Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

19 November 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag van Koh Phi Phi naar Koh Lanta gereisd. Weer vroeg, nl 05.05 uur door die pokke moskee, wakker geschreeuwd dus dat was weer fijn wakker worden :-(
Op Phi Phi was het echt onwijs heet en zonnig en we waren blij dat we even op een boot konden met wat verkoeling. Na 1 uur varen aangekomen en we werden netjes opgewacht door het manusje van alles van ons complex dat Papillon heet. Het is heel kleinschalig en telt maar 9 bungalowtjes maar met een zwembad!! We hebben een bungalow op zo’n 50 meter van het strand. Het is redelijk basic maar we hebben een fan en een koelkast en warm water dus meer heb je echt niet nodig want je bent bijna nooit in je bungalowtje. Bij de bar/restaurant liggen allemaal kussens en er hangen wat hangmatten dus daar heeft Karin al heerlijk in liggen lezen. Door de indeling en de kleuren is er een ontspannen sfeer gecreëerd en dat is ook omdat het zo kleinschalig is. Het is trouwens een Belgische eigenaresse en geen Nederlandse zoals ik eerder al schreef maar die spreekt ook Nederlands. Ze heeft vroeger in Belgie een bakkerij gehad en vandaar dat ze hier allemaal lekkere dingen hebben. Morgen lekker ontbijten met een ciabatta met daarop……….NUTELLA hahaha. We hebben wel even genoeg eieren gehad. Hoewel Karin de nutella links laten liggen en wat anders lekkers neemt. En ze hebben hier ook ander beleg dan de meeste hotels en eettentjes dus dat is ook even een variatie!!!
Na aankomst naar het strand gelopen en het is weer zo’n mooi wit strand. Het heet long beach en is zo’n 3 km lang. Aan het strand staan een paar leuke barretjes en restaurantjes en die hebben allemaal van die privehutjes met ligkussens voor als je relaxt wil gaan lunchen of dineren. We hebben een heerlijke fruitshake genomen en dat was de beste tot nu toe. Dus daar gaan we vaker komen!! Het is hier iets duurder maar dat komt omdat het wat meer afgelegen ligt en wat rustiger is qua toerisme. Zondag is het groot feest in heel Thailand wat Loy Kratong heet ( of zoiets ) Dat wordt overal wel op een andere manier gevierd en vooral in Chiang Mai is dat groots maar dat zitten we al even niet meer. Hier is dus zondag een beachparty en een barbecue dus daar gaan we wel even kijken hoe leuk het is!!! Morgen gaan we op de scooter het gehele eiland bekijken want volgens Ilse ( de eigenaresse ) is dat makkelijk te doen en je kan overal even stoppen en alles bekijken. We zouden natuurlijk nog kunnen gaan fietsen…….maar dat doen we nu even een keer niet :-) en we gaan maandag een halve dag door de mangrove kayakken en dan ergens aapjes kijken en voeren. De natuur is hier weer schitterend, zoveel groen en ergens ook weer een paar mooie watervallen maar die zien we morgen misschien onderweg wel. Voor nu stop ik ermee en gaan we lekker een hapje eten. Zal wel een lekkere thaise curry of rijst met een prutje worden.

Doei doei, groetjes van ons


  • 19 November 2010 - 16:52

    Sander:

    Heheeee eindelijk iets normaals te eten zoals chocopasta. Uiteraard is dit veeeeel te vet voor mama dus die neemt zeker een salade? grapje kaaaa! geniet maar zolang het nog kan want jullie zijn al op de helft!! x

  • 20 November 2010 - 06:55

    Ina:

    en ik maar denken dat jullie met je rugzak door hetoerwoud lopen te sjokken.Dit is allemaal wel lux zeg?Maar geniet ervan.we beleven alles mee erg leuk.mooi huisje.groeten van mij,en ik spoed mij weernaar je moeder om de verslagen te brengen.

  • 20 November 2010 - 09:48

    Rinus:

    Ha die meisjes,

    Ik ben wat achter gebleven met lezen en reageren, maar ik ben inmiddels weer bij. Het is toch wel heel bijzonder dat ik (maar anderen ook, gezien de reacties) jullie zo goed kunnen volgen in wat je doet en waar je gaat.
    Ik geniet er echt van, je trekt me een beetje uit het grijze, neerslachtig makende Nederland, waar ik toch zoveel van hou!!
    Marina en Merel zijn ook al eens in Thailand geweest en ik zie de overeenkomsten met de reizen die zij hebben gemaakt.
    Vooral de 'hippie' sfeer, waar met name Marina en Jack ook zo van hebben genoten en die ze ons, Elly en mij, zo graag eens wilden laten ondergaan.
    Nu heb ik de echte hippie tijd meegemaakt met alles erop en eraan, maar nog een keertje terug . . . . . is wel heel aantrekkelijk, alleen dat reizen, dat zit niet echt in mijn bloed.
    Dan is het extra leuk om te lezen hoe jullie het hebben en hoe jullie genieten. Helemaal top.
    Nog 10 dagen dus, net terug voor Sinterklaas. Kun je me mooi nog even bijstaan Kaar, maar dat hoor je nog wel.
    Ik volg jullie op de voet, geniet,

    x

  • 21 November 2010 - 07:11

    :

    Ik ben benieuwd naar de rest van jullie Ko Lanta verhalen en foto's, want wij willen tijdens onze volgende Thailand trip ook weer op zoek gaan naar nieuwe paradijsjes. Onze laatste reis was gedeeltelijk voor ons bekend en wij willen iedere trip weer nieuwe dingen ontdekken. Volgende keer gaan wij in ieder geval het hele echte Thailand beleven want dan gaan wij logeren bij de schoonfamilie van mijn broer in Udon en gaan wij een Thais huwelijk meemaken want mijn broer en schoonzus gaan volgens lokaal gebruik trouwen. Dat is een hele ceremonie met een zooi monniken. Wij hebben er nu al zin in.

    Ko Chang komt voor jullie ook al dichtbij. Ik ben zo benieuwd hoe jullie het daar vinden?
    Ik ben er zelf niet zo gek van want ik vind de stranden er gewoon erg tegenvallen, vandaar dat wij er maar twee dagen zijn geweest. Ko Mak en Ko Kut zijn 100x mooier en idyllischer.

    Groetjes Dirk en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

4 weken genieten in Thailand

Recente Reisverslagen:

28 November 2010

laatste dagen genieten en relaxen

25 November 2010

relaxen en nog eens relaxen

23 November 2010

Koh Kood, klein paradijsje

21 November 2010

scooteren en kayaken

19 November 2010

Koh Lanta
Diane

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 88934

Voorgaande reizen:

13 Maart 2024 - 19 April 2024

5 weken rondreizen in West-Australië

17 Maart 2023 - 20 April 2023

5 weken reizen door Vietnam en Cambodja

17 Februari 2020 - 01 April 2020

6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland

21 Mei 2019 - 15 Juni 2019

25 dagen van Orlando naar Miami

24 September 2018 - 22 Oktober 2018

4 weken rondhoppen door Peru en Bolivia

01 Oktober 2017 - 12 November 2017

6 weken genieten van Australië en Tasmanië

22 September 2016 - 21 Oktober 2016

4 weken Namibië en Botswana

04 September 2014 - 02 Oktober 2014

Rondreis door het Zuid/Westen van Amerika

14 September 2012 - 13 Oktober 2012

Rondreizen door Borneo en Maleisie

01 November 2011 - 29 November 2011

Rondtrekken door Zuid-Afrika

02 November 2010 - 30 November 2010

4 weken genieten in Thailand

Landen bezocht: