Fietstocht noorden Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Fietstocht noorden Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Fietstocht noorden Chiang Mai

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

15 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Zijn we weer!!

Gisteravond nog even een paar uurtjes over de beroemde zondagsmarkt geslenterd. Nou ja er viel weinig te slenteren want het leek wel of heel Thailand daar liep. Dus aanschuiven maar achter de meute. Er stonden heel heel veel kraampjes en we hebben ze niet geteld maar het kunnen er zomaar over de 1000 zijn. Heel veel ambachtelijke dingen en uiteraard veel eetkraampjes want eten is heel belangrijk voor de Thaien! Toch maar een paar kleine dingetjes gekocht waarvan je denkt als je eenmaal thuis bent...wat moet ik ermee haha.
Vandaag hebben we de fietstocht ten noorden van Chiang Mai gedaan. Waren met een Nederlands echtpaar Erik en Marly en hun dochtertje Hanna van bijna 4 jaar en met Wim uit Naaldwijk die in Delfgauw werkt dus ik moest helaas even aan mijn werk denken :-). Het was erg gezellig en lekker makkelijk om Nederlands te kletsen en dan hoor je van de anderen weer hun verhalen wat een ieder in Thailand meemaakt. De vragen zijn eigenlijk altijd: waar kom je vandaan, hoe lang reis je rond, waar ben je al geweest in Thailand en wat ga je nog doen?? Het was vandaag erg warm en we moesten soms flink klimmen met de fietsen maar daardoor zie je weer een mooie natuur en leuke dingen onderweg. Wederom een lekkere lunch gehad, bestaande uit een bord nasi, mandarijnen en bananen en cake en rijstwafeltjes dus dat is elke keer weer goed geregeld.!! Om 2 uur waren we weer terug en zijn we nog even heerlijk bij het zwembad gaan liggen en hebben we nog even van de zon genoten. Vanavond de laatste keer bij ons Pad Thai tentje eten en onze rugzak met de schone was inpakken want we gaan hier morgenvroeg weg. We zijn hier 6 dagen gebleven en dat is best lang maar we hebben het hier onwijs naar ons zin gehad en de sfeer is hier super relaxed en je kan veel leuke dingen doen vanuit hier! Morgen hebben we de vlucht naar Bangkok en dan even een paar uurtjes daar wachten en dan vliegen we door naar Phuket. Daar blijven we maar 1 nacht ( noodgedwongen ) en nemen de volgende ochtend de 1e boot naar het eiland koh Phi Phi wat erg mooi moet zijn en waar we de beroemde stranden gaan zien en waar we eindelijk gaan snorkelen! Zit dat ding niet voor niks al 2 weken in onze rugzak! Dus morgen een reisdag voor ons en dan kunnen we na 2 weken “druk “geweest te zijn lekker nog 2 weken gaan luieren op de mooie eilanden!

Doei doei

Piet: taart van maison Kelder??? Oh oh is dat wel goed voor je :). Ga ook aan de rijst joh want die Thaien zijn allemaal super slank!!

Ruud en Toos: ja onze benen hebben ondanks de mahoutbroek inderdaad ietsjes geleden onder die harde lange haren van die olifanten haha maar je moet er wat voor over hebben. Hebben jullie deze reis ook al een keer gemaakt??

Ro: dit is juist niet zo toeristisch want je zit niet met zo’n stoeltje op de rug maar puur natuur zoals een mahout dat ook iedere dag doet! Alles goed met je??

Bumper: leuk wat van je te horen. Dus je moet alweer zo snel naar het ziekenhuis?? Heel veel sterkte en ik denk aan je!!

Rinus: ach voor jou maakt het geen verschil toch…een olifant of een paard?? Heeft 4 poten/benen en je kan met beiden niet overweg dussss. Nog maar 14 dagen hier en het gaat ineens erg snel maar we genieten inderdaad volop. Zijn benieuwd naar dat andere en we hebben allebei een naam in onze gedachten. Kijken of dat uitkomt!!

John: het maakt voor jou niks uit toch wat er in je koekepannetje belandt?? Maar of een olifant in je vriezer past ??? :-)

• 15 November 2010 - 14:57

Broekie:

Jezus Feron, jullie hebben al (te) veel gedaan !! Wel leuk hoor !! Nu lekker relaxen.. !! Geniet er nog even van !

Kus!

• 15 November 2010 - 17:42

Ruud En Toos:

Wederom een leuk verslag en ja wij zijn ook naar Thailand geweest een aantal jaren geleden maar niet zolang als jullie. Wij hadden een georganiseerde reis van 13 dagen met een groep van 13 mensen heel erg leuk. Wij genieten mee van jullie reisverslag. Ga heerlijk nog twee weken genieten. Groetjes van ons.

