We zijn op weg... - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Diane Feron - WaarBenJij.nu We zijn op weg... - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Diane Feron - WaarBenJij.nu

We zijn op weg...

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Diane

16 Maart 2024 | Nederland, Zoetermeer

Dag 1, 2 en 3

Eindelijk op weg naar Australië [e-1f1e6][e-1f1fa]. Lang naar uitgekeken en er is ook aardig wat tijd gaan zitten in de voorbereiding maar ik denk dat er een mooie reis op papier staat. Alleen nog even daar naartoe [e-1f644]. Gelukkig hadden we een nachtvlucht erbij zitten waarin we een paar hazeslaapjes hebben gedaan want een reis van 23 uur is toch best lang ook al vloog ( haha ) het best snel voorbij en hebben we ons niet verveeld.

De koffers lagen al te wachten. Dit keer geen hond die alles afliep om te ruiken of je nog iets aan eten bij je had. In 2017 in Tasmanië rook ie feilloos dat we een appel waren vergeten.

De security ging heel snel want op de inreiskaart moet je je beroep zetten en als er dan 2x policeofficer staat, is het zo gepiept en zijn ze supervriendelijk. Naast ons stond een gozer die zijn koffer kon leegmaken met ik denk wel meer dan 100x briefgeld en dan heb je hier denk ik wel wat uit te leggen!

Snel even langs de Telstrashop zodat we gelijk een werkende Australische simkaart hebben. Uber werkt ook hier prima en met 25 min waren we in het hotel. Inmiddels was t wel al 01.30u plaatselijke tijd en waren we moe maar ook klaarwakker..althans ik. Kaar lag binnen no time te snurken dankzij wederom een halve slaappil. Ik zag het half 5 worden en om half 10 helemaal kapot wakker geworden. Even dacht ik...omdraaien en verder slapen maar dat zou wel een beetje zonde van de dag zijn dus een kop thee drinken, douchen en op pad.

Eerst brunchen in de stad met een heerlijk vers stokbroodje. Perth is een kleine 200 jaar oud en is de op 4 na grootste stad van Australië. Ook de enige stad waar een vliegveld midden in het centrum van de stad ligt.

Perth staat niet bekend om zn enorme bezienswaardigheden dus wat gewandeld door Kings Park, gelopen langs Swan River incl de zwarte zwanen, het State War memorial bezocht, The Bell Tower en the Perth Town Hall gezien en wat winkels in Barrackstreet en Haystreet bekeken. Nee nee..niks gekocht [e-1f609].

Het weer is heerlijk nl 33 graden vandaag. Lekker om weer in je t-shirt en korte broek te kunnen lopen.

Aangezien Kaar met recht de blaren onder haar voeten gelopen heeft door 20000 stappen te lopen ( kleine 15km ) hebben we Thais eten ( tradities moet je in ere houden haha ) op de kamer laten bezorgen met Uber eats. Geweldig nog nooit gedaan maar heel handig en snel.

Vanavond verder even niks want de vermoeidheid slaat een beetje toe. Beetje lezen, MAFS kijken en een spelletje doen dus rustig aan en hopelijk vannacht goed en wat langer slapen.

Morgen staat er een boottocht naar Rottnest Island gepland. Daar rijden geen auto's dus op de fiets het eiland verkennen, bij alle mooie strandjes stoppen om te snorkelen en te zonnebaden en hopelijk zien we de quokka's. Ik vind het een kruising tussen een grote rat, cavia en hamster haha maar het is een klein soort kangoeroe en die beestjes schijnen alleen in Australië te leven.Dus wie weet spotten we ze.

