagen maar wordt al moe van het lezen. wat zijn jullie druk op de vakantie. Hierheen, daarheen, dit doen en dat doen. Geef mij maar een lekkere all-in vakantie. Niets doen en lekker genieten hahaha.

Doe voorzichtig en geniet ervan.

• 12 November 2010 - 14:21

Maschja:

Zo jaloerssssss!! de olifantenboerderij!! Dat lijkt me helemaal te gek! Kijk uit naar het verslag. Veel foto's maken he? en een filmpje! Het is nog steeds zwaar genieten he? Mooi! dikke kussen

• 12 November 2010 - 16:39

Denny Vd G:

Hoi Diaan en Karin,
    Van de week mijn moeder geleerd hoe ze moet printen, Ieder reisverslag van jullie zet ik dus incl. de foto's in een mail, zodat mijn moeder alleen maar de print knop hoeft in te drukken en daarna met haar nog vochtige afdrukken naar nummer 36 kan rennen ;-)
    Ze zijn dus van al jullie avonturen op de hoogte. hihi..
    De storm is hier ondertussen behoorlijk afgenomen en de schade is mijn inziens niet noemenswaardig, We gaan nu een weekend van intensieve regen tegemoet, (een voorteken van een goede koude winter) dus als ik jullie was zou ik nog een paar maanden bijboeken.
    Veel plezier daar verder en geniet ervan.
    Denny

• 12 November 2010 - 19:08

Rinus:

Ja meisjes, ik ben al weer een beetje opgeknapt. Natuurlijk was ik (volgens Elly) bijna terminaal, maar dat moet je met een korrel zout nemen, of met een kilo!
    Toch gaaf, als ik die verslagen zo lees. Hier heeft het behoorlijk gestormd, maar de schade valt mee. Wel mooi als je de zee ziet, geweldig. Dat neemt niet weg dat ik jullie reisverslagen met belangstelling en genoegen lees. Het eten daar is goedkoop en goed, dat hebben die meiden van ons me ook al verteld.
    Geniet er maar van en die verwijzing naar die kerels van tussen de 55 en de 75. . . . . .dat ging toch niet over mij?Kan niet trouwens, want ik ben net veertig, of zo!
    Ik blijf jullie volgen en Kaar, als ik nieuws heb, laat ik het je weten.
    x

• 12 November 2010 - 19:50

Randolf:

Als ik al dat eten zo lees, krijg ik spontaan weer honger....Weer is idd klote hier!!!:-(

Verder geen bijz. vanuit Pino.

Geniet ze!!

xR

• 14 November 2010 - 10:44

Sander:

dankjewel jongens. door jullie verhalen achter elkaar te lezen heb ik zo'n honger gekregen dat ik mac donalds heb besteld op werk......

• 14 November 2010 - 10:48

Sander:

en JA, het is nog geen eens 12 uur....