1e dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu 1e dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diane Feron - WaarBenJij.nu

1e dag in Bangkok

Door: karinendiane

Blijf op de hoogte en volg Diane

03 November 2010 | Thailand, Bangkok

Onze 1e update vanuit Bangkok.

Om 14.30 uur aangekomen in Bangkok en wat een grote en drukke stad is dit zeg. En wat een hitte kwam ons tegemoet. Wij hadden gelukkig al een hotel geboekt voor de 1e 3 dagen en de chauffeur stond ons netjes op te wachten.Eerst nog even snel de 1e thaise bath gepind en aangekomen in het hotel kregen we ipv een gewone kamer een suite dus dat was even mazzel hebben. Snel korte broek aangedaan en daarna zijn we gaan winkelen en om op het Siam square te komen, hebben we de taxiboot genomen daar de rivier naast ons hotel ligt. Er is hier helemaal niks te merken van mogelijke overstromingen. De taxiboten varen over de klongs en voor 9 bath…..0,22 eurocent stap je in de boot en stap je uit waar je maar wilt. Veel makkelijker omdat het verkeer hier continu vaststaat. We hadden alleen maar 1000 bath ( 24 euro ) op zak en je moest gepast betalen. Toen stond er een lief vrouwtje die dat zag en zij stopte ons 20 bath in handen !! Hoe lief zijn ze hier zeg. Zou in Nl denk ik niet gebeuren. Als we haar morgen weer zien, krijgt ze het dubbele terug. Nou die winkelcentra zijn enorm enorm groot en je kan van alles en nog wat kopen. Wel veel prullaria. Maar aangezien wij nog 27 dagen met die rugzak op pad zijn,kopen we nu maar even niks en dat kan altijd de laatste dag in Bangkok nog als we hier weer terug zijn. We hebben lekker thais gegeten hoewel Karin haar soep teveel overheerste naar lemongras. Ik had een rijst met kip cashew ( lekker hoor Mas…beter dan toko Eddo :-) ) en allebei een drankje en we moesten samen wel 6 euro afrekenen. Daar kunnen we wel aan gaan wennen haha. Na het eten was er op straat een heuse thaise kickboxwedstrijd gaande en dat is hier volkssport nummer 1 dus dat was gaaf om te zien. Minder was het voor de verliezende partij die tot bloedens toe klappen kreeg!! Daarna wilden wij weer met de boot terug echter die bleek niet meer te gaan om 20.30 uur en ook toen stapte er een mevrouw op ons af die dat even persoonlijk kwam vertellen omdat wij er misschien nu nog wel hadden gestaan. De mensen zijn hier zo vriendelijk en behulpzaam. Morgen gaan we de hele dag fietsen met Co van Kessel en s-avonds naar Koh San Road waar veel vertier is en waar alle backpackers bijelkaar komen en waar dus veel te zien is! We gaan nu proberen te slapen want het is hier nu 23.10 uur en morgen om 07.00 uur moeten we al ontbijten. Hopelijk gaat het slapen lukken want ons lichaam staat nog op NL tijd en dat is 17.10 uur en wie gaat er nu om 17.10 uur al slapen :-)!!!!!!!!
De 1e indrukken zijn goed hier.
Tot horens dan maar weer!

Liefs van ons

• 03 November 2010 - 16:38

Boudewijn:

Fijn dat jullie het zo beleven. Ik begrijp alleen niet waar je de moed vandaal haalt om na zo'n reis direct iets te gaan ondernemen, Wij gingen direct naar de slangentuin en vielen promt in slaap bij de dia voorstelling. Groetjes !!!

• 03 November 2010 - 17:31

Daisy:

Nou super toch! :)
    Gelukkig geen overstromingen..
    Ben je nog naar de wc geweest in het vliegtuig ;) Of niks gedronken haha
    X

• 03 November 2010 - 21:31

Anouk:

Hoi,
    Leuk dat we jullie verhalen en belevenissen kunnen volgen. Wij hebben vandaag onze tickets geboekt!
    Veel plezier nog daar!
    Groetjes Joost en Anouk

• 03 November 2010 - 22:52

Ro:

Heel veel plezier met zn 2tjes!

• 04 November 2010 - 00:02

Dirk:

Hoi Karin & Diane.
    De eerste keer in BKK is altijd een soort culture shock, maar wel een leuke.
    Als je tijd en zin hebt zou je eens naar de klong Toei markt moeten gaan. Dat is een echte (niet toeristische) markt waar je echt je ogen uitkijk. Ze verkopen er voorasl verse etenswaar. Het meeste leeft nog. Ook veel kikers, padden maar ook grote bakken sprinkhanen, torren, kervers en andere insecten (om op te eten)
    Goedkoop kleding kopen kun je op de pratunam markt en MBLK Shopping centre en elektronica in pantip Plkaza (een mega groot winkelcentrum voor elektronica). Hebben jullie al met een bootje door de klongs gevaren? Nee? is zeker de moeite waard maar vraag het niet aan een taxidriver want diebrengt je naar de pier bij het Sgangri La hotel en vragen ze 2500 bath voor een boot trip. Je kan beter naar de Wat Arun (een tempel aan de rivier, vlak bij het grand palace)Daar die je hetzelfde tripje voor 200 bath.

Ik ben benieuwd wat je van Kao San Road vind. Wij zijn er vorig jaar voor het eerst geweest en vonder het erg tegenvallen.Je hebt er amper het idee dat je in Thailand bent.

Fietsen met van Kessel is echt leuk, maar doe wel voorzichtig want je fiets m,eest van tijd over een soort stijgers en menig fietser lazert er af en dan kun je jezelf flink verwonden.

Nou,vanaf (laat ik het maar fonetish spellen) Ko Khood, wens ik jullie veel plezier en wij blijven jullie ook volgen. Als ik je nog tips wil dan hoor ik het wel.

• 04 November 2010 - 08:09

Piet En Bep:

leuk dat jullie goed aan zijn gekomen ja dat is wat anders dan zoetermeer geniet er maar van veel rijst eten. groetjes piet en bep

• 04 November 2010 - 10:23

Daisy Aka Broekie:

Damn wat een energie na zo'n reis !! Wel gaaf hoor !! Kijk alweer uit naar het volgende verhaaltje, nu de foto's nog !!

x

• 14 November 2010 - 09:20

Sander:

Klinkt echt vetttttt! Snel even de rest lezen.