Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

17 November 2010 | Thailand, Bangkok

Hallootjes,

Gisteren een reisdag gehad en hebben we 2x gevlogen op 1 dag en waren we 9 uur onderweg maar beter dat dan het andere alternatief om 36 uur in een bus te zitten om uiteindelijk in Phuket aan te komen. Het waren korte vluchtjes van 1 uur en 5 min en dan presteren ze het bij Orient Thai ( dit keer geen airasia ) om toch nog een zakje nootjes en drinken uit te delen..klasse hoor! In Phuket hebben we niks gezien omdat het al bijna donker was en we waren alleen maar daar om vanochtend vroeg naar de pier te gaan waar de ferry ons in 2 uurtjes naar het eiland Koh Phi Phi bracht. Onderweg op de ferry genoten van de zon en het uitzicht en eenmaal aangekomen op het eiland werden we besprongen door mannetjes die je een hotel willen aansmeren! Maar wij hadden de avond ervoor via internet al een hotel geboekt dus die man stond ons op te wachten met een naambordje en dit keer wel de goeie naam :-) Na het inchecken de tas in de kamer gelegd en lekker het dorpje/centrum bekeken. Het is hier werkelijk onwijs relaxed. Ik kan het niet goed omschrijven en je zou het moeten voelen en zien. De sfeer is zo ontspannen en overal hoor je reggaemuziek en er lopen ook relatief veel jongeren met dreadlocks. Beetje hippieachtig dus. Er rijdt ook geen verkeer op het eiland behalve mensen op een fiets! ( wij zijn het niet hoor !! ) Er zijn 3 a 4 mooie stranden en in het midden ligt het centrum. Dat moet je zien als heel veel straatjes met allemaal winkeltjes en eettentjes en ook veel tattooshops en duikcentra! En ontzettend veel shopjes waar ze tripjes verkopen en tickets voor de boot om naar een ander eiland te komen. Na lekker rondgeslenterd te hebben, zijn we naar het strand gegaan. Dat is Loh Dalum Bay en dat is een baai met uiteraard een wit zandstrand en veel groen. Echt heel mooi en leuk om nu eindelijk hier te zijn. Echter na enige tijd werd de lucht een beetje zwart en begon het stevig te waaien en ja hoor….de 1e regenbui in 15 dagen gehad. De temperatuur blijft dan nog best hoog en sommige mensen blijven lekker in de zee zwemmen of kayakken. Wij zijn toch maar even gaan schuilen anders wordt alles wel heel nat! Het zijn hier dus stevige korte buien en als het weer droog is, gaat iedereen weer verder met wat hij/zij deed. Sommige straten lopen dan een klein beetje onder water maar daar banjer je lekker met je slippers doorheen. Vervolgens een wandeling langs de boulevard gemaakt en bij lonely beach uitgekomen. Lekker in “de boomhut “ bij Carpe Diem iets gedronken ( bedankt voor de leuke tip Dees ) en daar ligt iedereen op kussens op de grond te relaxen en dat hebben wij dus ook maar even gedaan met een drankje en een heerlijk uitzicht op het strand, de zee en de rotsen. Vanavond lekker aan het strand gegeten en daarna naar een vuurshow geweest. Dat zijn veelal jonge thaise gasten die heel veel dingen kunnen met een stok met aan beide zijden vuur. Wij dachten in 1e instantie…leuk zeg een vuurshow maar na het eten kregen we om de 5 meter een flyer in onze handen gedrukt met dat er overal een vuurshow op het strand was, gratis buckets ( een klein plastic emmertje met sterke drank ) enz. Dus het avondleven komt hier best op gang. Morgen gaan we de hele dag een boottrip doen en dan kom je op alle bekende mooie strandjes dus ook op het strandje waar zgn de film de Beach met die Leonardo opgenomen is!! Zal wel heel toeristisch zijn want iedereen stopt daar maar je moet het toch even gezien hebben als je hier bent! Overal kunnen we lekker snorkelen dus dat wordt een heerlijke dag morgen. En dan is het op dit eiland alweer voorbij want we gaan vrijdagochtend weer vertrekken naar het eiland Koh Lanta dat in de buurt van Koh Phi Phi ligt. Pfffff het gaat allemaal wel snel hoor en we zijn alweer twee weken weg. Nou ja, voorlopig genieten we volop en voelt alles heel goed en hebben we gelukkig nog geen tegenslagen gehad. Gisteren hadden we de wereldzender op de tv en als je Erwin Krol dan hoort zeggen dat er in NL nachtvorst is….dan zitten we hier toch goed met 30 graden en de airco aan omdat het te warm is :-)
Nou we houden jullie weer op de hoogte,

Groetjes van ons

Pascal: alvast voor morgen…lang zal je leven, lang zal je leven, hieperdepiephoera en nu hoor je eindelijk bij de club van veertigers!! Fijne dag en is alles goed daar??

Boudewijn: alles goed in Zoetermeer?? Mijn plantjes bloeien zeker helemaal op nu ze in goeie handen zijn!!