Dag 4 Rottnest Island

De wekker zetten was niet echt nodig...lang leve de jetlag dus was weer een kort nachtje. Scheelt weer haasten zeg maar. Wederom prachtig weer vandaag, strakblauw en 32 graden. De boot vertrok 20 min eerder en bij aankomst op het eiland eerst lang de beroemde bakker om een overheerlijke verse kaneelrol en rozijnenbroodje te halen. De fietsen hadden we al bij ons dus Googlemaps aan en fietsen maar. Gelukkig hadden we ons goed ingesmeerd want die zon brandde behoorlijk. We begonnen bij het strand the Basin en zo fietsten we op ons gemakkie de strandjes en de eigen gemaakte route af. Nou ja op ons gemakkie...een etappe van de Tour de France was er soms niks bij. We hadden nu ook weer niet van die hele luxe fietsen dus het was soms flink aanpoten om de heuvels op de fietsen. Wat wel weer een waanzinnig mooi uitzicht opleverde of we kwamen bij een mooie baai uit. We hadden een snorkeluitrusting meegekregen want je kan overal goed snorkelen. Het water was wel aan de koele kant zeg maar dus zoals de meesten mij wel kennen...de snorkel is niet gebruikt haha. Ik ben meer het type van het zeewater van bijv Curacao of Aruba haha. Karin was een bikkel en ging wel even snorkelen. Overigens weinig mooie vissen gezien. We bleven maar smeren en smeren maar we voelden toch wel dat er een kleurtje op onze huid kwam...een wat rood kleurtje welteverstaan [e-1f644]

We hadden gedacht dat de quokka's in grote getalen langs of op de weg zouden rondhuppelen maar nee. We hadden de hoop al opgegeven en hoopten ze dan in de buurt van de bakkerij te zien want daar is een hoop eten te halen.

Ineens spotte ik vanuit mijn ooghoek een grote dennenappel onder een boom...dacht ik. Maar dat ding bewoog dus gestopt en ja hoor...bingo...daar zijn ze dan. Rustig naar toe gelopen maar ze zijn super rustig. Lieten zich van alle kanten fotograferen en we konden ze zelfs aaien. Kan ook weer van het lijstje af [e-1f44c]

Nog een paar strandjes bezocht maar toen waren we wel een klein beetje klaar met de zon. Wederom de bakkerij bezocht maar die was nagenoeg van zn voorraad af. Toch nog een lekker saucijzenbroodje gegeten en we kwamen in gesprek met een ouder Australisch echtpaar die maanden door hun eigen land aan het rondreizen zijn met een caravan. Ze dachten dat we uit Duitsland kwamen en dat horen we altijd als we ver weg zijn. Ik heb sws niet echt een Duits uiterlijk [e-1f61c] maar goed...we nemen het ze maar niet kwalijk. De zee was kalm dus de boottocht terug ging ook vlot. Nu eerst even heerlijk douchen en hapje eten en dan gaat het camperavontuur morgenochtend beginnen. Dus nog even genieten van ons Kingsize bed met douche en toilet binnen handbereik, de aankomende weken worden ietsjes minder luxe [[e-1f60a]

• 16 Maart 2024 - 14:47

Daisy:

Jij had natuurlijk wel die zee in gegaan met die snorkel die nog bij mij thuis ligt [e-1f609]

jullie komen weer zwart terug hoor ik al

• 16 Maart 2024 - 15:06

Berma:

Heel veel plezier daar. Ik wil wel ruilen zo te horen.

• 16 Maart 2024 - 18:44

Janny Tijl:

Laat jij je nou afschrikken door een beetje koud water? [e-1f605]

Ik ga weer lekker genieten van jullie verhalen.

Veel plezier met de camper

• 16 Maart 2024 - 19:18

Petra :

Klinkt weer als een heel mooi avontuur!

• 16 Maart 2024 - 19:27

Dick :

Veel plezier meiden!!

• 16 Maart 2024 - 19:47

Petra Greve:

Klinkt nu al veelbelovend!!

Op naar de camper en gaan...veel plezier![e-1f31e]

• 16 Maart 2024 - 20:05

Willem:

Super mooi wat jullie doen

lekjer genieten samen

• 18 Maart 2024 - 09:53

Ina:

veel plezier en lekker genieten