• 15 November 2010 - 18:57

Mathilde:

Nou Karin, wanneer ik de verslagen zo lees dan begint jouw vakantie al aardig op die van mij te lijken. Fietsen, fietsen en fietsen, ben blij voor je dat je de komende twee weekjes lekker mag niksen. Wanneer het met de kilotjes iets uit de hand loopt, geen nood, mijn kamer is klaar en ben er helemaal blij mee. Dus je kunt gerust op consult komen.
    Genieten jullie er maar lekker van, groetjes uit Bergen op Zoom.

• 15 November 2010 - 19:29

Piet En Bep:

ha karin en diane verslag weer gelezen ook wel fijn dat je ook nederlanders ontmoet is wel fijn dat je weer een bord rijst voor je neus krijgt met twee stokjes gr piet en bep

• 15 November 2010 - 19:54

Sander:

Have fun on the islandssss!!!!

• 16 November 2010 - 04:11

Dees:

Lekker hoor! Jullie hebben echt al veel gezien, super :)
    Ik hoop dat het lekker weer is op Koh Phi Phi, tis zo mooi daar. Kan je ook naar de overkant met een bootje waar "The Beach" is opgenomen en naar monkeybeach :)
    Was Cyntje in dr poot gebeten haha
    O ja en je moet even in de boomhut bij carpe diem gaan eten :)
    En als je bij Hippies gaat zitten (eten of vuurshow) moet je opletten. Daar is onze tas toen gejat :(
    Wel heel gezellig 's avonds.
    Nou ik ga het weer lezen!
    Veel plezier :)

X

• 16 November 2010 - 06:24

Rob W:

Jullie fieten lekker wat af daar! Hier is Oxo still running...!
    Zeker ook wel genieten met het eten daar? Nog even wachten en dan mag ik ook. Veel plezier.

• 16 November 2010 - 10:17

Maayke:

Hai mama,
    Jullie fietsen wat af zeg!!
    Nu lekker ontspannen op koh phi phi! Ben benieuwd hoe het daar is! Had je btw mijn snorkelsetje ook mee genomen?? Die is wel goed namelijk. Zo super mooi daar! Koraal en allemaal verschillende vissen! Huur ook een dag een scootertje!

Ik ben ziek thuis. De hele nacht liggen rillen in m'n bedje en hou niks binnen! Voel me geladderd. Hopen dat de koorts wat zakt vandaag en dat ik vrijdag beter ben voor new York!!

San heeft nu z'n gesprek. Spannend hoor! Hij heeft hier gister ff gegeten. Heb hem nog een bakje zuurkool meegegeven dus hij verhongerd niet. Haha!

Nog heel veel plezier daar!

Dikke kus xx
    Love youuuuuu!

• 16 November 2010 - 10:22

John:

Wat een mooie foto's en dan dat heerlijke eten bij heerlijk weer(op die slang na). Bemerk na al die regen hier toch een weinig jaloezie.

• 16 November 2010 - 13:37

Karin En Diane:

Grappig om even op ons eigen verhaal te reageren!! We zijn veilig in Phuket aangekomen en gaan morgenochtend vroeg met de boot naar Koh Phi Phi. Fijn al die bezorgde reacties over ons fietsen maar wees niet ongerust....het is de beste manier om iets te zien, we fietsen nog geen 20 km p/u en we worden er dus echt niet moe van hoor. Het is eerder ontspannend voor ons!
    Tot morgen en iedereen bedankt weer voor de reacties want dat blijft erg leuk!!

GrX

• 16 November 2010 - 18:17

Sorry dat ik zo laat reageer, maar wij hadden even geen wifi en ik wist jullie site adres niet uit mijn hofd toen ik in het internet cafe zat.
    Op Ko chang zaten wij in het Kai Bae beach resort. mooi nieuwe huisjes voor 200o bath. Het was een leuk hotel maar ze hebben erg veel bijgebouwd en de eens zo mooie tuin staat nu vol bungalows. de huisjes zijn net klaar maar de beplanting nog niet dus er is niet veel sfeer. verder een prima hotel.
    Probeer anders het naastgeleken K.B Resort. Erg leuke huisjes die je kan zien op mijn strandfoto's van Ko Chang.

groeten van Dirk en Leo uit Jomtien

• 17 November 2010 - 14:08

Mona:

heb net alles weer ff op mijn gemakkie zitten lezen met een bakie thee erbij.. maar wat gaaf zeg..die olifanten tocht!!
    En die natuur. geweldig!!!!
    Ik geloof dat ik eens heel hard moet gaan sparen en een vakantie naar Thailand moet boeken!!!
    Leuk om jullie verslagen te lezen!!!
    Maar een paar dagen rust op een bounty eiland is ook niet mis!!
    Hier is het koud en gijs sinterklaas weer, stuur de zon eens ff naar ons in t westen!!
    dikke kus en tot horens!!