Mathilde: nee hoor, bij ons was het fietsen op het gemakkie, moesten ook wel de omgeving bekijken he. Leuk dat je kamer nu klaar is en hopen dat alles goed gaat lopen!

Dees: Carpe Diem was leuk, goeie tip en Hippies nog niet gevonden. Tas gejat maar wel een leuke avond gehad???? Wij letten goed op onze spullen want heb idd altijd jullie verhaal in het achterhoofd. Echt tof hier hoor!

Mona: als je idd ooit naar Thailand kan gaan dan moet je dat doen hoor maar eerst moet Sera wat ouder zijn he. Nog nieuwtjes uit PinO???

Rob W: OXO still running??? Leuke dingen?? Jij kan echt bijna gaan aftellen en het eten ga jij heel lekker vinden.

• 17 November 2010 - 17:00

Sander:

Jaaa jongens nu weten we het wel. Het is heerlijk daar en het is meer dan 30 graden. pffff hier is het winterlijk koud. Geniet er dus nog maar even van!

• 17 November 2010 - 17:11

Boudewijn:

Met je plantjes gaat het prima GREETZ het is één grote bloemenzee Eigenlijk zonde dat je er nu niet van kan genieten. Maar ja; jij moest zo nodig op een palmenstrand gaan liggen Dat is even afzien !!! En dan die hitte van wel 30°C Nee dan die regenvlagen hier bij een windje van 8 Bf daar fris je wel even lekker van op. Geintje......veel plezier jullie twee.

• 17 November 2010 - 17:35

Jolanda:

Raar idee hoor dat jullie lekker in de warmte zitten en wij hier in de kou. Heb al een keer mijn voorruit moet krabben.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!!!!

• 17 November 2010 - 17:42

Pascale:

Alvast bedankt! Ja alles z'n gangetje hier! Ik lees dat jullie nu aangekomen zijn bij mijn soort vakanties hahaha, lekker hoor! Ik had nog een mailtje gestuurd naar je gewone mail maar denk niet dat je die leest. Stond in dat je broer beide kerstdagen!!!! vrij is, dus weet niet wat de bedoeling is...Ze zijn nu naar de wedstrijd Nederland-Turkije, had weer kaartjes gewonnen. Nou nog heel veel plezier en geniet maar van het zonnetje!

• 17 November 2010 - 18:13

Ina Vd Graaf 18 Nov.:

Lieve globetrotters,
    gefeliciteerd vandaag met jullie schoonzusje!
    Diane, bedankt nog voor je telefoontje en de foto's waren al geprint. Ze zijn mooi!
    Veel plezier nog liefs en een dikke kus voor jullie!
    Groeten van mama en Ina!

• 18 November 2010 - 08:23

je zit er 1 dag naast haha, wij hebben vandag en morgen nog en zaterdagochten om 2,30 vliegen wij weg. Wij vertrekken uit jomtien op vrijdagavond 22.00 uur.

Wat heerlijk dat jullie op Phi phi zijn. Wij zijn daar ook twee keer geweest. (Phi Phi Island village resort) aan het mooiste strand van het eiland. Tonsai is inderdaat heel erg leuk. wij hebben daar ook genoten en jullie fotos komen ons heel bekend voor.

Maya bay is prachtig, maar snorkelen aldaar is niets. De mooiste plek op te snorkelen bij Phi Phi is het rif van Hin Klang. Voorals als je bij laag water er heen gaat dan weet je niet wat je ziet. Er komt bijna niemand omdat het aan de andere kant van het eiland is (tussen bamboo Island en Phi Phi) maar het is er geweldig mooi.

Wij vonden het heel leuk met jullie heen en weer gemaild te hebben en wij blijven jullie volgen.

Hartelijke groeten en een prettige vakantie verder.

• 18 November 2010 - 11:48

Maschja:

Hee leukerds,

wat een fijn verslag weer!! Ik merk dat jullie je steeds meer thuis gaan voelen in het Thaise land, klopt dat? Heerlijk hoor die temperatuur die jullie hebben!!! Maar wij hebben gevuld speculaas!!!!!!!!! hahhahaa!! Ga nu naar de foto's kijken. Veel dikke kussen voor jullie!

• 18 November 2010 - 11:51

Maschja:

Die foto's !!!!!!! Wat geweldig!!!!! Ga ze nog een keer bekijken!!!! Wat zien jullie er happy uit!!! Wat een mega vakantie! xxxxxxxxx

• 18 November 2010 - 12:33

Dees:

Wat super leuk om te lezen, ik zie mezelf daar zo weer lopen! :)
    Wij zaten in het hotel schuin tegenover carpe diem, weet ff niet meer hoe die heet.
    En ben benieuwd wat je van Maya Bay vond. Wij hebben ons helemaal open gehaald aan de rotsen waar je doorheen moest klimmen om daar te komen haha.
    Nou veel plezier, en jammer dat jullie zo kort blijven, maar wel weer andere eilandjes.
    Gelukkig is het mooi weer. IK WIL OOK!!!